Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Har Ni Körkort?

Startat av MOA, 24 november 2024 kl. 11:07:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Har Ni Tagit Körkortet?

Ja
6 (50%)
Nej
5 (41.7%)
Håller På Att Ta
1 (8.3%)

Antal personer som röstat: 12

MOA

Som nybliven körkortsinnehavare undrar jag hur många av er som har körkortet. Var det svårt eller lätt? Blev tvungen att göra teoriprovet 4 gånger men klarade uppkörningen på första försöket. Teorin var svår men det var säkert annorlunda för er. Hoppas att ni inte blivit av med körkortet heller

gstone

folk vågar inte låta mig köra ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Jag litar inte på min förmåga att kunna köra bil på ett säkert sätt, så jag har avstått att ta ett.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

gstone

MOA

Elios

Har tänkt länge på att ta det.
Men är ju rätt så dyrt och måste åka till min pappa för att övningsköra. Har dock redan gjort det en del med min mamma. ::)

MOA

Citat från: Elios skrivet 24 november 2024 kl. 21:02:22Har tänkt länge på att ta det.
Men är ju rätt så dyrt och måste åka till min pappa för att övningsköra. Har dock redan gjort det en del med min mamma. ::)
Går teorin bra? Hade råd att betala alla lektioner & prov, är det långt att åka till farsan?

Skokaka

Jag skulle säkert vara usel på att köra till att börja med, och min båt... Öh, bil lärare hade säkert inte uppskattat att se mig igen. Så... Nä, det skulle säkert ta flera år tills jag blir klar... Eller aldrig...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 24 november 2024 kl. 21:40:00Jag skulle säkert vara usel på att köra till att börja med, och min båt... Öh, bil lärare hade säkert inte uppskattat att se mig igen. Så... Nä, det skulle säkert ta flera år tills jag blir klar... Eller aldrig...
Dåligt självförtroende är vanligt men båt? Varför känner jag mig som den enda som litat på min förmåga & aldrig gett upp?

MB

Citat från: MOA skrivet 24 november 2024 kl. 22:03:14Dåligt självförtroende är vanligt men båt? Varför känner jag mig som den enda som litat på min förmåga & aldrig gett upp?
Det är en referens till Svampbob det där med båt...

Elios

Citat från: MOA skrivet 24 november 2024 kl. 21:34:10Går teorin bra? Hade råd att betala alla lektioner & prov, är det långt att åka till farsan?
En halvtimme kanske med tåg.
Jag har fått ett par böcker av min mamma som jag kollat lite på men glömmer av det ibland.

MOA

Citat från: MB skrivet 24 november 2024 kl. 22:07:48Det är en referens till Svampbob det där med båt...
Ja man behöver nästan ingen utbildning för att köra båt

TonyTonka

Nej, jag har inget körkort, och med tanke på hur lättdistraherad jag är så ska jag nog inte ha ett. xD

Så man kan säga att jag tänker lite som Lillefot. 
Citat från: Lillefot skrivet 24 november 2024 kl. 12:06:25Jag litar inte på min förmåga att kunna köra bil på ett säkert sätt, så jag har avstått att ta ett.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games