Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Lillefot och 3 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2024 kl. 10:22:35Karaktärer från Disney-huvudstudions sista handtecknade storfilm (eller ja, nästan den sista, då det kom två till sådana några år senare), nämligen;

Kogänget (2004)

Maggie;
- Laura Ukaj

Grace;
- Yamineth Dyall

Fru Calloway;
- Sharon Dyall
- Vicki Benckert

Buck;
- Ola Forssmed

Lycko-Jack;
- Ole Ornered

Alameda Slim;
- Stephan Karlsén

Bröderna Willie;
- Mats Jernudd
- Jakob Fahlstedt

Rico;
- Göran Berlander

Weasley;
- Jan Mybrand

Pearl Genser;
- Barbro "Lill-Babs" Svensson

Sheriff Sam;
- Björn Gedda

Rusty;
- Urban Wrethagen
- Johan Jern

Jeb;
- Peter Harryson

Griskultingarna;
- ?

Ollie;
- Andreas Nilsson

Molly;
- Annelie Berg Bhagavan

Audrey;
- Anita Wall
- Gunnel Fred
- Kajsa Reingardt

Tuppen;
- Andreas Nilsson
- Steve Kratz
- Andreas Rothlin Svensson

Larry;
- Andreas Nilsson
- Steve Kratz

Barry & Bob;
- Fredrik Hiller

Junior;
- Mikael Persbrandt
- Johan Hedenberg

Patrick;
- Fredrik Hiller

Abner;
- Torsten Wahlund
- Urban Wrethagen
- Johan Hedenberg

Annie;
- Eva Bysing

Några fler förslag?
Kom på en för Alameda Slim: Dan Ekborg

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 november 2024 kl. 21:32:17Är det inte Maria Rydberg som spelar Äggis i serien?
Nix (fast jag trodde faktiskt det med  ;D), det är Jenny Whålander med sin Kessie-röst.

Ni hade inte med henne, men nu kom jag på att Maria nog hade funkat som Kessie.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 november 2024 kl. 21:36:16Fråga: varifrån fick du den idén? (bara nyfiken)
Eftersom han började som barn skådis, som Staffan Hallerstam och Pontus Gustafsson....

På tal om det, han kanske kunde passat som Mowgli.
- what.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2024 kl. 08:54:34Karaktärer från en TV-serie som utspelar sig i Toon Town, nämligen;

Bonkers (1993-1994) & Raw Toonage (1992)

Bonkers;
- Andreas Nilsson

Jalle Piké;
- Johan Hedenberg

Gulli Hjort;
- Mikaela Tidermark Nelson

Miranda Wright;
- Annika Herlitz

Johanna Piquel;
- Annika Herlitz

Marilyn Piquel;
- Jasmine Heikura

Marsupilami;
- Andreas Nilsson

Har jag glömt någon viktig karaktär?

Några fler förslag?
Nåja, åtminstone så kan jag väl ta en eller några förslag för varje dag, förmodligen. Jag kan väl ta för de som jag kommer på direkten. Och, ja... Ledsen om gstone, Will Siv eller någon annan har redan tagit samma resultat som jag, men jag är nog tyvärr för lat för att kontrollera om de har redan svarats på eller inte. Kanske det inte spelar en så stor roll att ha samma tankar, men, i hela fall... 

Och om mina förslag HAR dubbat karaktärerna som jag tar upp så är det förstås bara att hojta till. ;) 

Okej, och så börjar jag här, då. Och mitt förslag är Anders Öjebo som Bonkers.

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet 19 november 2024 kl. 17:13:20Ärligt talat skulle jag nog vara lika malplacerad i den rollen som 4:ans skådis.
Kanske när du var yngre?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 19 november 2024 kl. 20:16:10Någon aning om vilka som kan passa som Pinky & Hjärnan om karaktärerna återvänder i reboot eller nytt program
Gunnar Ernblad kan ju förstås tyvärr inte längre, men Niclas Wahlgren finns ju kvar... 

