Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 20 oktober 2024 kl. 20:42:58Återförening, skulle inte påstå att Johan är en okänd skådespelare när han medverkar i flera Johan Falk filmer. Dom 2 andra skådespelarna kan däremot vara okända VA
Jag skulle heller inte vilja påstå att Johan Hedenberg är alltför okänd, som trots allt medverkat i flertalet filmer och TV-serier genom åren; även om han kanske rent kvantitativt medverkat mer i dubbningar.

De andra två som intervjuades i Efter fem var Pia Oscarsson och Bengt Dalqvist - den förstnämnda är väl hyfsat känd och har varit med i ett antal TV-serier och teaterpjäser, men den sistnämnda tror jag helt har lämnat underhållningsbranschen och inte medverkat i särskilt mycket efter att Skilda världar tog slut.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 oktober 2024 kl. 21:29:24Jag skulle heller inte vilja påstå att Johan Hedenberg är alltför okänd, som trots allt medverkat i flertalet filmer och TV-serier genom åren; även om han kanske rent kvantitativt medverkat mer i dubbningar.

De andra två som intervjuades i Efter fem var Pia Oscarsson och Bengt Dalqvist - den förstnämnda är väl hyfsat känd och har varit med i ett antal TV-serier och teaterpjäser, men den sistnämnda tror jag helt har lämnat underhållningsbranschen och inte medverkat i särskilt mycket efter att Skilda världar tog slut.
Ja Johan gjorde mycket live action innan han började dubba, han hade nog aldrig börjat med det annars
Pia Oscarsson har aldrig dubbat va?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 20 oktober 2024 kl. 22:04:03Pia Oscarsson har aldrig dubbat va?
Inte vad jag vet.

Bengt Dalqvist har det däremot - han spelade Raphael i Teenage Mutant Ninja Turtles från 2003, när han redan i det närmaste hade lämnat branschen.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 oktober 2024 kl. 22:08:24Inte vad jag vet.

Bengt Dalqvist har det däremot - han spelade Raphael i Teenage Mutant Ninja Turtles från 2003, när han redan i det närmaste hade lämnat branschen.
Lite ironiskt men ja, troligen hans enda dubbning också

E

Citat från: MOA skrivet 20 oktober 2024 kl. 23:32:50Lite ironiskt men ja, troligen hans enda dubbning också
Han var också Seth i spelet Atlantis: Det försvunna riket. 

Disneyfantasten

Är det någon här som nämnt Ana Gil De Melo Nascimento (som bl.a. dubbat Gazelle i Zootropolis, Gia i Madagaskar 3, Maggiore i Luca, Langvidere i Vilse i Oz, m.fl.)?

Hon har varit med i bl.a. Alva (där hon spelar titelkaraktärens mamma) som ett antal gånger visats på SVT Barn och 1996-års klassiska julkalender Mysteriet på Greveholm (som Prinsessan).

Nu är ju Ana Gil De Melo Nascimento (i likhet med många andra som dubbar) inte någon som huvudsakligen sysslar med dubbning, men liksom med många andra som dubbat så är det ju alltid ett extraknäck.

DingoPictures2005

Har någon denna serien att dela?
https://m.imdb.com/title/tt0181929/?ref_=nm_flmg_job_1_cred_i_10

Dubbveteranen Kenneth Milldoff spelar en stor huvudroll i serien.
Även Stig Grybe syns i filmen, Stig har förvisso spelat huvudroller i ganska många filmer men han har dubbat väldigt mycket och för mig personligen så är nog Shadow i Den Otroliga Vandringen den roll jag associerar honom med🙂.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 november 2024 kl. 14:17:19Har någon denna serien att dela?
https://m.imdb.com/title/tt0181929/?ref_=nm_flmg_job_1_cred_i_10

Dubbveteranen Kenneth Milldoff spelar en stor huvudroll i serien.
Även Stig Grybe syns i filmen, Stig har förvisso spelat huvudroller i ganska många filmer men han har dubbat väldigt mycket och för mig personligen så är nog Shadow i Den Otroliga Vandringen den roll jag associerar honom med🙂.
Säkert något som kan laddas upp på archive.org, verkar som ett ovanligt program men har tydligen släppts i Canada

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

https://youtu.be/OBMqgIS_-bs?feature=shared
Legendariska Gunnar Ernblad har regisserat och skrivit denna dokumentären om Queen🙂.

Will Siv

- what.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 november 2024 kl. 09:00:52https://youtu.be/OBMqgIS_-bs?feature=shared
Legendariska Gunnar Ernblad har regisserat och skrivit denna dokumentären om Queen🙂.
My god! Är det sant!? Gunnar var den mest episka som fanns om han gjort detta

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 16 november 2024 kl. 19:08:32Vilken man han var, varför skulle han dö så tidigt :'(
Gunnar Ernblad menar du?

Ja, det var onekligen tragiskt, jag hade verkligen hoppats att han skulle få vara kvar längre...