Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Julkalendern

Startat av TonyTonka, 1 december 2011 kl. 13:02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brukar ni se svenska, norska och danska julkalendrar? (En röst per land = 3 röster per person)

SVENSKA: Ja, alla eller de flesta år
13 (50%)
SVENSKA: Nej, sällan eller aldrig
5 (19.2%)
SVENSKA: Ibland, om den verkar sevärd
8 (30.8%)
NORSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (7.7%)
NORSKA: Nej, sällan eller aldrig
10 (38.5%)
NORSKA: Ibland, om den verkar sevärd
6 (23.1%)
NORSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (3.8%)
DANSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (7.7%)
DANSKA: Nej, sällan eller aldrig
10 (38.5%)
DANSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (19.2%)
DANSKA: Bara om de sänds i svensk TV
2 (7.7%)

Antal personer som röstat: 26

Disneyfantasten

2010-talet;

Hotell Gyllene Knorren (2010);
- Denahi
- Celia Mae
- Vanilja Von Sockertopp
- Senora Guzman
- Han (från Kung Fu Panda 4)
- Uggla 6
- Onda Fen Maleficent

Tjuvarnas Jul (2011);
- Nalle-Maja
- Drottning Elinor
- Herr Ping
- Mögul
- Wallace

Mysteriet på Greveholm Grevens Återkomst (2012);
- Morbror Max
- Gazelle

Barna Hedenhös Uppfinner Julen (2013);
- Yeti
- Rädsla
- Carl Fredriksen
- Jo-Jo
- Onda Fen Maleficent
- Nigel
- tecknade Lärarinnan
- Bärgarn
- Tintin 2
- Nasse (Sven Nordqvist)
- Curley

Piratskattens Hemlighet (2014);
- Gazelle
- Nigel
- Vinny
- Gerald (från Zootropolis+)
- Hjärter Dam

Selmas Saga (2016);
- Skrik & Panik
- Baymax 2
- Broder Tuck
- Kata
- Giddy (1972)
- Sultanen
- Herr Ping

Jakten På Tidskristallen (2017);
- Mrs Tweedy
- Scar
- Yeti
- Luiz
- Dr Madge Honungsgrävling alt. Kapten Pulk
- Lasalo
- Sitka
- Tintin 2
- tecknade Lärarinnan
- Broder Tuck

Storm På Lugna Gatan (2018);
- Miguel Rivera
- Katie
- Han (från Kung Fu Panda 4)
- Doris
- Milo James Thatch
- unga Franny
- Gus (från Drömparken)

Panik i Tomteverkstaden (2019);
- Rädsla
- Unikitty
- Marwin
- Drottning Uberta
- Ture Björkman
- Kroken & Snoken
- Mr Tweedy
- Sulley
- Drottning Tabitha
- Lady
- Yeti

Fortsättning följer i nästa inlägg...

Disneyfantasten

2020-talet;

Mirakel (2020);
- Anda
- Stortand
- Rango
- Carl Fredriksen
- Uggla 6

En Hederlig Jul med Familjen Knyckertz (2021);
- Boun
- Jerry (från Sing 2)
- Mrs Potato Head
- LeFou
- Irina
- Celia Mae

Kronprinsen som Försvann (2022);
- Lasalo
- Gerald (från Zootropolis+)
- Carlotta

Trolltider Legenden om Bergatrollet (2023);
- Drottning Tabitha
- Rocky Rhodes
- Honey Lemon
- Wallace
- Gru
- Mamma Muskewitz
- Byggare Bob
- Cornelius

Snödrömmar (2024);
- Anki Dopping
- Gus (från Drömparken)

Kommer fler efter...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 13:37:41Efter inspiration från @Will Siv  så har jag tagit mig friheten att gå igenom vissa kalendrar och se vilka dubbare som medverkar i vilka kalendrar, jag börjar med 1960-talet;

Titteliture (1960);
- första Gammelsmurfen alt. Tjocka Råttan

Julbåten Juliana (1961);
- original-Tony

En Småstad vid Seklets Början (1966);
- Elefant-Matriarken (1972)
- Roquefort

Teskedsgumman (1967);
- Lady Kluck
- Winifred
- Mrs Potts
- Orville
- Asterix
- Mama Gunda
- Mrs Tweedy
- Flaps
- Catty (1972)
- Wilma Flinta
- Ziggy
- Cirkusdirektören (1972)
- Morbror Max

