Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 oktober 2024 kl. 20:54:07Jag är orolig om vårt Internet försvinner idag eller imorgon... Eller för övrigt. Om det blir permanent och den inte kommer tillbaka så kommer jag garanterat att 100% döda mig själv!
Jag också, kan inte överleva utan internet

TonyTonka

En sorglig sak som hänt är att vår granne tvingades att avliva sin hund, som var bror till våran hund.  :'(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 10 oktober 2024 kl. 21:24:29Typ det andra. Så du menar att det skulle inte hända?
Det är inget som bara kan hända sådär...

Elios

Idag så var vi tvungna att avliva våran hund och han var väldigt gullig att gosa med och vi har haft honom lika länge som jag varit medlem här. 15 år och det känns som det var igår man åkte till Ängelholm och hämtade upp honom. Det gör mest ont att tänka på att man aldrig kommer få se honom igen. :'(

Tänker att jag själv funderar på att skaffa en katt istället inom snar framtid. 🐱

Citat från: TonyTonka skrivet 10 oktober 2024 kl. 22:23:37En sorglig sak som hänt är att vår granne tvingades att avliva sin hund, som var bror till våran hund.  :'(
Feel ya, bro!  👎

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 oktober 2024 kl. 22:29:09Det är inget som bara kan hända sådär...
Vi avlivade Kitty föra hösten :'( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 10 oktober 2024 kl. 20:54:07Jag är orolig om vårt Internet försvinner idag eller imorgon... Eller för övrigt. Om det blir permanent och den inte kommer tillbaka så kommer jag garanterat att 100% döda mig själv!
Nej, låt bli det!

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 10 oktober 2024 kl. 22:36:23Idag så var vi tvungna att avliva våran hund och han var väldigt gullig att gosa med och vi har haft honom lika länge som jag varit medlem här. 15 år och det känns som det var igår man åkte till Ängelholm och hämtade upp honom. Det gör mest ont att tänka på att man aldrig kommer få se honom igen. :'(

Tänker att jag själv funderar på att skaffa en katt istället inom snar framtid. 🐱
Feel ya, bro!  👎
Jag vet hur det känns, vår förra hund fick också avlivas. Det var visserligen 7 år sedan, men jag saknar henne fortfarande ibland.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: Elios skrivet 10 oktober 2024 kl. 22:36:23Idag så var vi tvungna att avliva våran hund och han var väldigt gullig att gosa med och vi har haft honom lika länge som jag varit medlem här. 15 år och det känns som det var igår man åkte till Ängelholm och hämtade upp honom. Det gör mest ont att tänka på att man aldrig kommer få se honom igen. :'(

Feel ya, bro!  👎
Mycket lättare med katt än hund & min katt avlivades i somras, det händer

Anders M Olsson

Tja, jag är uppvuxen i en tid när det inte fanns något Internet, men inte gick vi omkring och var olyckliga för det. Det fanns så mycket annat.

Om Internet försvann helt skulle det rentav kunna föra med sig många positiva effekter. Minskad stress och uppsving för TV, radio, fysiska butiker, resebyråer, post, tidningar, böcker, biografer, teatrar, fysiska hemvideoformat, föreningar, personliga kontakter m.m.

Men som sagt, det kommer knappast att hända. Att Internet slutar fungera lokalt under kortare eller längre tid kan såklart hända. Jag har själv haft avbrott på min anslutning i flera omgångar, som mest under en dryg vecka.

MOA

Lumas dödsscen i Super Mario Galaxy är så hjärtkrossande :'( Riktigt hjältemod inträffar för att galaxen

MOA

https://www.youtube.com/watch?v=Tp5mcc47xD8
Detta var hundens enda chans till ett lyckligt liv efter misshandel, han får så stora skuldkänslor även om det är jägarens fel. Så sorgligt & en liknande sak har faktiskt hänt på riktigt, ha aldrig ett laddat gevär nära en hund för att rädda ditt liv

gstone

Min mentor och vän Hobo Hans har tyvärr dött i en majonnäs relaterade olycka.

MOA

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2024 kl. 19:19:02Min mentor och vän Hobo Hans har tyvärr dött i en majonnäs relaterade olycka.
Hobo Hans? Majonäs? Om detta är ett skämt, TA BORT DET OMEDELBART!!!

gstone

Citat från: MOA skrivet 23 oktober 2024 kl. 19:22:28Hobo Hans? Majonäs? Om detta är ett skämt, TA BORT DET OMEDELBART!!!
Här är en Fantombild på honom 
 :'(
Villa i frid  :-\

gstone

Citat från: MOA skrivet 23 oktober 2024 kl. 19:22:28Hobo Hans? Majonäs? Om detta är ett skämt, TA BORT DET OMEDELBART!!!
Varför är du sådan aggressions problem ? :-[ ???