Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 augusti 2024 kl. 22:27:29Är det andra svenska röster på denna VHS än dom två TV dubbningarna ?

https://www.tradera.com/item/302150/640529762/roliga-flygaventyr-med-hunden-mudde
Ja, om inte mitt minne sviker mig vill jag minnas att den VHS-filmen har en unik dubbning som inte sänts på TV.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 augusti 2024 kl. 23:04:30Ja, om inte mitt minne sviker mig vill jag minnas att den VHS-filmen har en unik dubbning som inte sänts på TV.
kankse bör köpa den ???

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 augusti 2024 kl. 23:04:30Ja, om inte mitt minne sviker mig vill jag minnas att den VHS-filmen har en unik dubbning som inte sänts på TV.
Med den könstiga Dick Dastardly rösten? Borde laddas upp på archive.org framöver

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 augusti 2024 kl. 23:13:31kankse bör köpa den ???
Annars kan jag lägga bud på den för att sen försöka digitalisera, om du bara är intresserad av att se den och inte nödvändigtvis behöver äga VHS-filmen. :)

Samma säljare har nämligen flera andra intressanta filmer, och då blir det ju mer intressant att lägga bud då fraktkostnaden för en enda VHS-film ofta är oproportionerligt hög...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 augusti 2024 kl. 00:54:45Annars kan jag lägga bud på den för att sen försöka digitalisera, om du bara är intresserad av att se den och inte nödvändigtvis behöver äga VHS-filmen. :)

Samma säljare har nämligena andra intressanta filmer, fler och då blir det ju mer intressant att lägga bud då fraktkostnaden för en enda VHS-film ofta är oproportionerligt hög...
Så jag får inte köpa som " intressanta filmerna" heller ? >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2024 kl. 11:29:57Så jag får inte köpa som " intressanta filmerna" heller ? >:(
Du får givetvis köpa vad du vill, jag bara erbjöd mig att själv köpa och digitalisera för att lägga upp på Archive; ifall du inte har den möjligheten och inte behöver äga filmerna fysiskt. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 augusti 2024 kl. 11:39:49Du får givetvis köpa vad du vill, jag bara erbjöd mig att själv köpa och digitalisera för att lägga upp på Archive; ifall du inte har den möjligheten och inte behöver äga filmerna fysiskt. :)
tre av dom vill jag köpa >:(

Du kan ta resten ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 augusti 2024 kl. 00:54:45Annars kan jag lägga bud på den för att sen försöka digitalisera, om du bara är intresserad av att se den och inte nödvändigtvis behöver äga VHS-filmen. :)

Samma säljare har nämligen flera andra intressanta filmer, och då blir det ju mer intressant att lägga bud då fraktkostnaden för en enda VHS-film ofta är oproportionerligt hög...
Blev ingen bud givning.

Har inte ful makt över mina pengar ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2024 kl. 20:22:22Blev ingen bud givning.

Har inte ful makt över mina pengar ;)
Jag vann i alla fall alla auktioner jag var intresserad av, och tror inte ens att någon annan lade bud på någon av dem (för ovanlighetens skull), så de hoppas jag kunna digitalisera och lägga upp framöver. :)

Förutom Roliga flygäventyr med hunden Mudde tycker jag det var mycket trevligt att äntligen få tag i den andra VHS-utgåvan av Leksaksmaskinen Bertha, som har en annan dubbning på VHS än vid TV-sändningar. :)

Disneyfantasten

Hur laddar man hem saker från bl.a. YouTube, Archive.org, osv. till sin egna hårddisk?

A

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2024 kl. 08:47:53Hur laddar man hem saker från bl.a. YouTube, Archive.org, osv. till sin egna hårddisk?
För Youtube ska yt-dlp användas för bästa resultat. För Archive så är det bara att klicka på videofilernas länkar.

Lillefot

Citat från: A skrivet 20 augusti 2024 kl. 09:06:02För Youtube ska yt-dlp användas för bästa resultat. För Archive så är det bara att klicka på videofilernas länkar.
Alternativt kan du ladda ner uppladdningens .torrent-fil och öppna den i valfritt program som kan hantera de. Fördelen med det är att det brukar vara mycket snabbare än att direkt ladda ner från archive.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2024 kl. 08:47:53Hur laddar man hem saker från bl.a. YouTube, Archive.org, osv. till sin egna hårddisk?
Tyvärr finns det ingen tjänst som heter "osv"! :)

yt-dlp kan ladda ner från ganska många tjänster som inte använder drm, men annars kan det ibland behövas speciella program och metoder anpassade till just den tjänsten som du vill ladda ner från.

T.ex. finns det ett eget nerladdningsprogram till YLE, yle-dl.

Det finns även ett specialprogram för SVT Play som heter svtplay-dl. Det klarar även drm-fritt material från TV4 Play, men man måste ge akt på instruktionerna om "token".

Om det är fler ställen du vill ladda ner från, berätta vilka, så kanske vi kan ge mer specifika råd och tips om hur du ska göra. Det finns en egen diskussion om drm-sajter på tavlan "Efterlysningar och byten".

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 augusti 2024 kl. 09:42:17Tyvärr finns det ingen tjänst som heter "osv"! :)

yt-dlp kan ladda ner från ganska många tjänster som inte använder drm, men annars kan det ibland behövas speciella program och metoder anpassade till just den tjänsten som du vill ladda ner från.

T.ex. finns det ett eget nerladdningsprogram till YLE, yle-dl.

Det finns även ett specialprogram för SVT Play som heter svtplay-dl. Det klarar även drm-fritt material från TV4 Play, men man måste ge akt på instruktionerna om "token".

Om det är fler ställen du vill ladda ner från, berätta vilka, så kanske vi kan ge mer specifika råd och tips om hur du ska göra. Det finns en egen diskussion om drm-sajter på tavlan "Efterlysningar och byten".
Jag menade "osv." som "och så vidare" (alltså flera sådana liknande saker), jag trodde att det var underförstått.  ;)