Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 september 2024 kl. 14:18:32Tack så mycket för hjälpen. :)
Jag håller med att det luktar Videobolaget långa vägar, men kanske går det att få tag i någon av skådespelarna för att få det bekräftat - i bästa fall kanske någon skådis även kan komma ihåg översättare...

Sture Ström är ju inte direkt någon ungdom längre, om han ens fortfarande är klar i knoppen vid 96 års ålder - men Mattias Knave bör inte vara någon konst att få tag i, honom har jag haft kontakt med flertalet gånger, och Johan Hedenberg är kanske heller ingen omöjlighet...
Om du kan få tag på Jasmine Heikura så kan du nog ta reda på mer om videobolagets produktioner, hon sparade enligt en forumedlem Gunnar Ernblads anteckningar och där kan du nog hitta mycket overvärdelig info om produktioner som är odokumenterade.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 17 september 2024 kl. 09:59:24Som utlovat kommer här en digitalisering av vhs-dubbningen.
https://archive.org/details/resan-till-amerika-hickanfallet
Tack så mycket 

detta var väldigt snällt gjort av dig  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i Zookeeper

gstone

Jag har en svensk rollista till Transformers One 

Jag kan dela med mig av den på fredag  ;D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 17 september 2024 kl. 09:59:24Som utlovat kommer här en digitalisering av vhs-dubbningen.
https://archive.org/details/resan-till-amerika-hickanfallet
Vill inte låta för krävande men om någon har den andra dubbningen kanske det vore värt att lägga upp den med ? ???

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 17 september 2024 kl. 22:57:57Vill inte låta för krävande men om någon har den andra dubbningen kanske det vore värt att lägga upp den med ? ???
Jag tror jag har ett avsnitt med tv3-dubbningen, men tror att det redan finns på youtube, kan digitalisera och lägga upp avsnittet om det inte finns.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 september 2024 kl. 22:33:34Jag har en svensk rollista till Transformers One

Jag kan dela med mig av den på fredag  ;D
Jag har själv mailat till UIP idag om Transformers One, och hoppas få creditlistan i tid för att kunna publicera den senast på torsdag - jag vill ju som bekant alltid i möjligaste mån publicera creditlistor till biofilmer innan premiären. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2024 kl. 00:43:07Jag har själv mailat till UIP idag om Transformers One, och hoppas få creditlistan i tid för att kunna publicera den senast på torsdag - jag vill ju som bekant alltid i möjligaste mån publicera creditlistor till biofilmer innan premiären. :)
Jag har en rollista, om du vill kan jag dela med mig ?  :D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 17 september 2024 kl. 23:00:53Jag tror jag har ett avsnitt med tv3-dubbningen, men tror att det redan finns på youtube, kan digitalisera och lägga upp avsnittet om det inte finns.
Du är snäll 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 september 2024 kl. 00:45:01Jag har en rollista, om du vill kan jag dela med mig ?  :D
Nu har jag fått creditlista till Transformers One. Tyvärr är det dock bara sju rollfigurer som namnges, och alla andra under "Övriga röster". Jag förmodar att det är samma som du har fått, eller har du fått någon mer utförlig rollista?

(Du har ju nämligen inte skrivit varifrån du fått listan - har du också fått den från UIP är det förstås exakt samma som jag fått, men har du fått listan någon annanstans ifrån kan det sannolikt variera)

Dubben är för övrigt gjord av Eurotroll. :)

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 17 september 2024 kl. 22:57:57Vill inte låta för krävande men om någon har den andra dubbningen kanske det vore värt att lägga upp den med ? ???
https://archive.org/details/blixt

Här kommer då den andra dubbningen.

När detta skrivs är jag dock inte säker på om archive är färdig med att konvertera filen så att det går att titta på den via spelaren, men det ska gå att ladda ner wmv-filen. ^^

De enda rösterna jag vet här är:

Martin Carlberg - Fievel
Tommy Nilsson - Tiger
Per Sandborgh - Papa

Kanske @Erika @Oscar Isaksson eller @DingoPictures2005 vet mer.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 september 2024 kl. 14:18:32Tack så mycket för hjälpen. :)
Jag håller med att det luktar Videobolaget långa vägar, men kanske går det att få tag i någon av skådespelarna för att få det bekräftat - i bästa fall kanske någon skådis även kan komma ihåg översättare...

Sture Ström är ju inte direkt någon ungdom längre, om han ens fortfarande är klar i knoppen vid 96 års ålder - men Mattias Knave bör inte vara någon konst att få tag i, honom har jag haft kontakt med flertalet gånger, och Johan Hedenberg är kanske heller ingen omöjlighet...
Tänker att Gunilla Backman är ett alternativ att fråga men vet inte hur lätt det är at få kontakt med henne.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 18 september 2024 kl. 14:50:33Tänker att Gunilla Backman är ett alternativ att fråga men vet inte hur lätt det är at få kontakt med henne.
hon kankse inte minns heller

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2024 kl. 14:02:58(Du har ju nämligen inte skrivit varifrån du fått listan - har du också fått den från UIP är det förstås exakt samma som jag fått, men har du fått listan någon annanstans ifrån kan det sannolikt variera)

Dubben är för övrigt gjord av Eurotroll. :)
Jag har fått exakt samma lista du

gstone