Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 12 oktober 2024 kl. 23:31:12Fast Ingela har aldrig dubbat va? I alla fall vad jag har läst
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 oktober 2024 kl. 23:36:11Jag tror inte hon har gjort det, jag tänkte söka på hennes namn bland Svenska röster och credits men jag fick inga träffar trots att jag vet att hon står i flera listor på Dubbningshemsidan...
Detta är enda gången hon dubbat;

(där är hon också den enda som inte är malplacerad)

https://m.youtube.com/watch?v=CoYZ1XK3LdE&pp=ygUMUGlub2NjaGlvIGxw

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2024 kl. 07:34:03Detta är enda gången hon dubbat;

(där är hon också den enda som inte är malplacerad)

https://m.youtube.com/watch?v=CoYZ1XK3LdE&pp=ygUMUGlub2NjaGlvIGxw
Men såvitt jag vet är det där kassettbandet nyinspelat i Sverige, och bygger inte direkt på en utländsk förlaga, och kan följaktligen enligt normala definitioner inte räknas som en dubbning.

Citat från: MOA skrivet 12 oktober 2024 kl. 23:31:12Fast Ingela har aldrig dubbat va? I alla fall vad jag har läst
Inte vad jag vet. Men gemene man tänker förmodligen inte i första hand på deras arbete med dubbningar, utan på Monicas och Ingelas erfarenheter som låtskrivare - och med utgångspunkt från det känns det fullt logiskt att kunna blanda ihop dem.

Jag menar: För oss som känner till dubbningar ingående är det en helt annan femma, men merparten av Sveriges befolkning kommer ju inte automatiskt att tänka på Monicas långtgående insatser inom dubbningsbranschen.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 14 oktober 2024 kl. 22:01:43Jag vore en dålig väktare...
Det är nog svårt att vara väktare, jag vore en urusel fotbollsspelare

Skokaka

Och eftersom det är snart Halloween så tänkte jag att vänta tills det blir närmare, men... Jag ville få det undanstökat. Så jag såg nyss om scenen med den sjungande dockan (Som jag minns att jag var rädd för som barn) och sen lejonet och björnen (Som jag är osäker på om jag såg eller inte som barn) från Teletubbies... Bara för att uppmana mig själv att vara modig. 

Och, ärligt talat... Min reaktion till båda sketcherna: ???😑 

Dockan skrämde mig knappt, han sjung i bara några sekunder. Och jag var typ: "Seriously?" över att den andra försökte att vara läskigt. Nåja, ser ut som att jag inte är en fegis. Nu så är detta undanstökat. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 14 oktober 2024 kl. 22:29:37Och eftersom det är snart Halloween så tänkte jag att vänta tills det blir närmare, men... Jag ville få det undanstökat. Så jag såg nyss om scenen med den sjungande dockan (Som jag minns att jag var rädd för som barn) och sen lejonet och björnen (Som jag är osäker på om jag såg eller inte som barn) från Teletubbies... Bara för att uppmana mig själv att vara modig.

Och, ärligt talat... Min reaktion till båda sketcherna: ???😑

Dockan skrämde mig knappt, han sjung i bara några sekunder. Och jag var typ: "Seriously?" över att den andra försökte att vara läskigt. Nåja, ser ut som att jag inte är en fegis. Nu så är detta undanstökat. ;)
Jag klarade av 3 spel i Arcane & fattar varför det skrämde mig som barn. Spelade alla avsnitt i säsong 1 utom det sista, det blir nog mer läskigt & svårt. Kommer också skaffa Clock Tower när det släpps på Steam

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 14 oktober 2024 kl. 22:01:43Jag vore en dålig väktare...
Och jag menar förresten som till exempel en pappa eller en storebror... Och ja, jag är en kille. (I fall ni inte visste det...) 

Undrar om man räknas som en väktare om man är en ägare. Alltså om man har ett husdjur. 

Nåja, jag kan väl säga att det är lite av en lättnad att jag inte har ett syskon, för då så slipper jag ha syskonbarn. (Allvarligt, vem vill vara en farbror/morbror eller en faster/moster egentligen?...)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 oktober 2024 kl. 04:24:05Och jag menar förresten som till exempel en pappa eller en storebror... Och ja, jag är en kille. (I fall ni inte visste det...)

Undrar om man räknas som en väktare om man är en ägare. Alltså om man har ett husdjur.

Nåja, jag kan väl säga att det är lite av en lättnad att jag inte har ett syskon, för då så slipper jag ha syskonbarn. (Allvarligt, vem vill vara en farbror/morbror eller en faster/moster egentligen?...)
Det har du alltid varit, jag var i alla fall en bra väktare till min katt & är också glad över att mina syskon inte har syskonbarn. Kommer aldrig skaffa egna barn

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 19 oktober 2024 kl. 09:37:49Det har du alltid varit, jag var i alla fall en bra väktare till min katt & är också glad över att mina syskon inte har syskonbarn. Kommer aldrig skaffa egna barn
Inte jag heller, dels är jag kille och dels är jag själv 8-åring i sinnet plus att det också är mycket ansvar att vara förälder.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 oktober 2024 kl. 10:24:42Inte jag heller, dels är jag kille och dels är jag själv 8-åring i sinnet plus att det också är mycket ansvar att vara förälder.
För mycket ansvar, antar att du inte har syskonbarn, var glad för det

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 19 oktober 2024 kl. 10:58:00För mycket ansvar, antar att du inte har syskonbarn, var glad för det
Jag har inga syskonbarn, inte än iallafall, men min storebror är 30 och min lillebror är 16, så det är nog en tidsfråga innan de gör det...  :-\  (min mosters barn - som båda är killar - är 14 respektive 10, det vill säga han fyller 14 nästa vecka, min morbrors barn däremot är båda av tjejkön och är 9 respektive 7, medans morbrors frus dotter är 15, det är bara en tidsfråga innan mosters barn också gör det)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 oktober 2024 kl. 11:04:52Jag har inga syskonbarn, inte än iallafall, men min storebror är 30 och min lillebror är 16, så det är nog en tidsfråga innan de gör det...  :-\  (min mosters barn - som båda är killar - är 14 respektive 10, det vill säga han fyller 14 nästa vecka, min morbrors barn däremot är båda av tjejkön och är 9 respektive 7, medans morbrors frus dotter är 15, det är bara en tidsfråga innan mosters barn också gör det)
Ursäkta men känns som att din morbror & moster är sladdbarn, är ni äldsta kusinerna?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 19 oktober 2024 kl. 13:29:39Ursäkta men känns som att din morbror & moster är sladdbarn, är ni äldsta kusinerna?
Vad är sladdbarn?

Min mamma är 59, min moster är 48 och min morbror är 45.

Förresten så har jag även tre kusiner som är fasters barn, faster är 71, hennes barn är en tjej som är 46, samt två killar som är 41 respektive 38, min pappa är 66, min fasters man är 70, fasters barn har 2 barn var.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 oktober 2024 kl. 14:01:30Vad är sladdbarn?
Sladdbarn är barn som en väldigt mycket yngre sina syskon...