Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 14 oktober 2024 kl. 14:06:53Sergei;
- Henrik Dorsin
- Andreas Rothlin Svensson
Detta måste vara på grund utav Gru. Jag tycker också att han har lite likheter med Gru. Båda är ju Illumination karaktärer, plus så är båda klädda i svart, har en lång näsa och är ryssar... Och ja, jag har för mig att Gru är det, och det borde nog förklara hans röst. Ser ut som en smalare version av Gru, och åtminstone så är ju Gru en ex-skurk medan Sergei var alltid ond. Men såklart, jag tycker också att dessa vore bra idéer för Sergei.

Disneyfantasten

Karaktärer från en av Warner Bros Animations filmer, nämligen;

Storkarna (2016)

Junior;
- ?

Tulip;
- Mikaela Ardai Jennefors

Hunter;
- Adam Fietz

Toady;
- Dick Eriksson

Jasper;
- Johan Wahlström

Emu;
- ?

Tuppen Doughland;
- ?

Några fler förslag?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 oktober 2024 kl. 09:37:22Karaktärer från en av Warner Bros Animations filmer, nämligen;

Storkarna (2016)

Junior;
- ?

Tulip;

Hunter;
- Adam Fietz

Toady;
- Dick Eriksson

Jasper;
- Johan Wahlström

Emu;
- ?

Tuppen Doughland;
- ?

Några fler förslag?
Sarah Gardner
-Susanne Barklund
 Henry Gardner
- Kristian Luuk
- Peter Dalle
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 juli 2024 kl. 22:31:42Karaktärer från en Disney-film som blev den sista under årtusendet, nämligen;

Tarzan (1999) + Legenden om Tarzan (2001-2003) & Tarzan 2 (2005)

Tarzan;
- Sebastian Karlsson

Tarzan som barn;
- ?

Jane Porter;
- Anna Nordell-Engh

Professor Porter;
- Hans Wahlgren
- Nils Eklund
- Anders Nyström
- Hans Lindgren

Tufs;
- Laura Ukaj

Tantor;
- Mattias Knave
- Peter Sjöquist
- Jonas Kruse

Tantor som barn;
- ?

Kala;
- Sharon Dyall

Kerchak;
- Adam Fietz

Clayton;
- Sven-Bertil Taube

Flynt;
- ?

Mungo;
- ?

Tantors Mamma;
- Barbro "Lill-Babs" Svensson

Kapten Jerrold;
- Kjell Bergqvist

Zugor;
- Peter Harryson

Mama Gunda;
- Gunnel Fred

Uto;
- Dan Bratt

Kago;
- Fredrik Hiller

Drottning La;
- Suzanna Dilber

Några fler förslag?
Tillägg till Tufs: Charlotta Björck.

Skokaka

Det finns tillfällen där jag tycker att en dubbare antingen passar till en roll eller inte, det är nog mest vad jag är van vid att koppla någon med. Till exempel, både Gunnar Ernblad och Johan Hedenberg har varit många asgrymma skurkar, men de har ju även varit snällare karaktärer, också... 

Dock så är det svårt för mig att se till exempel Myrra Malmberg eller Lizette Pålsson som skurkar, nog för att jag kopplar dom mest till prinsessor eller andra typer av snälla tjejer. 

Och även om Robert Gustafsson har dubbat Jim Carrey så är jag ärligt talat osäker på honom som Dr. Robotnik. Jag kopplar mest Robert till komiska karaktärer än skurkar. Andreas Nilsson har dock varit typ två Jim Carrey karaktärer, och Andreas är ju en sån som är grym på att dubba, jag skulle säkert ha honom som Robotnik. 

Och såklart, jag vet att det känns lite som hyckleri att jag inte kopplar Sture Ström som onda typer, men kom på honom hos Kapten Krok. Anledningen var ju förstås för att han dubbade Hans Conried i Törnrosa. Fast Krok är ju mest en utav Disneys roligaste skurkar, inte direkt otäck eller något. Problemet är nog att Sture har till exempel varit Bowser, men han låter snarare som en snäll gammal farbror. Som sagt, för snäll och gammal för denna rollen, tycker jag... Så Krok är väl ett undantag till detta, wow...

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 15 oktober 2024 kl. 22:29:39Det finns tillfällen där jag tycker att en dubbare antingen passar till en roll eller inte, det är nog mest vad jag är van vid att koppla någon med. Till exempel, både Gunnar Ernblad och Johan Hedenberg har varit många asgrymma skurkar, men de har ju även varit snällare karaktärer, också...

Dock så är det svårt för mig att se till exempel Myrra Malmberg eller Lizette Pålsson som skurkar, nog för att jag kopplar dom mest till prinsessor eller andra typer av snälla tjejer.

Och även om Robert Gustafsson har dubbat Jim Carrey så är jag ärligt talat osäker på honom som Dr. Robotnik. Jag kopplar mest Robert till komiska karaktärer än skurkar. Andreas Nilsson har dock varit typ två Jim Carrey karaktärer, och Andreas är ju en sån som är grym på att dubba, jag skulle säkert ha honom som Robotnik.