Klart Spår Till Tomteboda (1968);
- Roquefort
- Överste Hathi
- Joakim Von Anka
- Dizzie

Herkules Jonssons Storverk (1969);
- Dizzie
- Änkan Kanin
- Tant Sara
- Miraculix 1
- Winifred
- Lillefots Morfar
- Sarah Hawkins

Kan du snälla skriva skådespelarnas namn också, och inte bara rollfigurer...? Det blir nästan omöjligt att lista ut vilka du åsyftar, när man inte ens vet vilka filmer/serier alla rollfigurer kommer från, så man måste försöka googla i varje enskilt fall och jämföra med olika creditlistor för att försöka lista ut vilka skådespelare och roller du avser... Måste man lägga ner timmar på att googla ger det inte så mycket med din lista, då man liksom knappt sparar någon tid alls...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 november 2024 kl. 20:45:44Kan du snälla skriva skådespelarnas namn också, och inte bara rollfigurer...? Det blir nästan omöjligt att lista ut vilka du åsyftar, när man inte ens vet vilka filmer/serier alla rollfigurer kommer från, så man måste försöka googla i varje enskilt fall och jämföra med olika creditlistor för att försöka lista ut vilka skådespelare och roller du avser... Måste man lägga ner timmar på att googla ger det inte så mycket med din lista, då man liksom knappt sparar någon tid alls...
Du borde kolla in denna;

(det var nämligen därifrån jag fick inspirationen)

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16153.msg207260#msg207260

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 23:27:10Du borde kolla in denna;

(det var nämligen därifrån jag fick inspirationen)

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16153.msg207260#msg207260
Den listan är nästan lika obegriplig (men dock kortare), men att någon gjort misstaget att inte nämna namnet på skådespelarna är väl ingen orsak för andra att göra detsamma...?

Inte minst då ett antal av de rollfigurer du nämner inte är uppenbara vilka filmer eller serier det rör sig om, så då kan man inte ens söka upp creditlistan ifråga för att lista ut vilken skådespelare du menar - och alla har faktiskt inte alla Sveriges skådespelare och alla rollfigurer de någonsin spelat i färskt minne...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 november 2024 kl. 00:48:38Den listan är nästan lika obegriplig (men dock kortare), men att någon gjort misstaget att inte nämna namnet på skådespelarna är väl ingen orsak för andra att göra detsamma...?

Inte minst då ett antal av de rollfigurer du nämner inte är uppenbara vilka filmer eller serier det rör sig om, så då kan man inte ens söka upp creditlistan ifråga för att lista ut vilken skådespelare du menar - och alla har faktiskt inte alla Sveriges skådespelare och alla rollfigurer de någonsin spelat i färskt minne...
Jag håller med. Om det ska vara någon mening alls med en sån här lista måste det stå mycket mer information. För varje post i listan namnet på skådespelaren, rollfigurens namn och i vilken film eller tv-avsnitt som den rollfiguren förekommer.

Annars blir det bara skräpinlägg som saklöst kan hoppas över.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 november 2024 kl. 00:48:38Den listan är nästan lika obegriplig (men dock kortare), men att någon gjort misstaget att inte nämna namnet på skådespelarna är väl ingen orsak för andra att göra detsamma...?

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 november 2024 kl. 02:05:12Jag håller med. Om det ska vara någon mening alls med en sån här lista måste det stå mycket mer information. För varje post i listan namnet på skådespelaren, rollfigurens namn och i vilken film eller tv-avsnitt som den rollfiguren förekommer.

Annars blir det bara skräpinlägg som saklöst kan hoppas över.
Vi menade dock ingenting illa med det alls, jag förstod iallafall vad hen menade när hen nämnde karaktärerna som respektive person hade dubbat som referens, och hen gjorde även detsamma med Svensson Svensson igår när vi pratade om Allan Svensson, och då tog jag mig friheten att också göra detsamma med julkalendrarna, det tog mig faktiskt en hel del tid att gå igenom varenda kalender via Wikipedia och finkamma vilka personer jag kunde hitta som dubbat och även komma på respektive karaktär för varje person som referens, så jag skulle faktiskt uppskatta om ni visade lite tacksamhet för mitt hårda arbete.

