Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Artikel med Allan Svensson

Startat av Elios, 18 november 2024 kl. 09:23:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Hej. Hittade en artikel med Allan Svensson där det står att han är mest ihåg kommen med Gustav i Svensson Svensson men även för att ha gjort den svenska rösten åt Rubeus Hagrid:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/63Vz6z/brevbararen-gustav-med-hela-svenska-folket

Disneyfantasten

För undertecknad är han mest ihågkommen i diverse dubbningsroller, hans bästa enligt mig är James P. Sullivan, även med om Mr Incredible, Pacha, Big Daddy, Tiger, Skrället, McLeach, Randolph, Apan, Einstein, Tiberius, Lord Dingwall, Herr Mullvad, Soto, m.fl. inte kommer långt efter.

Men även från Svensson Svensson som jag på senare år börjat uppskatta.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 09:30:03För undertecknad är han mest ihågkommen i diverse dubbningsroller, hans bästa enligt mig är James P. Sullivan, även med om Mr Incredible, Pacha, Big Daddy, Tiger, Skrället, McLeach, Randolph, Apan, Einstein, Tiberius, Lord Dingwall, Herr Mullvad, Soto, m.fl. inte kommer långt efter.

Men även från Svensson Svensson som jag på senare år börjat uppskatta.
För att Sully och Lady är föräldrar till Andy och Prinsessan Mindy och dom var grannar med Tufs och sen med Buzz Lightyear......
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 18 november 2024 kl. 12:59:03För att Sully och Lady är föräldrar till Andy och Prinsessan Mindy och dom var grannar med Tufs och sen med Buzz Lightyear......
Var har Prinsessan Mindy dubbats av Chelsie Dickson?

För enligt creditlistan är det Claudia Galli som gör den rollen.

Förutom detta, så medverkar förresten Måsart också i något avsnitt, Prinsessan Bala är förresten Buzz Lightyears fru, även Polischef Bogo, Warren T. Råtta, Carlotta, Onda Fen Maleficent och Carl Fredriksen är med i serien.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 13:03:48Var har Prinsessan Mindy dubbats av Chelsie Dickson?

För enligt creditlistan är det Claudia Galli som gör den rollen.

Förutom detta, så medverkar förresten Måsart också i något avsnitt, Prinsessan Bala är förresten Buzz Lightyears fru, även Polischef Bogo, Warren T. Råtta, Carlotta, Onda Fen Maleficent och Carl Fredriksen är med i serien.
Claudia spelar Lina Svensson i dom andra säsongerna (Chelsie var bara i dom 2 första och den första filmen)
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 18 november 2024 kl. 13:19:27Claudia spelar Lina Svensson i dom andra säsongerna (Chelsie var bara i dom 2 första och den första filmen)
Okej, har endast sett de första säsongerna, har aldrig sett de senare säsongerna eller långfilmen, det är bara de första säsongerna som finns tillgängliga på SVT Play och därför har jag inte kunnat se dem.