Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dröse & Norberg musikaler

Startat av gstone, 20 november 2024 kl. 21:15:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Dröse & Norberg är ett bolag drivet av Robet Dröse och Anna Norberg, dom gör musikaler baserad på klassika sagor som Aladdin Djungelboken och Den Lilla Sjöjungfrun.

tänkte fråga/ parta om några personer som varit med i desras föresttäöningsr genom åren även dubbat

här är litte greger dom satt upp genom åren
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Jag var på en av deras Djungelboken-föreställningar för många år sedan, och då vill jag minnas att Jakob Stadell var bland de medverkande. Och han har ju dubbat flitigt genom åren.
Psykiska hälsan är sådär igen, så kommer troligen inte vara så aktiv ett tag.

Daniel Hofverberg

Jag har sett flera av Dröse & Norbergs pjäser, men tyvärr inte alla - alla har inte kommit till Skellefteå, men jag har sett alla utom en som kommit hit; den jag missat är Djungelboken som tyvärr blev fullbokad på nolltid.

Men har jag inte glömt bort någon, så har jag sett Trollkarlen från Oz, Äventyret Aladdin, Snövit - The Musical och nu senast Den lilla sjöjungfrun (som kom till Skellefteå i början av sommaren). Bara den sistnämnda har varit på Sara Kulturhus, medan de tidigare varit i mindre optimala salonger - värst var det med Trollkarlen från Oz, som de hade klämt in i Eddahallen (en idrottshall), där alla satt på plaststolar på golvet helt utan sluttning och utan vaddering på stolarna; så man både fick ont i ändan och knappt såg någonting... :( 

Jag undrar dock om inte en del av deras musikaler har gått upp mer än en gång (?), så därför vet jag inte om alla haft samma skådespelare jämt...?

Citat från: Lillefot skrivet 20 november 2024 kl. 21:18:59Jag var på en av deras Djungelboken-föreställningar för många år sedan, och då vill jag minnas att Jakob Stadell var bland de medverkande. Och han har ju dubbat flitigt genom åren.
Har Djungelboken gått upp mer än en gång? För den tror jag turnerade och kom till Skellefteå i mars ifjol, om inte mitt minne sviker mig. Jag missade tyvärr den, då den blixtsnabbt blev fullsatt trots den största salongen på Sara Kulturhus (som rymmer 1300 personer)... :(

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 november 2024 kl. 00:04:19Har Djungelboken gått upp mer än en gång? För den tror jag turnerade och kom till Skellefteå i mars ifjol, om inte mitt minne sviker mig. Jag missade tyvärr den, då den blixtsnabbt blev fullsatt trots den största salongen på Sara Kulturhus (som rymmer 1300 personer)... :(
Det måste den ha gjort, för jag såg den i Linköping runt perioden 2016-2018. Det exakta datumet minns jag tyvärr inte.
Psykiska hälsan är sådär igen, så kommer troligen inte vara så aktiv ett tag.