Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Brisby och NIMHs hemlighet (The Secret of NIMH, 1982)

Startat av Sailor Storm, 17 november 2004 kl. 08:57:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 juli 2023 kl. 18:58:05Jag fick veta en tid tillbaka att det som idag är Viaplay Group, i samband med den omfattande digitaliseringen som de flesta Tv-kanaler, gjorde i början på 2000-talet, så valde de att kassera stora delar av sitt analoga arkiv och då strök troligtvis de flesta dubbningar med. Idag finns det ingen där som vill känns vid att de ens har visat barnprogram.
Är den Norska dubben av Brisby förlorad då eller var det bara i Sverige detta hände?

Frågat min Norska kontakt och han hade inte dubben.
Informationen på Norska dub wikin har jag lagt in med hjälp av det som stod omnämnt i Daniels vhs digitalisering.

Jag tror att den Norska dubben är evigt förlorad om masterbandet blivit kasserat då jag vid det här laget tror att 95% av alla Norska inspelningsband som någonsin funnits blivit kasserade resten ligger nog och möglar i förråd.
Tror detta då typ inget som gått på Norsk tv betal tv bevarats, shit det är till och med svårt att hitta Norska reklamblock från Tv3 online😒.
Även Norge är duktiga på att slänga av det jag hört och enligt min Norska kompis så slänger norska second hand butiker också inspelningsband😧.
Men yes Svenska second är fan bedrövliga då typ allt de inte tror kan säljas slängs här och verkar vara detsamma i Norge😡.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 juli 2023 kl. 18:58:05Jag fick veta en tid tillbaka att det som idag är Viaplay Group, i samband med den omfattande digitaliseringen som de flesta Tv-kanaler, gjorde i början på 2000-talet, så valde de att kassera stora delar av sitt analoga arkiv och då strök troligtvis de flesta dubbningar med. Idag finns det ingen där som vill känns vid att de ens har visat barnprogram.
Då får man bara helt enkelt ta att dubba om barn program dom sände om dom någons släppa på streaming i Sverige  ;)

Vilka barn sände dom ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"