Förresten så var jag faktiskt mer än övertygad att det var underförstått för de allra flesta att jag nämnde karaktärer som referens till personerna som medverkar i kalendrarna...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 november 2024 kl. 08:53:32Vi menade dock ingenting illa med det alls, jag förstod iallafall vad hen menade när hen nämnde karaktärerna som respektive person hade dubbat som referens, och hen gjorde även detsamma med Svensson Svensson igår när vi pratade om Allan Svensson, och då tog jag mig friheten att också göra detsamma med julkalendrarna, det tog mig faktiskt en hel del tid att gå igenom varenda kalender via Wikipedia och finkamma vilka personer jag kunde hitta som dubbat och även komma på respektive karaktär för varje person som referens, så jag skulle faktiskt uppskatta om ni visade lite tacksamhet för mitt hårda arbete.

Förresten så var jag faktiskt mer än övertygad att det var underförstått för de allra flesta att jag nämnde karaktärer som referens till personerna som medverkar i kalendrarna...
Problemet är bara det att ditt hårda arbete är meningslöst för alla utom dig själv, när du inte skriver skådespelarens namn samt vilken film eller serie det gäller. Utan den informationen säger listan ingenting alls, när man inte vet vem som åsyftades eller vilken film eller serie.

Då måste man lägga ner timmar på att försöka googla sig till vilka filmer och serier där det finns någon rollfigur som heter så, leta fram respektive creditlista för att se vilken skådespelare som spelade den rollfiguren och sen jämföra med vilka som medverkar i respektive julkalender för att se om man gissade rätt på vilken film/serie som åsyftades - och om skådespelaren man hittat åt inte medverkar i den julkalendern måste man börja om från början igen och gissa på nytt vilken film/serie som åsyftades... Att göra det för varje enskild punkt på listan tar en evighet.

"Original-Tony" säger exempelvis ingenting, vilken film eller serie är det...? Det finns säkert någon som heter Tony i hundratals eller rentav tusentals olika filmer, så då måste man lägga ner en massa tid på att lista ut vilken film eller serie du syftar på. Och "Morbror Max" och "Sarah Hawkins" har jag inte en blekaste aning vilken film eller serie som de karaktärerna finns i...

Du måste komma ihåg att vi andra inte kan se in i din hjärna, för att se vilka skådespelare du hade i åtanke och vilka filmer/serier du tänkte på. Och de flesta kan förmodligen inte alla världens filmer och serier utantill, så att vi genast vet vilka filmer och serier runt om i världen där det finns någon karaktär som heter si eller så. Utan den vetskapen blir listan fullständigt meningslös, då vi måste lägga ner timmar på att försöka tolka din lista för att se vilka skådespelare som åsyftades och vilka filmer/serier. Så var snäll och uppdatera listan och skriv ut skådespelare och vilken film/serie som rollfiguren finns i, så att listan faktiskt blir användbar. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 november 2024 kl. 10:31:53Problemet är bara det att ditt hårda arbete är meningslöst för alla utom dig själv, när du inte skriver skådespelarens namn samt vilken film eller serie det gäller. Utan den informationen säger listan ingenting alls, när man inte vet vem som åsyftades eller vilken film eller serie.

Då måste man lägga ner timmar på att försöka googla sig till vilka filmer och serier där det finns någon rollfigur som heter så, leta fram respektive creditlista för att se vilken skådespelare som spelade den rollfiguren och sen jämföra med vilka som medverkar i respektive julkalender för att se om man gissade rätt på vilken film/serie som åsyftades - och om skådespelaren man hittat åt inte medverkar i den julkalendern måste man börja om från början igen och gissa på nytt vilken film/serie som åsyftades... Att göra det för varje enskild punkt på listan tar en evighet.

