Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röstlistor till filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 18 februari 2022 kl. 18:11:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: TonyTonka skrivet 15 november 2024 kl. 00:37:34De avsnitt jag har tillgång till har TV3's logga i hörnet, dubbades serien för den kanalen, eller för Cartoon Network?  ???
den dubbning är tänkt från början att använda endast för cartoon network men mediadubb international var upptagen när dubbning skulle göra för enbart för tv3 då förhandlingar mtg med Turner om dubbning om Richie Rik för att sända på tv3.

MB

Citat från: Oskar skrivet 16 november 2024 kl. 12:37:46den dubbning är tänkt från början att använda endast för cartoon network men mediadubb international var upptagen när dubbning skulle göra för enbart för tv3 då förhandlingar mtg med Turner om dubbning om Richie Rik för att sända på tv3.
Vet du detta eller är det en teori från din sida?

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 15 november 2024 kl. 00:37:34De avsnitt jag har tillgång till har TV3's logga i hörnet, dubbades serien för den kanalen, eller för Cartoon Network?  ???
Om du syftar på Ricke Rik, så dubbades serien för Cartoon Network och sändes där först.

Men det här är ett märkligt fall, för enligt obekräftade uppgifter sände TV3 tidigare serien med en egen dubbning av Media Dubb, men bytte alltså senare ut sin egen dubbning mot Sun Studios dubbning - d.v.s. TV3 sände ursprungligen serien med en egen dubbning av Media Dubb, men när serien sändes på nytt åtskilliga år senare fick den alltså istället samma dubbning som på Cartoon Network. Jag har dock bara personers minnen som "bevis" för detta, så jag har inte kunnat bekräfta att det verkligen stämmer; så tills vidare får vi väl ta uppgifterna med en viss nypa salt.

Erika

Jag har än idag ett svagt minne av ha sett ett avsnitt av Richie Rich med en annan dubbning. Vill minnas det var i början av 90-talet jag såg det avsnittet och det var på TV3. Dock har jag med tiden insett det måste röra sig om ett falskt minne alt. det var en annan tv-serie som jag har blandat ihop med Richie Rich...
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2024 kl. 14:44:07Om du syftar på Ricke Rik, så dubbades serien för Cartoon Network och sändes där först.

Men det här är ett märkligt fall, för enligt obekräftade uppgifter sände TV3 tidigare serien med en egen dubbning av Media Dubb, men bytte alltså senare ut sin egen dubbning mot Sun Studios dubbning - d.v.s. TV3 sände ursprungligen serien med en egen dubbning av Media Dubb, men när serien sändes på nytt åtskilliga år senare fick den alltså istället samma dubbning som på Cartoon Network. Jag har dock bara personers minnen som "bevis" för detta, så jag har inte kunnat bekräfta att det verkligen stämmer; så tills vidare får vi väl ta uppgifterna med en viss nypa salt.
Håller fullständigt med (och då är jag en av de där personerna). Försökte även, när KB:s tidningstjänst var öppen för hemmabruk, hitta något som ens tydde på tv-serien hade sänds på TV3 i början av 90-talet. Kollade igenom TV3:s tablåer fram till ca 1995, men hittade inget. :(

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2024 kl. 14:44:07Om du syftar på Ricke Rik, så dubbades serien för Cartoon Network och sändes där först.

Citat från: Erika skrivet 16 november 2024 kl. 14:49:24Jag har än idag ett svagt minne av ha sett ett avsnitt av Richie Rich med en annan dubbning. Vill minnas det var i början av 90-talet jag såg det avsnittet och det var på TV3. Dock har jag med tiden insett det måste röra sig om ett falskt minne alt. det var en annan tv-serie som jag har blandat ihop med Richie Rich...Håller fullständigt med (och då är jag en av de där personerna). Försökte även, när KB:s tidningstjänst var öppen för hemmabruk, hitta något som ens tydde på tv-serien hade sänds på TV3 i början av 90-talet. Kollade igenom TV3:s tablåer fram till ca 1995, men hittade inget. :(
När visades Richie Rik senast med svenskt tal på TV3? Jag är nämligen osäker på om jag såg serien som barn eller inte, jag tycker mig ha små minnen av serien, men samtidigt kändes inte serien så bekant som jag trodde den skulle vara när jag såg den nu härmodagen. Jag minns bara att Cartoon Network inte visade serien när vi fick tillgång till kanalen runt 2003-2004, så om jag sett den bör det ha varit på Cartoon Network.

@Erika Vilken serie var det du hade blandat ihop med Richie Rich?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Erika

Citat från: TonyTonka skrivet 16 november 2024 kl. 16:05:02@Erika Vilken serie var det du hade blandat ihop med Richie Rich?  ???
I dagsläget är det bara något jag misstänker att jag kan ha gjort. Har heller ännu inte hittat vilken tv-serie det kan ha varit. 

MB

Vi vet ju att de bytte dubbning på Räddningspatrullen också så det kanske faktiskt har hänt

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i The Story Keepers ?

Eurotroll har gjort dubbningen 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kan ni hjälpa mig med att ta reda på vem som gör rösten till vilka karaktärer i denna film ?

gstone

vilka är dom svenska rösterna i denna film ?

gstone

Vilka är rösterna på denna VHS ?

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2025 kl. 18:44:43vilka är dom svenska rösterna i denna film ?
Beatrice Järås, Gunnar Ernblad och Staffan Hallerstam.

Citat från: gstone skrivet  9 januari 2025 kl. 22:56:35Vilka är rösterna på denna VHS ?
Jag har inte resterna i huvudet just nu, men jag kolla upp det imorgon om du vill. ^^

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 10 januari 2025 kl. 00:17:02Beatrice Järås, Gunnar Ernblad och Staffan Hallerstam.
Jag har inte resterna i huvudet just nu, men jag kolla upp det imorgon om du vill. ^^
Tack för att du är hjälpsam 

det hedrar dig 

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 10 januari 2025 kl. 00:17:02Beatrice Järås, Gunnar Ernblad och Staffan Hallerstam.

Trodde det rörde sig om en Köpenhamns dubbnings , men tydligen icke.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet  9 januari 2025 kl. 22:56:35Vilka är rösterna på denna VHS ?
Tyvärr hann jag inte skriva ner alla rösterna i vhs:en, men jag har kollat igenom den som hastigast, och huvudkaraktärerna hade följande röster:

Speaker - Staffan Hallerstam
Ruff - Staffan Hallerstam
Reddy - Olav F. Andersen
Yippie - Staffan Hallerstam
Yappee - Fredrik Dolk
Yahooey - Olav F. Andersen
Kungen - Sture Ström
Den svarta Bartholomew (ja, karaktären heter faktiskt så) - Sture Ström
Touche Turtle - Olav F. Andersen
Dum Dum - Staffan Hallerstam
Augie Doggie - Staffan Hallerstam
Doggy Daddy - Sture Ström
Snagglepuss - Fredrik Dolk

Men jag har för avsikt att någon dag pussla ihop en mer komplett rollista, men detta är de viktigaste rollerna.