Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Monsieur Hulot, Simon Axelsson och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Wiktor "Kulörten" Andersson;

- Herr Smee = Peter Pan (ni vet säkert redan varför)

Disneyfantasten

Sven Arefeldt;

- Herr Stork = Dumbo (ni vet säkert redan varför)

Disneyfantasten

Eskil Eckert-Lundin;

- en av Piraterna = Peter Pan

- Barden = Törnrosa (om karaktären hade talat och sjungit)

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Karl-Erik Flens;

- Lakejen = Askungen

- en av Piraterna = Peter Pan

- Trubaduren = Törnrosa (om karaktären hade talat och sjungit)

Disneyfantasten

Anna-Lisa Baude;

- Flora = Törnrosa (ni vet säkert redan varför)

Disneyfantasten

Torsten Winge;

- Jim Kråka = Dumbo (ni vet säkert redan varför)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 november 2024 kl. 09:57:39De enda jag vet med säkerhet är Fabienne Glader och Tingeling: den förstnämnda för att jag hade med Cotton från Zootropolis (det är Judys brorsdotter som vinkar och ropar till Judy när hon reser iväg) och den andrenämnda för att jag hade med Krista och båda är älvor? (tekniskt sett har hon dubbat Tingeling om än i Peter Pan & Wendy från 2023, det var därifrån jag kom på Krista, förutsätter dock att du syftar på tecknade)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(och ja, jag känner Tomas Högblom, han jobbade på min dagliga verksamhet i Malmö från januari 2022 fram till september 2023, efter det så började han jobba på en annan daglig verksamhet i Malmö)
Oj, visste nog inte det... Men ja, det är därför, och jag syftar på den tecknade varianten, ja. Imponerade med Tomas, förresten. 

Ebba Von Sydow som Rita: På grund av båda utav dina förslag. Peggy för att båda är tikar, alltså tjej hundar. Och Mantikoran för att båda dubbades utav Gladys del Pilar. 

Danilo Bejarano som Diego: Eftersom du bara kom på Vinny, och det HAR åtminstone sagts att Diego lät som honom i Ice Age: Buck Wilds äventyr, men det är kanske någon annan... Men, nåja, huvudsaken är att det lät som honom... 

Kalle Lind som en av pingvinerna: Eftersom du kom bara på karaktärsgrupper, plus så är de två första båda ett gäng med fåglar, precis som med pingvinerna... Och såklart, då du var osäker vem som han kunde passa som, så är det väl samma sak här i mitt förslag. Undrar om han hade passat som någon utav pingvinerna, förresten... 

Tomas Högblom som Krypet/Krälar'n: Eftersom du hade med Skrället som ett förslag, som jag tycker har likheter med denna karaktären. 

Emma Kronqvist som Georgette: Eftersom du hade Peggy som ett utav dina två förslag, så... Ja, hundtikar här också, är det... 

My Bodell som Julieta Madrigal: Eftersom dina förslag är mammor. 

Frida Modén Triechl som Bambis mamma: Eftersom både hon och Jennys Mamma dubbades utav Elin Klinga. 

Och Per-Arne Wahlgren som Paddan: Eftersom han dubbade live-action Clocksworth, och båda spelades även utav Ian McKellen.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 november 2024 kl. 10:00:29Just det, hur i allsina dar kunde jag glömma dessa...  :-[

I vilket fall, jag förmodar att ditt val för Gaffe kommer från originalrösten som tog över som Rädsla i Insidan Ut 2, möjligen kan Gabby Gabby också vara originalröst, men där är jag mer osäker...

Dina val som Ankan och Kaninen tror jag kommer från att de dubbat andra djur-karaktärer förut, alltså karaktärer som är av samma typ av djur, d.v.s. Daffy i Looney Tunes och Herr Morris i Brandy och Herr Morris, samt Bungo från Djungelhjul, även om den sistnämnda av någon anledning har en helt annan svans än den som kaniner brukar ha...

Ja, rätt hos Gaffe, såklart. Och samma sak hos med Gabby Gabby. Cecilia Forss dubbade Christina Hendricks i Tingeling och piratfen. Ironiskt, Cecilia dubbade dock Avsky. 

Nåja, det är sant att de dubbade dessa typen av djur, dock så tänkte jag egentligen på att Göran Gillinger och Kim Sulocki har dubbat respektive Keegan-Michael Key och Jordan Peele förut. 

De två första förslagen är förstås gamla idéer. Ole Ornered som Sergeanten är för att han har dubbat en soldat leksak i Bortspolad, plus att han har också varit Skepparn i spelet (eller spelen) baserat på den andra filmen. Han är ju också en militärtyp. Kim Sulocki som Wheezy var nog för att jag helt enkelt tyckte att han kunde passa rollen, mycket troligt.

