Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 november 2024 kl. 21:10:57Jag måste erkänna att jag har mest alltid hejat på katter i klassiska kortfilmer, även om de brukar vara porträtterade som antagonister. (Som Tom och Sylvester.) Kan vara för att jag är en kattälskare. Dock i fallet med Musse Pigg och Svarte Petter så hejar jag helt klart på Musse, nog för att Petter är mer kriminell och Musse är inte en sådan mus som stjäl mat eller något. (Plus eftersom de är mer mänskliga...)
Hur är det med TC? Tom är mer av en antihjälte kan man säga, är också extrem kattälskare

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 november 2024 kl. 22:02:08Hur är det med TC? Tom är mer av en antihjälte kan man säga, är också extrem kattälskare
Top Cat brukar dock väl inte jaga smådjur, vad jag minns? Han är väl mest lite av en lurendrejare, och Konstapel Dribble uppskattar inte hans upptåg så mycket. Men TC är rolig och är ändå en protagonist, även om det han gör kan ses som olagligt. Skulle dock inte direkt kalla honom för en antagonist.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 november 2024 kl. 22:09:59Top Cat brukar dock väl inte jaga smådjur, vad jag minns? Han är väl mest lite av en lurendrejare, och Konstapel Dribble uppskattar inte hans upptåg så mycket. Men TC är rolig och är ändå en protagonist, även om det han gör kan ses som olagligt. Skulle dock inte direkt kalla honom för en antagonist.
Han är bäst & Per Sandborgh bästa roll!

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 10 november 2024 kl. 21:10:57Jag måste erkänna att jag har mest alltid hejat på katter i klassiska kortfilmer, även om de brukar vara porträtterade som antagonister. (Som Tom och Sylvester.) Kan vara för att jag är en kattälskare. Dock i fallet med Musse Pigg och Svarte Petter så hejar jag helt klart på Musse, nog för att Petter är mer kriminell och Musse är inte en sådan mus som stjäl mat eller något. (Plus eftersom de är mer mänskliga...)
Det är vi två om.
- what.

gstone

Jag funderar på att  sluta fråga att folk lägger upp Disney saker på Archive.org eftersom dom blir så arga när man lägger up deras grejer.

Kommer börja fråga om cartoon network serier och Loony Tunnes långfilmer istället.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 14 november 2024 kl. 00:02:02Jag funderar på att  sluta fråga att folk lägger upp Disney saker på Archive.org eftersom dom blir så arga när man lägger up deras grejer.

Kommer börja fråga om cartoon network serier och Loony Tunnes långfilmer istället.
Det är dock inget säkert kort heller, då Warner Bros har också varit riktigt nitiska i perioder med deras material på archive. Tänkte bara påpeka.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 14 november 2024 kl. 00:05:44Det är dock inget säkert kort heller, då Warner Bros har också varit riktigt nitiska i perioder med deras material på archive. Tänkte bara påpeka.
Så det är hopplöst också 😩 

varför ens bry sig att ladda upp dubbningar på Archive.prg det fallet 😕☹️😞
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 14 november 2024 kl. 01:07:38Så det är hopplöst också 😩

varför ens bry sig att ladda upp dubbningar på Archive.prg det fallet 😕☹️😞
Det går att komma runt, som Baron von Nein Lederhosen i hans uppladdningar har han inte använt seriernas titlar och då får de vara kvar.

Disneyfantasten

Jag måste bekänna en sak som jag länge velat säga, jag vet att denna kan upplevas ganska stötande, men, herr se go;

Jag litar inte på AI, tycker det är överskattat.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 november 2024 kl. 20:28:25Jag måste bekänna en sak som jag länge velat säga, jag vet att denna kan upplevas ganska stötande, men, herr se go;

Varför skulle det vara stötande? AI används ju hela tiden för att sprida missinformation

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 november 2024 kl. 20:28:25Jag måste bekänna en sak som jag länge velat säga, jag vet att denna kan upplevas ganska stötande, men, herr se go;

Gillar inte heller AI så mycket, kan funka skapligt ibland men hoppas inte det tar över världen

Skokaka

Nåja, nu när jag ändå är typ runt samma ämne så kan jag väl erkänna att jag är inte värst så galen i Pip. Jag gillade väl honom bättre när jag var yngre, men med tanke på att han vinner ju över Sylvester hela tiden, samma seger om och om igen, så känns det typ inte lika rättvist, tycker jag...

