Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 november 2024 kl. 20:33:54Visst är det trevligt med Hacke Hackspett, men 1500 kr känns i mina ögon som ett kraftigt överpris - visst måste den finnas billigare än så...?
Intressanta filmer, men väldigt saftiga priser - 1500 kr för Strawberry Shortcake och Gobots känns i mina ögon fullständigt hutlöst... :(

Jag tror att jag har Strawberry Shortcake-VHS:n här hemma, och jag har nog inte ens betalat en tiondel av det priset...
Den kostade säkert annorlunda när du köpte den för evigheter sedan, var vänlig ladda upp på archive.org om det går

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 12 november 2024 kl. 20:39:32Den kostade säkert annorlunda när du köpte den för evigheter sedan, var vänlig ladda upp på archive.org om det går
Jag tror inte att det var så många evigheter sedan - kanske något halvår sen, eller max ett år sen...

Just nu är hårddisken till min DVD-recorder full, men jag ska försöka få mer ledigt utrymme där för att kunna digitalisera den framöver. Och när jag har gjort det, så lägger jag självklart upp den på Archive. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 november 2024 kl. 20:42:44Jag tror inte att det var så många evigheter sedan - kanske något halvår sen, eller max ett år sen...

Just nu är hårddisken till min DVD-r :-[ ecorder full, men jag ska försöka få mer ledigt utrymme där för att kunna digitalisera den framöver. Och när jag har gjort det, så lägger jag självklart upp den på Archive. :)
Ingen aning, ursäkta mina bakåtgångna tankar, tänkte typ att du köpte den när den släpptes :-[

Jonas9881

Någon som är intresserad? https://www.tradera.com/item/302154/649863934/tintin-och-jag-dvd

Vet inget om denna men finns enbart 2 exemplar och den andra kostar 299, betydligt mer, å andra sidan kan man köpa den direkt: https://www.tradera.com/item/302154/649321605/tintin-och-mig-dvd

Då det är så få bör den vara ovanlig men kanske betyder att den inte är så efterfrågad trots allt.

Verkar vara en dokumentär om Tintin på norska eller danska.
Ser ut som norska tror jag.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 12 november 2024 kl. 21:21:04Någon som är intresserad? https://www.tradera.com/item/302154/649863934/tintin-och-jag-dvd

Vet inget om denna men finns enbart 2 exemplar och den andra kostar 299, betydligt mer, å andra sidan kan man köpa den direkt: https://www.tradera.com/item/302154/649321605/tintin-och-mig-dvd

Då det är så få bör den vara ovanlig men kanske betyder att den inte är så efterfrågad trots allt.

Verkar vara en dokumentär om Tintin på norska eller danska.
Ser ut som norska tror jag.
Det är en dokumentär av en dansk regissör men den är samproducerad med diverse andra länder som Belgien, Frankrike och Schweiz.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 november 2024 kl. 21:31:23Det är en dokumentär av en dansk regissör men den är samproducerad med diverse andra länder som Belgien, Frankrike och Schweiz.
Jaså det var en dansk dokumentär.

Det är nog inte bara jag som inte ser skillnad på danska och norska, även om norska enligt mig ser mer lik svenska än vad danska ser ut.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 12 november 2024 kl. 21:32:59Jaså det var en dansk dokumentär.

Det är nog inte bara jag som inte ser skillnad på danska och norska, även om norska enligt mig ser mer lik svenska än vad danska ser ut.
Vi ska nog inte gå in allt för mycket på språk då tråden inte handlar om det men det beror ju på vilken norska det är de har ju nämligen två skriftspråk. I det här fallet hade det stått Tintin og meg om det var norska...

