Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Det var en gång en filmstudio (Once Upon a Studio, 2023)

Startat av gstone, 12 juni 2023 kl. 00:00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2024 kl. 09:49:51Den 14 maj filmade jag hela kortfilmen med min mobil, men det gick tyvärr aldrig att lägga in den i ett inlägg...  :(
Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2024 kl. 11:21:31Antagligen...

Förresten så kom jag på att det inte alls var med mobilen utan IPaden...

Nåja, jag kan iallafall se den själv då och då under min privata tid...
Kanske bäst så, det är ju nämligen inte lagligt att göra piratkopior... I den mån man för göra kopior så är det ju för eget bruk och inte för att laddas upp på internet.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 november 2024 kl. 11:24:26Kanske bäst så, det är ju nämligen inte lagligt att göra piratkopior... I den mån man för göra kopior så är det ju för eget bruk och inte för att laddas upp på internet.
Fast jag har inte alls kopierat utan filmat.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2024 kl. 11:28:04Fast jag har inte alls kopierat utan filmat.
Inte ren kopiering, men att filma en hel kort- eller långfilm (som du själv inte skapat) med kameran och sedan lägga upp den för fri visning åt andra kan ändå betraktas som piratkopiering/upphovsrättsintrång juridiskt sett. Att sen kvalitén blir en annan jämfört med huvudkällan är inget som tas i beaktning.

Filmstaden brukar exempelvis ha en varning inför varje filmvisning att "bild- och ljudupptagning av material på duken i salongen är ej tillåtet, och kommer polisanmälas om så upptäcks". En kortfilm från Disney+ som du spelat in för privat bruk, det är förstås en annan sak så länge du inte ger andra tillgång till den.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  6 november 2024 kl. 11:34:02Inte ren kopiering, men att filma en hel kort- eller långfilm (som du själv inte skapat) med kameran och sedan lägga upp den för fri visning åt andra kan ändå betraktas som piratkopiering/upphovsrättsintrång juridiskt sett. Att sen kvalitén blir en annan jämfört med huvudkällan är inget som tas i beaktning.

Filmstaden brukar exempelvis ha en varning inför varje filmvisning att "bild- och ljudupptagning av material på duken i salongen är ej tillåtet, och kommer polisanmälas om så upptäcks". En kortfilm från Disney+ som du spelat in för privat bruk, det är förstås en annan sak.
Jag tänkte mest egentligen att kunna få hjälp med att få en kompletterad rollista för dubbningen.

Kanske bäst dock att höra av sig till studion...

Disneyfantasten

Det är iallafall en fördel att jag nu kan se filmen på min privata tid, det är jättekrångligt med Disney+ då jag inte har privat tillgång till det och tiden är begränsad om det inte kostar för mycket och sedan hösten förra året så får inte längre DV-personal låna ut Disney+ till brukare och den svenska dubbningen finns knappt ens tillgänglig på YouTube.

Oskar

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2024 kl. 11:59:53Det är iallafall en fördel att jag nu kan se filmen på min privata tid, det är jättekrångligt med Disney+ då jag inte har privat tillgång till det och tiden är begränsad om det inte kostar för mycket och sedan hösten förra året så får inte längre DV-personal låna ut Disney+ till brukare och den svenska dubbningen finns knappt ens tillgänglig på YouTube.
du kan skapa Disney Plus endast för 59 kr i månaden då med reklam.

PatoskyeIII

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 december 2024 kl. 20:46:03Till nästa uppdatering ska jag försöka hinna få klart den svenska creditlistan, men här kommer i alla fall rollistedokumenten för svenska, norska, danska och finska. :) 
Intressant att Joachim Bergström spelar sin pappas roll som Robin Hood.

Disneyfantasten

Citat från: PatoskyeIII skrivet  4 december 2024 kl. 07:57:48Intressant att Joachim Bergström spelar sin pappas roll som Robin Hood.
Precis som jag analyste, det mesta jag annalyste stämde, dock inte allt.

MOA

Disneyfantasten

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2024 kl. 11:34:01Min poäng var iallafall att det mesta av det stämde.
Ja ja men kom ihåg ordet analyserade till nästa analys

gstone

eftersom ni inte vill ta emot min hjälp avstår från att lägga mig i detta :(

Jag tänker inte kasta pärlor åt svin
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MB

Citat från: gstone skrivet  4 december 2024 kl. 19:20:50eftersom ni inte vill ta emot min hjälp avstår från att lägga mig i detta :(

Jag tänker inte kasta pärlor åt svin
Vem har sagt något sådant? Det är väl bara det att du påstår något och Disneyfantasten påstår något annat...

gstone

Citat från: MB skrivet  4 december 2024 kl. 19:31:23Vem har sagt något sådant? Det är väl bara det att du påstår något och Disneyfantasten påstår något annat...
man försöker hjälpa till och sen kommer Disneyfantasten påstår  sådana dumheter
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  4 december 2024 kl. 19:37:08man försöker hjälpa till och sen kommer Disneyfantasten påstår  sådana dumheter
Snälla du, jag utgår bara på logik, om jag hade möjlighet att ordna ljudklipp så skulle jag förstås göra det med detsamma så att det hade underlättat med jämförelser...

Jag har sett kortfilmen på flera språk på YouTube och skulle gissa att ljuden är tagna från andra språk.

Hursomhelst så håller jag som sagt med dig när det gäller Louis och Splat.