Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Anime Svansjön

Startat av moviefan, 31 juli 2013 kl. 15:52:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 september 2024 kl. 08:16:34Låter logiskt och rimligt - Marianne var ju med ganska ofta i Lasse Swärds dubbningar. Vilken eller vilka rollfigurer spelade hon i så fall? Det var inte direkt igår jag såg Svansjön senast...
Citat från: Erika skrivet 12 september 2024 kl. 08:58:13Har heller inte sett filmen på mycket länge, men kan det handla om bl. a. hovdamen (tror jag att hon är?) och ett par prinsessor på balen? Vill minnas de inte riktigt lät som vare sig Meg Westergren eller Christina Carlwind.

Ber om ursäkt om något låter tokigt, skriver på mobilen.
Ja exakt. Det är väldigt små biroller vi talar om, med bara några få repliker. Hovdamem som kungör drottningens intåg och två av tre prinsessor med replik på balen. Tyckte mig uppfatta Christina Carlwind som en av de tre, i hur grundklangen och satsmelodin lät.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 12 september 2024 kl. 10:53:49Ja exakt. Det är väldigt små biroller vi talar om, med bara några få repliker. Hovdamem som kungör drottningens intåg och två av tre prinsessor med replik på balen. Tyckte mig uppfatta Christina Carlwind som en av de tre, i hur grundklangen och satsmelodin lät.
Tack. Betyder det att Marianne är den enda icke crediterade skådespelaren i dubbningen, så att det med henne blir komplett - eller är det någon mer skådespelare som också saknas? Annars känns det ju lite fräckt att skriva ut "m.fl." om det faktiskt bara är en till...

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2024 kl. 09:58:00Tack. Betyder det att Marianne är den enda icke crediterade skådespelaren i dubbningen, så att det med henne blir komplett - eller är det någon mer skådespelare som också saknas? Annars känns det ju lite fräckt att skriva ut "m.fl." om det faktiskt bara är en till...
Ja det ser faktiskt så ut. 
Detta är bara en kvalificerad gissning över vad jag hör:

Hovdamen - Marianne Wäyrynen
Prinsessan Catherina - Christina Carlwind
Prinsessan Rosanna - Marianne Wäyrynen
Prinsessan Francine - Marianne Wäyrynen

Sedan förkommer det två slottsvakter som göras av Gunnar Ernblad, och någon som kanske är Leif Ahrle.