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 12 november 2024 kl. 17:29:01Strawberry Shortcake VHS *1980* Hyrfilm Vestron/Barnens Videobibliotek

https://www.tradera.com/item/302150/651351635/strawberry-shortcake-vhs-1980-hyrfilm-vestron-barnens-videobibliotek
Familjen Addams - Spökstaden VHS av Egmont *Sällsynt* Hanna-Barbera
https://www.tradera.com/item/302150/651351347/familjen-addams-spokstaden-vhs-av-egmont-sallsynt-hanna-barbera

Top Cat - Gör Stan Osäker (VHS) Sällsynt Egmont utgåva
https://www.tradera.com/item/302150/651350878/top-cat-gor-stan-osaker-vhs-sallsynt-egmont-utgava

Gobots - Den Fantastiska Historien Om Gobotron VHS / Barnens Videobibliotek
https://www.tradera.com/item/302150/651352214/gobots-den-fantastiska-historien-om-gobotron-vhs-barnens-videobibliotek
Ser jag fel eller kostade Familjen Addams endast 59kr när den såldes i butik?

Visst har priserna på VHS höjts men en sådan höjning är inte rimligt från 59kr till 799kr.

Tror inte någon är sugen att betala sådana skyhöga priser på VHS:er, visserligen ovanliga.
Men folk tänker nog på priset först och främst.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 november 2024 kl. 20:33:54Jag tror att jag har Strawberry Shortcake-VHS:n här hemma, och jag har nog inte ens betalat en tiondel av det priset...
har du titat på den ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 november 2024 kl. 10:33:20Krambjörnarna Video Show *1988* Hyrfilm Vestron/Barnens Videobibliotek
https://www.tradera.com/item/302150/651351876/krambjornarna-video-show-1988-hyrfilm-vestron-barnens-videobibliotek
Oj, ett ännu mer horribelt pris...! Nog för att VHS-filmen måste ses som ganska sällsynt och inte helt enkel att få tag i, men 2000 kr för en enda VHS-film är ändå långt bortom all rim och reson. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2024 kl. 20:44:16Oj, ett ännu mer horribelt pris...! Nog för att VHS-filmen måste ses som ganska sällsynt och inte helt enkel att få tag i, men 2000 kr för en enda VHS-film är ändå långt bortom all rim och reson. :(
vilken dubbning / röster ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 november 2024 kl. 20:51:51vilken dubbning / röster ?
Jag vill minnas att Krambjörnarna har en unik dubbning, som inte använts någon annanstans.

Jag tror inte att det stod utsatt röster, men skulle spontant gissa att det borde röra sig om någorlunda samma röster som i Barnens Videobiblioteks VHS-utgåva av My Little Pony - det vill säga Tommy Nilsson, Gunnar Ernblad, Liza Öhman och Beatrice Järås. Tyvärr har jag inte lyckats lista ut vilken dubbningsstudio som dubbade den, men det är väl troligt att Barnens Videobibliotek/Vestron Video anlitade samma studio för alla sina dubbningar; därav att jag gissar att rösterna sannolikt inte skiljer så jättemycket mellan olika filmer.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2024 kl. 20:58:41Jag vill minnas att Krambjörnarna har en unik dubbning, som inte använts någon annanstans.

Jag tror inte att det stod utsatt röster, men skulle spontant gissa att det borde röra sig om någorlunda samma röster som i Barnens Videobiblioteks VHS-utgåva av My Little Pony - det vill säga Tommy Nilsson, Gunnar Ernblad, Liza Öhman och Beatrice Järås. Tyvärr har jag inte lyckats lista ut vilken dubbningsstudio som dubbade den, men det är väl troligt att Barnens Videobibliotek/Vestron Video anlitade samma studio för alla sina dubbningar; därav att jag gissar att rösterna sannolikt inte skiljer så jättemycket mellan olika filmer.
Gud 😅 
hur många dubbningar finns det av dom två äldre Krambjörnarna serierna 😯⁉️

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2024 kl. 20:58:41Jag vill minnas att Krambjörnarna har en unik dubbning, som inte använts någon annanstans.

hur många dubbningar finns det egentligen av dom två äldre Krambjörnarna serierna ⁉️