Men kanske Johan Hedenberg som Hjärnan och antingen Linus Wahlgren eller Kim Sulocki som Pinky.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 13 oktober 2024 kl. 01:49:16Jag har tänkt på sistone att det hade nog varit roligt om Niclas, Linus och Pernilla var Yakko, Wakko och Dot från Animaniacs. Syskon spelar syskon. Plus så är Niclas även Pinky i mössens egna spin-off, och både han och Yakko spelas utav Rob Paulsen.
Dot skulle förmodligen låta som Sandy. ;D

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 november 2024 kl. 21:32:17- Nassim Al Fakir som Stefano (då jag tycker att hans karaktärsdesign påminner väldigt mycket om Olof)
Håller med. ;D När jag först såg Madagaskar 3 så påminde Stefano mig om Sid från Ice Age, och senare när Frost kom ut så påminde Olof mig verkligen om sjölejonet.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2024 kl. 12:37:23Karaktärer från en lite "annorlunda" Disney-film, nämligen;

En Annorlunda Värld (2022)

Searcher Clade;
- Anders Öjebo

Jeager Clade;
- Gunnar Ernblad
- Per Sandborgh
- Bengt Järnblad
- Göran Berlander
- Urban Wrethagen

Ethan Clade;
- Vilhelm Vidjer

Meridian Clade;
- Vivian Cardinal
- Kayo Shekoni

Callisto Mal;
- Sara Edwardsson
- Ylva Hällen
- Nina Hjelmkvist

Caspian;
- Christian Hedlund

Duffle;
- Claes Månsson
- Patrik Martinsson
- Figge Norling
- Johan Wahlström
- Andreas Nilsson
- Anton Olofsson Raeder

Kapten Pulk;
- ?

Lonnie Redshirt;
- ?

Diazo;
- ?

Kardez;
- ?

Azimuth;
- ?

Ro;
- Maria Rydberg
- Annelie Berg Bhagavan

Rory;
- Adrian Macéus
- Vincent Werner

Manlig Nyhetsankare;
- ?

Kvinnlig Kund 1;
- ?

Kvinnlig Kund 2;
- ?

Berättarrösten;
- Claes Månsson
- Patrik Martinsson
- Figge Norling
- Johan Wahlström
- Fredrik Hiller
- Anton Olofsson Raeder

Några fler förslag?
Kom på en till för Jeager, även om han var dement när filmen kom och alldeles nyss gick bort;

Allan Svensson

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juni 2024 kl. 09:09:02Karaktärer från en film från animerad film från Universal, nämligen;

Rex och Hans Vänner (1993)

Rex;
- Allan Svensson

Elsa;
- Lizette Pålsson
- Birgitta Larsson
- Anna-Lotta Larsson

Dweeb;
- Andreas Nilsson

Woog;
- Jan Åström

Louie;
- Adrian Macéus

Cecilia Nuthatch;
- Jasmine Heikura
- Mikaela Tidermark Nelson

Professor Screweyes;
- Kenneth Milldoff

Kapten Neweyes;
- Hans Wahlgren

Clownen Stubbs;
- Steve Kratz
- Johan Hedenberg
- Andreas Nilsson

Några fler förslag?
Clownen Stubbs:
Johan Ulvesson

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 19 november 2024 kl. 23:39:51Gunnar Ernblad kan ju förstås tyvärr inte längre, men Niclas Wahlgren finns ju kvar...

Men kanske Johan Hedenberg som Hjärnan och antingen Linus Wahlgren eller Kim Sulocki som Pinky.
Niclas Wahlgren dubbar dock tyvärr inte längre efter 2014.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 19 november 2024 kl. 23:34:47Nåja, åtminstone så kan jag väl ta en eller några förslag för varje dag, förmodligen. Jag kan väl ta för de som jag kommer på direkten. Och, ja... Ledsen om gstone, Will Siv eller någon annan har redan tagit samma resultat som jag, men jag är nog tyvärr för lat för att kontrollera om de har redan svarats på eller inte. Kanske det inte spelar en så stor roll att ha samma tankar, men, i hela fall...

Och om mina förslag HAR dubbat karaktärerna som jag tar upp så är det förstås bara att hojta till. ;)

Okej, och så börjar jag här, då. Och mitt förslag är Anders Öjebo som Bonkers.
För att jag hade med Andreas Nilsson, va?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 november 2024 kl. 23:39:51Gunnar Ernblad kan ju förstås tyvärr inte längre, men Niclas Wahlgren finns ju kvar...

Efter det som Nicke gjorde så nej men Svampbob kan nog bli en väldigt bra ersättare, samma med Johan. Både han & Gunnar har dubbat samma karaktärer varav båda låter malplacerade i en roll

Skokaka

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 november 2024 kl. 21:31:03För att jag hade med Andreas Nilsson, va?
Typ både det samt att FabulousSloth kom på den idén. Nog med tanke på att Jim Cummings är Bonkers, plus även Darkwing Duck och Negaduck, så är det nog också logiskt, både Jim och Anders har ju många roller.