Åtminstone så vinner inte Jerry hela tiden över Tom, det vinns tillfällen där Tom faktiskt är segraren, och ibland så slutar det kanske till och med att antingen så vinner båda utav dom eller så förlorar båda utav dom på samma gång. Förresten, Jerry HAR i en del tillfällen faktiskt börjat slagsmålen, särskilt i Gene Deitchs kortfilmer, där han är flanderiserad. Även i någon utav de äldre kortfilmerna så börjar det faktiskt med att Tom sover medan Jerry knuffar ner en vas eller något, och ägaren kastade ut Tom direkt på grund utav detta, katten fick skulden för ingenting... Och Jerry till och med målar på Toms korg, där Toms ansikte är med i, och gör så att han har Hitlers hår och mustasch och sen spottar på den. Okej, detta var väl ändå överdrivet... Åtminstone så fick Jerry antingen skuldkänslor senare eller så blev han bara uttråkad och hjälper Tom att komma in igen.

Och Speedy Gonzales är nog inte i Pips nivå över att vara en liten odåga. Åtminstone så är han mer heroisk och hjälper andra möss, och Sylvesters antagonist roll funkar bättre i Speedys kortfilmer, tycker jag. Där så behöver jag inte tycka att någon är för taskig.

Men... Men Pip? Ja, han låter jobbig och man kan ju tro att han är en tjej, trots att han är en kille. (Han har ju ögonfransar och en ljus röst. På svenska så dubbas han ju utav en tjej, men har dock killröster på engelska, men ändå så blir man väl ändå förvirrad på hans kön...) Det är väl samma situation som med Nermal... Jag minns dock att Sylvester HAR tekniskt sätt vunnit över Pip en gång. Jag vet inte om det var i Sylvester och Pips mysterier eller någon kort spin-off, kanske? För Mormor och Hector var ju också med i dessa... Men i hela fall, avsnittet tog plats i en djurpark, och även om Sylvester blir inlåst i en bur så börjar Pip att reta upp honom, och då så sätter Sylvester en skylt på Pip och spikar fast den där medan Pip plattas till, och det står "slut" i skylten. Detta överraskade mig verkligen, med tanke på att Pip har ju alltid vunnit förut. Men det var trevligt att rollerna ändrades för en gångs skull. Även i Space Jam: A New Legacy så plattades Pip också till som om han vore Plankton. ;D Jag är förresten också osäker på om Pip faktiskt är ärlig eller bara retas när han säger: "Stackars kissekatt!"... Jag vet inte varför Mormor alltid är på Pips sida och till och med slår Sylvester ibland...

Nåja, men jag antar att skillnaden är nog att Tom försöker nog inte direkt att äta Jerry, även om han nog har försökt det i en del tillfällen? Plus att de samarbetar ibland och båda är ju titelkaraktärerna, så båda är huvudkaraktärerna på samma gång. Men Sylvester vill ju ALLTID att äta Pip... Men han gör inte direkt det för att vara elak, katter äter ju fåglar, och det är ju i hans natur att han måste äta för att överleva. Okej, kanske samma sak kan sägas om andra djur antagonister som är rovdjur och försöker att äta upp hjältarna... Så detta är nog därför Pip ALLTID vinner. Men ändå, ibland så är Sylvester även hemlös och utsvulten i en del kortfilmer, och något måste han ju väl ändå äta, tycker jag... Och i fallet med Gråben och Hjulben (Gråben är inte en katt, men detta ÄR ju ändå en rovdjur vs. bytesdjur duo, så därför tar jag upp detta som ett exempel.) så vet vi inte direkt mycket om Hjulben, då han mest bara springer omkring och säger: "Meep! Meep!" Och vi ser mest att Gråben försöker med sina fällor, men misslyckas hela tiden, och han har mer personlighet. Dock här så tycker jag att det bara är roligt, kanske för att Hjulben inte direkt plågar Gråben och för att jag tycker att scenerna är roligare i dessa? Tja, nog så... Åtminstone så är Daffy min favorit fågel i Looney Tunes, men det är nog inte en sån stor överraskning, åtminstone inte i detta fallet längre...