Skokaka

Laura Sipilä:
Gabby Gabby 

Tord Stål:
Glader 

Maj-Britt Nilsson:
Faline 

Wiktor "Kulörten" Andersson:
Skogsvaktare J. Audubon Woodlore 

Sven Arefeldt:
Trötter  

Eskil Eckert-Lundin:
Ett av Spelkorten 

Kjell Stensson:
Dodo 

Karl-Erik Flens:
Allan-i-Dalen 

Anna-Lisa Baude:
Gudmodern 

Torsten Winge:
Buzzie

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juli 2024 kl. 18:27:45Karaktärer från en film från Universal med en gris i huvudrollen, nämligen;

Babe Den Modiga Lilla Grisen (1995) + Babe 2 En Gris i Stan (1998)

Babe;
- Carla Abrahamsen

Ankan Ferdinand;
- Olof Wretling

Vallhunden Fly;
- Jennie Jahns

Vallhunden Rex;
- Per Myrberg
- Sture Hovstadius

Tackan Maa;
- Astrid Assefa

Gammeltackan;
- Irene Lindh

Hästen;
- Johan Schinkler

Kossan;
- Charlotte Ardai Jennefors

Bonden Arthur Hogget;
- Samuel Fröler

Esme Hogget;
- Christina Schollin

Tuppen;
- Steve Kratz

Katten Duchess;
- Lena Ericsson

Schimpansen Zootey;
- Annelie Berg Bhagavan

Orangutangen Thelonius;
- Gunnar Ernblad

Hunden Snoop;
- Johan Hedenberg

Hunden Loppis;
(kommer tyvärr inte på)

Några fler förslag?
Babe:
Monica Forsberg 

Vallhunden Fly:
Annica Smedius 

Tackan Maa:
Annica Smedius 

Katten Duchess:
Åsa Bjerkerot

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 november 2024 kl. 00:05:48Laura Sipilä:
Gabby Gabby

Tord Stål:
Glader

Maj-Britt Nilsson:
Faline

Wiktor "Kulörten" Andersson:
Skogsvaktare J. Audubon Woodlore

Sven Arefeldt:
Trötter 

Eskil Eckert-Lundin:
Ett av Spelkorten

Kjell Stensson:
Dodo

Karl-Erik Flens:
Allan-i-Dalen

Anna-Lisa Baude:
Gudmodern

Torsten Winge:
Buzzie
Den enda jag vet är Gudmodern: både hon och Flora är dels fe-gudmödrar och dubbades dels av Verna Felton, varav den sistnämnda är orsaken till att jag hade med Flora, alltså att både hon och Hjärtef Dam gjordes av Verna Felton och i originaldubbningen gjordes Hjärter Dam av Anna-Lisa Baude.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 november 2024 kl. 00:24:27Babe:
Monica Forsberg

Vallhunden Fly:
Annica Smedius

Tackan Maa:
Annica Smedius

Katten Duchess:
Åsa Bjerkerot
Fråga: hur kom du på alla dessa?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2024 kl. 06:23:14Den enda jag vet är Gudmodern: både hon och Flora är dels fe-gudmödrar och dubbades dels av Verna Felton, varav den sistnämnda är orsaken till att jag hade med Flora, alltså att både hon och Hjärtef Dam gjordes av Verna Felton och i originaldubbningen gjordes Hjärter Dam av Anna-Lisa Baude.

Exakt. 

Laura Sipilä som Gabby Gabby: Eftersom du hade Mirage som ett förslag, och jag tänkte på att båda utav dom reformeras, var det närmaste idén som jag kunde komma på. 

Tord Stål som Glader: Eftersom du hade Mullvaden som ett utav dina två förslag, och båda utav dom spelades av Otis Harlan. 

Maj-Britt Nilsson som Faline: Hon var det närmaste som jag kunde komma på för att hon är ung. 

Wiktor "Kulörten" Andersson som Skogsvaktare J. Audubon Woodlore: Eftersom han spelades utav Bill Thompson och dubbades utav Hans Lindgren, precis som Herr Smee och Vita Kaninen. Förresten så verkar han och Herr Smee se lite likadana ut...

Sven Arefeldt som Trötter: Eftersom Sterling Holloway var tänkt att spela honom, men fick inte rollen, dock...

Eskil Eckert-Lundin som Ett av Spelkorten: Eftersom ett utav dina två förslag är Piraterna, och de är ju båda karaktärsgrupper.

Kjell Stensson som Dodo: Eftersom han var Larven från samma film i den första dubbningen, och i omdubbningen så var det Ulf Källvik som båda istället. 

Karl-Erik Flens som Allan-i-Dalen: Eftersom Trubaduren från Törnrosa var ett utav dina förslag, och Allan är ju själv också en trubadur. 

Och Torsten Winge som Buzzie: Eftersom du kom bara på Jim Kråka som ett förslag, och båda utav dom är väl typ ledarna i sitt gäng, plus är fåglar, förstås.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2024 kl. 06:23:39Fråga: hur kom du på alla dessa?
Både Babe och Gåsalin Waggermeyer-Mallard spelades utav Christine Cavanaugh. Annica Smedius som Fly är för att Miriam Margolyes är både henne och Ritas Farmor/Mormor från Bortspolad. (Tror att Annica var henne, förresten...) Och att Annica också är Maa är för att både hon och Lillefots Mormor spelades utav Miriam Flynn. Och Åsa Bjerkerot som Duchess är för att både hon och Mimmi Pigg spelades utav Russi Taylor.