Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 december 2024 kl. 20:50:10Jag märker det, men vi andra sitter inte vid datorn dygnet runt - och det har faktiskt bara gått fem timmar sedan jag först nämnde det; det är inte direkt någon evighet...
Om jag inte ska " sitta vid datorn dygnet runt" kan du snälla ge mig ett ny Job i så fall ?🥺
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet  3 december 2024 kl. 20:56:00Om jag inte ska " sitta vid datorn dygnet runt" kan du snälla ge mig ett ny Job i så fall ?🥺
Jag behöver också jobb men hittar inget som passar, måste kontakta någon som kan hjälpa mig hitta lämplig arbetsplats

gstone

Citat från: MOA skrivet  3 december 2024 kl. 21:03:50Jag behöver också jobb men hittar inget som passar, måste kontakta någon som kan hjälpa mig hitta lämplig arbetsplats
kan du också få Job på dafglig verksamhet för folk med NPF diagonser eller är du normal ?

MOA

Citat från: gstone skrivet  3 december 2024 kl. 21:13:03kan du också få Job på dafglig verksamhet för folk med NPF diagonser eller är du normal ?
Är för normal för att vara på daglig verksamhet, jag söker en riktig arbetsplats

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 december 2024 kl. 20:56:00Om jag inte ska " sitta vid datorn dygnet runt" kan du snälla ge mig ett ny Job i så fall ?🥺
Vill du ha något att göra får du mer än gärna hjälpa mig att skriva av/sammanställa dubbcredits till norska eller danska dubbningar - det är fortfarande mycket som saknas i Norske stemmer og credits, och den danska avdelningen är inte ens påbörjad än; så där finns det hur mycket som helst att göra. :)

gstone

tydligen tittar inte barn idag på dom äldre Disnry filmerna som Svärdet i sten och Törnrosa :-\ :'( :'(

Det tycker är jätte tråkigt och sorgligt :( :(

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet  4 december 2024 kl. 20:46:04tydligen tittar inte barn idag på dom äldre Disnry filmerna som Svärdet i sten och Törnrosa :-\ :'( :'(

Det tycker är jätte tråkigt och sorgligt :( :(
Såklart de inte vill titta på Svärdet i stenen när både bild och ljud är misshandlade.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 december 2024 kl. 20:50:10Såklart de inte vill titta på Svärdet i stenen när både bild och ljud är misshandlade.
fortfarande bättre än mycket mordent crap

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 december 2024 kl. 20:50:10Såklart de inte vill titta på Svärdet i stenen när både bild och ljud är misshandlade.
gäller detta den nya blu ray utgåvan och Disney Plus ?

När jag så den som barn var detta inte fallet

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet  4 december 2024 kl. 20:52:38gäller detta den nya blu ray utgåvan och Disney Plus ?

När jag så den som barn var detta inte fallet
Ljudet i den svenska dubbningen har varit misshandlat sen DVD utgåvan 2002 och bilden misshandlades för Bluray utgåvan men vet inte hur det ser ut på Disney Plus

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 december 2024 kl. 20:58:30Ljudet i den svenska dubbningen har varit misshandlat sen DVD utgåvan 2002 och bilden misshandlades för Bluray utgåvan men vet inte hur det ser ut på Disney Plus
dumt

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  4 december 2024 kl. 21:03:28dumt
Till ljudets försvar var det dock för att de ansågs att det var för dyrt att dubba om filmen inför DVD-utgåvan 2002 och filmen hade inte tidigare dubbat om för bio eller VHS och Disney har som krav att förse sina storfilmer med 5.1-ljud som är orsaken till de flesta av dessa omdubbningar, därför har Disney valt denna billiga nödlösning att tvinga fram en 5.1-mix trots att det egentligen inte alls "går", vilket resulterade i den bristfälliga ljudkvalitén.

Men varför Disney valt att misshandla bilden är bortom mitt förstånd... (jag kommer iallafall aldrig att införskaffa Bluray-utgåvan)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2024 kl. 21:06:40Till ljudets försvar var det dock för att de ansågs att det var för dyrt att dubba om filmen inför DVD-utgåvan 2002 och filmen hade inte tidigare dubbat om för bio eller VHS och Disney har som krav att förse sina storfilmer med 5.1-ljud som är orsaken till de flesta av dessa omdubbningar, därför har Disney valt denna billiga nödlösning att tvinga fram en 5.1-mix trots att det egentligen inte alls "går", vilket resulterade i den bristfälliga ljudkvalitén.

Men varför Disney valt att misshandla bilden är bortom mitt förstånd... (jag kommer iallafall aldrig att införskaffa Bluray-utgåvan)
Det är tur att man har laddat upp en version med bra ljud och bra bild på Archive..

gstone

Igår mådde jag psykiskt dåligt  :-*