"Original-Tony" säger exempelvis ingenting, vilken film eller serie är det...? Det finns säkert någon som heter Tony i hundratals eller rentav tusentals olika filmer, så då måste man lägga ner en massa tid på att lista ut vilken film eller serie du syftar på. Och "Morbror Max" och "Sarah Hawkins" har jag inte en blekaste aning vilken film eller serie som de karaktärerna finns i...

Du måste komma ihåg att vi andra inte kan se in i din hjärna, för att se vilka skådespelare du hade i åtanke och vilka filmer/serier du tänkte på. Och de flesta kan förmodligen inte alla världens filmer och serier utantill, så att vi genast vet vilka filmer och serier runt om i världen där det finns någon karaktär som heter si eller så. Utan den vetskapen blir listan fullständigt meningslös, då vi måste lägga ner timmar på att försöka tolka din lista för att se vilka skådespelare som åsyftades och vilka filmer/serier. Så var snäll och uppdatera listan och skriv ut skådespelare och vilken film/serie som rollfiguren finns i, så att listan faktiskt blir användbar. :)
Då svarar jag på de du nämner i detta inlägg;

- med "original Tony" menade jag han som var Tony i svenska originaldubbningen av Lady och Lufsen, d.v.s.: Ivar Wahlgren

- Morbror Max är en karaktär som medverkar i Lejonkungen 3 Hakuna Matata, han är morbror till Timons mamma, han spelas av Pierre Lindstedt (som även medverkat i en del andra dubbningar, t.ex. Zugor i Tarzan 2, Fille i Herkules TV-serien (där han ersätter Peter Harryson som gjorde den rollen i långfilmen))

- Sarah Hawkins är en karaktär som medverkat i Skattkammarplaneten, hon är mamma till filmens huvudkaraktär Jim Hawkins, hon spelas av Sanna Ekman

Hoppas att det var till någon hjälp.  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 november 2024 kl. 10:37:09Då svarar jag på de du nämner i detta inlägg;

- med "original Tony" menade jag han som var Tony i svenska originaldubbningen av Lady och Lufsen, d.v.s.: Ivar Wahlgren

- Morbror Max är en karaktär som medverkar i Lejonkungen 3 Hakuna Matata, han är morbror till Timons mamma, han spelas av Pierre Lindstedt (som även medverkat i en del andra dubbningar, t.ex. Zugor i Tarzan 2, Fille i Herkules TV-serien (där han ersätter Peter Harryson som gjorde den rollen i långfilmen))

- Sarah Hawkins är en karaktär som medverkat i Skattkammarplaneten, hon är mamma till filmens huvudkaraktär Jim Hawkins, hon spelas av Sanna Ekman

Hoppas att det var till någon hjälp.  :)
Om du även skriver detsamma för alla andra rollfigurer på listan, så är det till hjälp; ja. :)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 13:37:41Efter inspiration från @Will Siv  så har jag tagit mig friheten att gå igenom vissa kalendrar och se vilka dubbare som medverkar i vilka kalendrar, jag börjar med 1960-talet;

Titteliture (1960);
- första Gammelsmurfen alt. Tjocka Råttan

Julbåten Juliana (1961);
- original-Tony

- Roquefort

Teskedsgumman (1967);
- Lady Kluck
- Winifred
- Mrs Potts
- Orville
- Asterix
- Mama Gunda
- Mrs Tweedy
- Flaps
- Catty (1972)
- Wilma Flinta
- Ziggy
- Morbror Max

- Roquefort
- Överste Hathi
- Joakim Von Anka
- Dizzie

- Dizzie
- Änkan Kanin
- Tant Sara
- Miraculix 1
- Winifred
- Lillefots Morfar
- Sarah Hawkins

Titteliture (1960);
- Eddie Axberg

Julbåten Juliana (1961);
- Ivar Wahlgren

- Dagmar Olsson
- Hans Lindgren

Teskedsgumman (1967);
- Birgitta Andersson
- Hanny Schedin
- Meta Velander
- Lars Amble
- Bert-Åke Varg
- Anita Wall
- Eva Rydberg
- Gunnar "Knas" Lindkvist
- Inger Juel
- Dagmar Olsson
- Irene Lindh
- Carl-Axel Elfving
- Sigge Fürst
- Pierre Lindstedt

