Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Katten Gustaf - Filmen

Startat av Skokaka, 2 juni 2022 kl. 20:23:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: BPS skrivet 16 juli 2024 kl. 19:16:33De kunde ju ha anlitat Reine Brynolfsson han är ju känd och samtidigt redan etablerad som Katten Gustaf...
eller Claes Malmberg.
- what.

Skokaka

Skokaka

Citat från: BPS skrivet 16 juli 2024 kl. 16:26:06Dafgårds färdiga lasagne heter ju Karins lasagne det har ingenting med Gustaf att göra förutom att han numera är på paketet.
Och att det är hans favoriträtt.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2024 kl. 18:19:33Såg filmen på bio tidigare idag.

Och nu undrar ni kanske: vad var min uppfattning?

Tyvärr måste jag säga att filmen var en stor besvikelse, det finns ett antal saker med filmen som jag gillar, men genomgående känns filmen som bäst medioker.

Jag gillar att man bibehåller stora delar av Gustafs personlighet från tidigare serier och dynamiken med hans pappa Vic (fast, var är hans mamma?), jag gillar även tjuren Otto och hans kärleks-relation till kon Ethel, samt sidokaraktärerna som Otto har med sig som grodan, jordekorren och pungråttan, färgläggningen är också fin, och jag gillar att clownen från gamla serien gör en cameo på ett frukost-paket.

Men, en del av Gustafs personlighet känns liksom förstörd, liksom med de andra karaktärerna som var med i tidigare serier, storyn är rörig och svår att hänga med i och delar av fader och son dynamiken känns liksom stundtals forcerad, designerna på karaktärerna är sådär.

Det största problemet jag har med filmen är antagonisten Jinx som enligt mig känns som en av de värsta antagonisterna de i franschisen och i modern tid, visst det är inte meningen att vi ska "gilla" henne med den roll hon har, men hon känns väldigt platt, konstlad, tunn och endimensionell och klyschad som antagonist.

Mitt betyg till filmen överlag: 4/10
Smaken är som baken 😂😂😂😂
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2024 kl. 00:53:13Smaken är som baken 😂😂😂😂
Visst är det väl så, det finns säkerligen personer som gillar filmen och jag respekterar deras åsikter, så där kan vi iallafall agree to disagree.

Will Siv

- what.

Skokaka

Will Siv

- what.

Will Siv

Tycker själv att Andrew Garfield nog hade passat bättre i rollen.
- what.

gstone

gstone

Är de någon mer som inte tyckte filmen var så Gustaf aktig ?

Han var varken särskilt dryg eller lat

Det känns lite som man kunde ersatta honom med vilket annat känt tecknat djur som helst ?

Jag har börjat undrar om dom inte skrev manuset först och sen bestämde att det skulle vara em Gustaf film  ???

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 16 juli 2024 kl. 20:06:12eller Claes Malmberg.
Inget hade gjort mig gladare 

Jag älskar Malmberg  :D ;D

Oskar

Citat från: gstone skrivet 20 september 2024 kl. 19:51:28Är de någon mer som inte tyckte filmen var så Gustaf aktig ?

Han var varken särskilt dryg eller lat

Det känns lite som man kunde ersatta honom med vilket annat känt tecknat djur som helst ?

Jag har börjat undrar om dom inte skrev manuset först och sen bestämde att det skulle vara em Gustaf film  ???
jag undrar om manusförfattare har sett gamla katten Gustaf filmen och serier och serietidningar. om det är bra budget för dubb brukar kändisar ställer upp på en biofilm och kändisar som har gjort röstprov och blir godkänd och har tid med dubb. KM Studio som dubbar Asterix filmen med Zlatan Ibrahimovic som dubbar filmen måste filmbolag har betalat Zlatan Ibrahimovic för dubb annars skulle i KM Studio inte har råd med betala Zlatan Ibrahimovic mycket pengar och filmbolag har betalat Zlatan Ibrahimovic mycket mer än andra skådespelare och andra fick betalt med ersättning från teater förbundet prispengar för tv och streaming/dvd/bluar ray och biovising.