Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Skokaka och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 augusti 2024 kl. 10:11:57Karaktärer från en film från DreamWorks med ler-animation, nämligen;

Babs;
- Lizette Pålsson
- Pernilla Wahlgren

Mac;
- Charlotte Ardai Jennefors
- Katarina Ewerlöf

Klara;
- Annica Smedius
- Suzanne Ernrup

Titus Fjäder;
- Björn Gedda
- Ole Ornered (med samma stämma som Ilska i Insidan Ut 2)

Knyck;
(kommer tyvärr inte på)

Snatte;
- Jakob Stadell
- Andreas Nilsson

Mrs Tweedy;
(kommer tyvärr inte på)

Mr Tweedy;
- Mattias Malmgren
- Thomas Lindblad
- Hasse "Kvinnaböske" Andersson
Babs;
-My Bodell
 Klara;
- Marga Pettersson
- Ewa Roos
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 13 april 2024 kl. 00:59:09Japp. ;)

Lennart Hjulström som Mr. Sykes: Eftersom du bara hade med McLeach som ett förslag, och jag har jämfört båda två förut.

Carolina Sandgren som En av Ariels Systrar: Eftersom du bara hade med Vippan och Bimbittéerna som några förslag. För det första: Både Vippan och (förmodligen alla av) Ariels systrar spelades utav Kimmy Robertson. Och för det andra: Både hennes systrar och Bimbittéerna är ett gäng tjejer.

Gunnel Sporr som Lady Kluck: Eftersom du hade med Amelia Gabble som ett förslag, och båda spelades utav Carole Shelley.

Lisa Nilsson som Tingeling: Eftersom du bara hade med Krista som ett förslag, och båda är älvor.

Och Ann-Sofie Kylin som Prinsessan Daisy: Eftersom du bara hade med Krista som ett förslag, här också. Och i Super Mario Bros. spelfilmen från 1993 så spelades hon utav Samantha Mathis, som också gjorde rösten till Krista. Detta gäller nog mest henne i denna filmen, men kanske som spelvarianten, också...
Ursäkta att jag svarar så sent...

Jag har faktiskt aldrig sett 1993-års Super Mario spelfilm, men har hört att den ska vara riktigt dålig.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 augusti 2024 kl. 19:16:11Jag har faktiskt aldrig sett 1993-års Super Mario spelfilm, men har hört att den ska vara riktigt dålig.
Det beror på hur man ser det. Som filmadaption av spelen är den verkligen helt fel, i och med att vare sig handlingen eller miljöerna har mycket gemensamt med spelen (förutom att Mario och Luigi härstammar från Brooklyn som det tidigare var i loren), och karaktärerna är så olika sina spelversioner som man kan komma. Till och med för 90-talet när spelen inte var fullt lika etablerade som de är nu.

Ser man den som sin egen film dock så är den faktiskt helt ok. Några av skådespelarna överraskar positivt med sina insatser, handlingen är skaplig och den har riktigt bra specialeffekter för tidsperioden (vissa av de är faktiskt på samma nivå som de i Jurassic Park, om inte ännu bättre).

Spoiler
Yoshi i den filmen är också riktigt söt ut, han ser ut som en baby-raptor.
[close]
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 augusti 2024 kl. 12:10:18Peter Jöback som Milo för att både han och Linus Wahlgren dubbat Aladdin? (varav den sistnämnda i datorspelet Narissas Hämnd)

Nils Eklund som Kakan för att han dubbat äldre män förut? (både han och Hans Lindgren dubbade t.o.m. Fflewddur Fflam)

Hans Wahlgren och Gunnar Ernblad som Whitmore för att båda dubbat äldre män?
Egentligen var det för att Peter dubbade Michael J. Fox i "Stuart Little" (fast intressant nog var Aladdin inspirerad av både Michael J. Fox och Tom Cruise)

Hans Whalgren som Whitmore var för att han dubbade John Mahoney i "Järnjätten" (och ironiskt för att han även dubbade Kelsey Grammer i "Toy Story 2" samma år, i.o.m "Frasier")
- what.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2024 kl. 21:13:22Karaktärer från en Disney-film som kom ut samma år som Walt Disney skulle ha fyllt 100, nämligen;
 Kungen av Atlantis;
- Torsten Wahlund
Några fler förslag?
Kungen av Atlantis; 
-Stephan Karlsén

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 augusti 2024 kl. 13:01:54Karaktärer från Blue Sky Studios första film, nämligen;

Ice Age (2002) + Ice Age 2 Istiden Har Aldrig Varit Hetare (2006), Ice Age 3 Det Våras För Dinosaurierna (2009), Ice Age 4 Jorden Skakar Loss (2012) & Ice Age 5 Scratattack (2016)

Manfred;
- Björn Gedda

Sid;
- Andreas Nilsson

Diego;
- ?

Soto;
- ?

Oscar;
- ?

Lenny;
- ?

Zeke;
- Ole Ornered
- Andreas Rothlin Svensson

Carl;
- Fredrik Hiller

Frank;
- Kim Sulocki

Jennifer;
- ?

Rachel;
- ?

Ellie;
- Ayla Kabaca
- Sara Edwardsson
- Ylva Hällen
- Nina Hjelmkvist
- Julia Messelt
- Doreen Månsson
- Philoméne Grandin
- Malin Olsson

Crash;
- Figge Norling

Eddie;
- Dick Eriksson

Buck;
- Lasse Kronér

Kiwi;
- Ida On
- Carro Hermansson-Persson
- Linda Åslund
- Mimmi Sandén
- Norea Sjöquist
- Clara Henry
- Happy Jankell

Shira;
- ?

Kapten Sprätt;
- ?

Sids Mormor;
- Vicki Benckert
- Ewa Fröling

Brooke;
- ?

Julian;
- ?

Har jag glömt någon viktig karaktär här nu?

Några fler förslag?
Jag har dock för mig att Andreas Nilsson har dubbat Sid i ett spel.

gstone

TonyTonka

Om Linda Olsson någon gång får förhinder och inte kan göra Glädjes röst så hade jag gärna hört Cecilia Wrangel i rollen. Känns som att hon skulle kunna passa bra som henne. :D
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 17 augusti 2024 kl. 22:32:30Om Linda Olsson någon gång får förhinder och inte kan göra Glädjes röst så hade jag gärna hört Cecilia Wrangel i rollen. Känns som att hon skulle kunna passa bra som henne. :D
Det kan jag definitivt hålla med om.

Disneyfantasten

Karaktärer från en Disney-spelfilm som aldrig dubbats till svenska med undantag för Disney Infinity men som blivit enormt populär, nämligen;

Pirates of The Caribbean (2003) + dess tillhörande uppföljare

Will Turner;
- Alex Hermansson

Elisabeth Swann;
- Malin Olsson

Jack Sparrow;
- Reuben Sallmander
- Samuel Fröler

Kapten Hector Barbossa;
- Claes Ljungmark

Davy Jones;
- Adam Fietz

Tia Dalma;
- Angelika Prick
- Farah Abadi
- Charlotta Björck

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Karaktärer från den sista DreamWorks-filmen skapad av traditionell handritad animation, nämligen;

Sinbad Legenden om De Sju Haven (2003)

Sinbad;
- Kristian Ståhlgren

Marina;
- Myrra Malmberg
- Lizette Pålsson
- Malin Olsson

Eris;
- Jennie Jahns
- Ayla Kabaca
- Sara Edwardsson
- Ylva Hällen