- Hans Lindgren
- Arne Källerud
- John Harryson
- Mille Schmidt

- Mille Schmidt
- Karin Miller
- Margreth Weivers
- Lars Edström
- Hanny Schedin
- Sture Ström
- Sanna Ekman

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 13:56:461970-talet;

Regnbågslandet (1970);
- Baylene
- Shere Khan

Broster Broster (1971);
- Tanana
- Tantor
- Winifred
- Slinky

Barnen i Höjden (1972);
- Lizzie (från Bilar)
- Jack & Gus
- original-Taxi
- Yar
- Polonius
- Överste Hathi
- Jake
- Farmor Tala
- Abigail Gabble
- Miraculix 1
- Joakim Von Anka
- original-Jeppe
- Maurice
- Översteprästinnan
- Sultanen
- tecknade Fridolf
- Onda Fen Maleficent
- en av Elefanterna
- Dr Claw
- original-Uggla
- Asterix

Jul i Mumindalen (1973);
- tecknade Karlsson På Taket
- Fe-Gudmodern
- Drottning Uberta
- Obelix 1
- Dr Claw
- Drottning Leah

Rulle på Rullseröd (1974);
- Lena Gogan
- original Mary Darling
- Rozy
- original-Bull

Långtradarchaufförens Berättelser (1975);
- Baloo
- Mrs Tweedy
- Elake Måns
- Professor Porter
- Rektor Marika (i brist på bättre alternativ)
- Oppfinnar-Jocke
- Sture (från Hundhotellet)
- Peggy
- Katy

Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter (1977);
- Tantor
- tecknade Rulle
- Mo
- Charlotte

Julius Julskötare (1978);
- Woody
- Nasse
- original Peter Pan
- Lady Kluck

Trolltider (1979);
- Mrs Tweedy
- Lady Kluck
- Cornelius
- Mamma Muskewitz
- Yzma
- original-Butter
- Obelix 1
- Penny

Regnbågslandet (1970);
- Yvonne Lombard
- Olof Thunberg

Broster Broster (1971);
- Claire Wikholm
- Magnus Härenstam
- Hanny Schedin
- Rune Ek

Barnen i Höjden (1972);
- Lena Söderblom
- Tor Isedal
- Göthe Grefbo
- Leif Liljeroth
- Lars Lind
- Arne Källerud
- Staffan Hallerstam
- Gunvor Pontén
- Helena Reuterblad
- Lars Edström
- John Harryson
- Nils Hallberg
- Anders Nyström
- Christina Carlswind
- Nils Eklund
- Tommy Johnson
- Fillie Lyckow
- Axel Düberg
- Gunnar Ernblad
- Börje Mellvig
- Bert-Åke Varg

Jul i Mumindalen (1973);
- Börje Ahlstedt
- Sif Ruud
- Christina Schollin
- Håkan Serner
- Gunnar Ernblad
- Gunilla Norling (f.d. Gunilla O. Larsson)

Rulle på Rullseröd (1974);
- Mona Andersson
- Gun Wållgren
- Inga Ålenius
- Torsten Lilliecrona

Långtradarchaufförens Berättelser (1975);
- Beppe Wolgers
- Eva Rydberg
- Ernst-Hugo Järegård
- Povel Ramel
- Lotta Ramel
- Stig Grybe
- Hasse Alfredsson
- Ann-Kristin Hedmark
- Lena Nyman

Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter (1977);
- Magnus Härenstam
- Brasse Brännström
- Eva Rameus
- Monica Zetterlund

Julius Julskötare (1978);
- Björn Skifs
- Jörgen Lantz
- Per Oscarsson
- Birgitta Andersson

Trolltider (1979);
- Eva Rydberg
- Birgitta Andersson
- Ted Åström
- Lena-Pia Bernhardsson
- Siw Malmkvist
- Stig Järrel
- Håkan Serner
- Sigge Fürst
- Pernilla Glaser

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 14:07:561980-talet;