Och såklart, jag vet att det känns lite som hyckleri att jag inte kopplar Sture Ström som onda typer, men kom på honom hos Kapten Krok. Anledningen var ju förstås för att han dubbade Hans Conried i Törnrosa. Fast Krok är ju mest en utav Disneys roligaste skurkar, inte direkt otäck eller något. Problemet är nog att Sture har till exempel varit Bowser, men han låter snarare som en snäll gammal farbror. Som sagt, för snäll och gammal för denna rollen, tycker jag... Så Krok är väl ett undantag till detta, wow...
Du får tycka prices vad du vill om dett 😀

Ingen fara 

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 15 oktober 2024 kl. 22:29:39Det finns tillfällen där jag tycker att en dubbare antingen passar till en roll eller inte, det är nog mest vad jag är van vid att koppla någon med. Till exempel, både Gunnar Ernblad och Johan Hedenberg har varit många asgrymma skurkar, men de har ju även varit snällare karaktärer, också...

Mam skulle dock kunna hävda att Robotnik är en komisk skurk , men jag ser den påäng.

gstone

Jag kan förstå bara tala för mig själv men jag har faktiskt hört Lizette Pålsson em skurkroll där jag tyckte hon var väldigt bra.
men jag kanske är helt ute och cyklar 😅

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 15 oktober 2024 kl. 23:47:04Mam skulle dock kunna hävda att Robotnik är en komisk skurk , men jag ser den påäng.
Jo, det är han. Men såklart, jag tänkte mest på att Roberts komiska karaktärer som han har gjort är ju goda, så...

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 15 oktober 2024 kl. 23:48:57Jag kan förstå bara tala för mig själv men jag har faktiskt hört Lizette Pålsson em skurkroll där jag tyckte hon var väldigt bra.
men jag kanske är helt ute och cyklar 😅
Minns du vilken?

gstone

Disneyfantasten

Karaktärer från en DreamWorks-film med färgsprakande troll, nämligen;

Trolls (2016) + Trolls 2 Världsturnén (2020) & Trolls 3 (2023)

Poppy;
- Ida On
- Carro Hermansson-Persson
- Emelie Clausen
- Dominique Pålsson Wiklund

Kvist;
- Alex Hermansson

Bridget;
- Amanda Jennefors

Kung Peppy;
- ?

Prins Gnistle;
- ?

Kocken;
- Anna Sahlin Wahlsteen

Barb;
- Charlotta Björck

Viva;
- Amy Diamond Deasismont
- Wiktoria Johansson
- Jessica Andersson (f. 1988)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Karaktärer från en Disney TV-serie som utspelar sig i en fantasivärld baserad på den latinska världen, nämligen;

Elena Från Avalor (2016-2020)

Prinsessan Elena;
- Dominique Pålsson Wiklund
- Emelie Clausen
- Ida On
- Carro Hermansson-Persson
- Wiktoria Johansson
- Molly Sandén
- Mimmi Sandén
- Frida Sandén

Prinsessan Isabel;
- ?

Naomi Turner;
- ?

Mateo;
- Nick Atkinson
- Benjamin Wahlgren Ingrosso

Rafa;
- Beata Harryson

Migs;
- ?

Skylar;
- ?

Luna;
- ?

Zuzo;
- ?

Morfar Fransisco;
- ?

Mormor Luisa;
- Astrid Assefa

Gabe;
- ?

Esteban;
- ?

Higgins;
- ?

Armando;
- ?

Dona Paloma;
- Angelika Prick

Shuriki;
- Rakel Värmländer

Fiero;
- Johan Hedenberg

Daniel Turner;
- ?

Scarlet Turner;
- ?

Victor Delgado;
- Roger Storm

Carmen Delgado;
- Alva Bratt

Marimonda;
- Annelie Berg Bhagavan
- Maria Rydberg

Orizaba;
- Anna Book

Prins Alonzo;
- Anton Olofsson Raeder

Sharoka;
- Jonas Bane

Senorita Marisol;
- ?

Professor Medoza;
- Angelika Prick

Kung Juan Ramon;
- ?

Kung Raja;
- ?

Kung Lars;
- ?

Kung Joaquin;
- ?

Kung Hector;
- ?

Dona Angelika;
- Astrid Assefa

Julio;
- Christian Hedlund

Carmen;
- ?

Senor Estrada;
- ?

Femando;
- ?

Quique;
- ?

Amara;
- ?

(har jag glömt någon viktig karaktär här nu?)

Några fler förslag?

(beklagar det bristfälliga resultatet, men det var så svårt att komma på)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2024 kl. 10:15:12Karaktärer från en DreamWorks-film med färgsprakande troll, nämligen;

Trolls (2016) + Trolls 2 Världsturnén (2020) & Trolls 3 (2023)

Viva;
- Wiktoria Johansson

Några fler förslag?
Men hon spelar ju redan rollen ??

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 oktober 2024 kl. 13:48:31Men hon spelar ju redan rollen ??
Jag glömde visst ändra det i hastigheten...

Nåja, men då föreslår jag iallafall Clara Henry, Peg Parnevik och Klara Hammarström.  :)