Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Allan Svensson (1951-2024)

Startat av Beck, 17 november 2024 kl. 21:26:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Skådespelaren Allan Svensson har gått bort, 73 år gammal...
https://www.svt.se/kultur/allan-svensson-ar-dod-blev-73-ar

Han gjorde rösten till Tiger i Resan till Amerika (1986) och Fievel i vilda västern (1991), Einstein i originaldubbningen av Oliver & gänget (1989), Apan i Djungel-George (1997) och Obelix i spelfilmerna om Asterix (1999-2019).

Vila i frid!

Lillefot

Även om många skådespelare har gått bort med årens gång, så träffade den här riktigt hårt. Allan hade inte mått så bra den senaste tiden, men jag trodde verkligen inte att han skulle tas ifrån oss så här tidigt.

Vila i frid, kära Allan. Och själv kommer jag nog aldrig känna samma sak nästa gång jag ser Kejsarens Nya Stil eller Monsters Inc. :'(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Nej!

Jag hade hoppats att han skulle få vara kvar längre...

Han blev ju inte särskilt gammal heller...

Jag hade faktiskt planerat att intervjua honom och skickade brev två gånger: 2022 & 2023, men gav upp när jag fick veta att han drabbats av minnessjukdom och planerna sprack...

Skokaka

NEJ! :'( Först så kunde han inte dubba längre utav en annan anledning, och nu hände även detta?...

Detta var verkligen något som jag var rädd för. Jag kommer alltid tycka att han är Sveriges John Goodman, så tack för alla dina roller, Allan. Vi kommer aldrig att glömma dig, vila i frid. :'(

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

E

Verkligen tråkigt, hans röst förgyllde min barndom. Lite läskigt också att detta händer efter att dom avslöjat att Superhjältarna 3 är påväg.

Vila i frid

Som ersättare så hade jag nog valt Göran Berlander då han var Mr Incredible i både trailern och i spelet. Han gjorde en helt okej insats i båda

gstone

TonyTonka

Vila i frid, Pacha, Sulley och Mr. Incredible.  :'(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 17 november 2024 kl. 22:55:30Vila i frid, Pacha, Sulley och Mr. Incredible.  :'(
Jag tycker att han hade varit det ultimata alternativet för Baloo i Djungelboken 2, inget större fel på Rolf Lassgård dock.

Oskar

jag tror att han var dement innan han dog. minnesförlust finns i demenssjukdomar.

Disneyfantasten

Citat från: Oskar skrivet 17 november 2024 kl. 23:01:30jag tror att han var dement innan han dog. minnesförlust finns i demenssjukdomar.
Ja, vi hade fått veta det för flera månader sedan, verkligen trist att han fick det.

gstone

Citat från: E skrivet 17 november 2024 kl. 22:07:51Verkligen tråkigt, hans röst förgyllde min barndom. Lite läskigt också att detta händer efter att dom avslöjat att Supherhjältarna 3 är påväg.

Vila i frid

Som ersättare så hade jag nog valt Göran Berlander då han var Mr Incredible i både trailern och i spelet. Han gjorde en helt okej insats i båda
blir nog Johan Wahlström

Erika

Oskar