Julstrul med Staffan och Bengt (1984);
- Carlotta
- Asterix
- Sir Kay
- Tuffy

Julpussar och Stjärnsmällar (1986);
- Professor Porter 2
- Cruella De Vil
- original Peter Pan
- Hattmakaren

Liv i luckan med julkalendern (1988);
- Asterix
- Nasse (av Sven Nordqvist)
- Carlotta

Ture Sventon Privatdetektiv (1989);
- Ture Björkman
- Katy
- Skrik & Panik
- original Hornkrönte Kungen
- Lizzie (från Bilar)
- Morbror Max
- Anton Ego
- Tintin
- Doris
- Herr Kotten

Julstrul med Staffan och Bengt (1984);
- Sissela Kyle
- Bert-Åke Varg
- Sven Holmberg
- Robert Sjöblom

Julpussar och Stjärnsmällar (1986);
- Stefan Ekman
- Mona Seilitz
- Per Oscarsson
- Thomas Oredsson

Liv i luckan med julkalendern (1988);
- Bert-Åke Varg
- Göran Thorell
- Sissela Kyle

Ture Sventon Privatdetektiv (1989);
- Helge Skoog
- Lena Nyman
- Johan Ulveson
- Jan Blomberg
- Lena Söderblom
- Pierre Lindstedt
- Anders Ahlbom Rosendahl
- Tomas Bolme
- Björn Gedda

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 14:26:511990-talet;

Kurt Olssons Julkalender (1990);
- Knyck
- Doris
- Hugo

Junes Jul (1991);
- Bamse
- Andy Davis
- original Cruella De Vil
- Mrs Potts
- Shere Khan
- Kapten Haddock
- Obelix
- Herr Ping
- Mickel Räv
- Giddy (1972)
- Rozy
- Lady

Klasses Julkalender (1992);
- Woody
- Timon 1 & 3 & Pumbaa

Pettson och Tomtemaskinen (1993);
- Faster Billie
- Ilska
- Wallace
- Myrdrottningen
- Mamma Muskewitz
- Fröken Åkermus
- Skrik & Panik
- Fille
- Sid (från Bortspolad)
- Kowalski

Håll Huvudet Kallt (1994);
- Hotellvärden
- Stormamma
- original Peter Pan
- Lyle Van De Groot

Jul i Kaperanum (1995);
- Mamma Muskewitz
- Fille
- Helen Parr
- Tuffy
- Maa

Mysteriet på Greveholm (1996);
- Morbror Max
- Flynn (från Ice Age 4)
- Lenny (från Toy Story)
- Gazelle

Pelle Svanslös (1997);
- Flik
- Falbala
- Mickel Räv
- Marwin
- Nasse (Sven Nordqvist)
- tecknade Rulle
- Mamma Muskewitz
- Jane Porter
- Stump
- Fille
- Ilska
- Al McWhiggin
- Wallace
- Tarzan
- Drottning Tabitha
- Kapten Turner

När Karusellerna Sover (1998);
- LeFou
- Sture (från Hundhotellet)
- Sitka

Julens Hjältar (1999);
- Krösus Sork
- Fröken Åkermus
- Tintin
- Kata
- Jane Porter
- Lilo
- Marwin
- Morbror Max

Kurt Olssons Julkalender (1990);
- Lasse Brandeby
- Ulla Skoog
- Lasse Kronér

Junes Jul (1991);
- Peter Haber
- Gabriel Odenhammar
- Gaby Stenberg
- Meta Velander
- Olof Thunberg
- Åke Lindström
- Ulf Larsson
- Calle Carlswärd
- Christer Fant
- Meg Westergren
- Inga Ålenius
(plus: en jag glömde: Clayton, d.v.s.: Rolf Lassgård)

Klasses Julkalender (1992);
- Björn Skifs
- After Shave (Peter Rangmar, Per Fritzell, Jan Rippe)

Pettson och Tomtemaskinen (1993);
- Ika Nord
- Björn Granath
- Claes Månsson
- Gunilla Åkesson
- Lena-Pia Bernhardsson
- Kim Anderzon
- Johan Ulveson
- Peter Harryson
- Mats Bergman
- Claes Ljungmark

Håll Huvudet Kallt (1994);