Och en del må säga att det Pip gör mot Sylvester är bara självförsvar, samma sak med vad Jerry gör mot Tom. Men ändå, Sylvester gör ju bara vad katter gör i verkligheten... Och han är väl också mer utav en anti-hjälte, då han har också sina ögonblick där han är en protagonist. Så att det är samma seger om och om igen, plus att Sylvester är inte en riktig skurk, så tycker jag att det är orättvist här, faktiskt... Förresten, i en kortfilm så är det också värt att nämna att han är själv hemma och försöker att öppna en konservburk (med kattmat, tror jag), men en elak mus plågar honom hela tiden och han fick aldrig äta. Här så kunde han nog bara ha ätit upp musen när han hade chansen, men nej, han vill äta något som inte är levande, så... Just saying, hur är han antagonisten i just DENNA kortfilmen? Jag har för mig att det är samma mus som återvänder i en annan kortfilm och är lika hemsk där, men åtminstone så fick musen väl vad han förtjänade där, tror jag att det var så...

Så, ja. Detta är nog därför jag tycker att Pip inte har så många kvaliteter som andra bytesdjur karaktärer som får mig att vilja heja på honom, för jag tycker nog att han kan gå överstyr ibland. Ja, är väl mitt bästa försök att förklara om pippin, också...

Lennartsson

Min hjärna kan inte hantera att Bill Clinton och Trump är lika gamla, Clinton är till och med några månader yngre trots att han var president för 30 år sedan... Vad hände med USA? Gå från Obama som var medelålders till Trump och Biden som båda var i 70-årsåldern när de valdes? Ska folk i 80-årsåldern verkligen få bli president i världens mäktigaste land?? det är ju i den åldern man börjar gå i barndom och blir allt svagare överlag...

MOA

Citat från: Lennartsson skrivet 14 november 2024 kl. 21:30:33Min hjärna kan inte hantera att Bill Clinton och Trump är lika gamla, Clinton är till och med några månader yngre trots att han var president för 30 år sedan... Vad hände med USA? Gå från Obama som var medelålders till Trump och Biden som båda var i 70-årsåldern när de valdes? Ska folk i 80-årsåldern verkligen få bli president i världens mäktigaste land?? det är ju i den åldern man börjar gå i barndom och blir allt svagare överlag...
Så dör man en dag, även om jag ogillar Trump hoppas jag inte att han dör under sina sista år som president

Skokaka

Jag måste erkänna att jag tycker att när syskon slåss är ett utav de mest irriterande grejerna som jag vet. Därför så är jag orolig om jag hade mina egna barn, och att de är mer än bara en och de bråkar hela tiden. Jag kommer förmodligen bara att tappa tålamodet och sedan skrika och straffa båda av dom. (Men å andra sidan... Är det inte rättvist om BÅDA blir straffade? Med tanke på om den ena blir straffad, medan den andra hoppar bara av från kroken vore nog orättvist, inte för att jag vill göra detta, men om detta skulle hände så hade jag nog inget val...) Jag tycker dock att familjemedlemmar ska älska varandra, så att syskon bråkar hela tiden gör mig bara irriterad av att se på. 

Förresten, vore jag en dålig farsa verkligen om detta hände? ???