Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 december 2024 kl. 21:35:09Ja, just det. Också för att du tyckte att de skulle passa rollen bättre när du först var skeptisk till att Peter Jöback gjorde rollen. Passande att både Linus och Niclas är förslag, dock. Förresten, angående Martin Timell så är det för att både Stuart och Chance från Den otroliga vandringen spelades utav Michael J. Fox.

Och ja, du vet nu redan om Falken. ;)

Nick Atkinson är Monty för att Steve Zahn, som spelade honom, var också Jedediah i Natt på museet: Kahmunrahs återkomst där Nick dubbade karaktären. Och Julia Dufvenius som Margalo är för att Melanie Griffith spelade henne, som också var med i Sammys äventyr - Den hemliga vägen där Julia dubbade henne.
Det skrev jag för flera år sedan, då var det många år sedan jag senast såg Stuart Little, senare såg jag om båda filmerna och tycker att Peter Jöback var bra i rollen, tycker dock fortfarande att de andra nämnda killarna också hade passat.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2024 kl. 21:57:56Johan Hedenberg som Professor Porter var din idé.

Mona Seilitz som Kala för att Glenn Close som gjorde engelska rösten också var Cruella De Vil i spelfilms-versionen av 101 Dalmatiner + 102 Dalmatiner, samt Ewa Fröling för att flera av oss här på forumet är överens om att hon hade passat ypperligt för Cruella?

Dina val för Mama Gunda för att de dubbat Estelle Harris?

Då undrar jag: hur kom du på resten?
Ja, dock så tänkte jag på att Ewa Fröling dubbade Glenn Close i Sanningen om Rödluvan

Anders Öjebo dubbade Wayne Knight i Herkules. Björn Thudén dubbade George Carlin i Bilar. Både Uto och Obelix spelades utav Brad Garrett och Johan Hedenberg dubbade Ron Perlman i Titan A.E..

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2024 kl. 21:57:56Johan Hedenberg som Professor Porter var din idé.

Mona Seilitz som Kala för att Glenn Close som gjorde engelska rösten också var Cruella De Vil i spelfilms-versionen av 101 Dalmatiner + 102 Dalmatiner, samt Ewa Fröling för att flera av oss här på forumet är överens om att hon hade passat ypperligt för Cruella?

Dina val för Mama Gunda för att de dubbat Estelle Harris?

Då undrar jag: hur kom du på resten?
Ewa Fröling har även dubbat glen close en gång förut
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Skokaka

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 augusti 2024 kl. 08:53:37Karaktärer från en film från Warner Bros Animation, nämligen;

Järnjätten (1999)

Hogarth Hughes;
- Adrian Macéus

Järnjätten;
- Jan Åström
- Fredrik Hiller

Annie Hughes;
- Jennie Jahns

Dean McCoppin;
- Dan Bratt

Kent Mansley;
- Dan Bratt

Några fler förslag?
Kent Mansley:
Fredrik Dolk

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 augusti 2024 kl. 09:04:46Karaktärer från en Disney-film som kom ut i en övergångsperiod mellan två årtusenden, nämligen;

Fantasia 2000 (1999)

Rachel;
- Cornelia Bratt

Flygande John;
- Anders "Ankan" Johansson

Joe;
- Måns Nilsson

Tändsoldaten;
- Kristian Ståhlgren

Ballerinan;
- Helen Sjöholm

Gubben-i-Lådan;
- Andreas Nilsson

Jojo-Flamingon;
- Andreas Nilsson

Noak;
- Johan Hedenberg

Noaks Fru;
- Annica Smedius

Spring Sprite;
- Helen Sjöholm

Wapitin;
- Kenneth Milldoff

Några fler förslag?
Tändsoldaten:
Alexander Skarsgård 

Ballerinan:
Ellen Bergström 

Spring Sprite:
Peg Parnevik

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  4 december 2024 kl. 21:21:10Tändsoldaten:
Alexander Skarsgård

Ballerinan:
Ellen Bergström

Spring Sprite:
Peg Parnevik
Kan det ha varit mina idéer månne?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2024 kl. 21:31:45Fråga: varifrån fick du den idén?
Fredrik Dolk dubbade Christopher McDonald i Spy Kids 2 - De förlorade drömmarnas ö.

Skokaka

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  4 december 2024 kl. 22:04:17Fredrik Dolk dubbade Christopher McDonald i Spy Kids 2 - De förlorade drömmarnas ö.
Inte visste jag att Christopher McDonald var med i den filmen, det var nytt för mig...

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  4 december 2024 kl. 22:04:17Fredrik Dolk dubbade Christopher McDonald i Spy Kids 2 - De förlorade drömmarnas ö.
fast någon annat dubbade den karaktärer u  We Can Be Heroes ;)

gstone

Kul Fakta: Christopher McDonald i repriserar sin karaktär från spy Kids 2 i Netflix filmen We Can Be Heroes , vilket indirekt etablera att spy kids filmerna utspelar sig i samma universum som We Can Be Heroes(och dennes förångare)

Steffan Rudvall

Martin Ljung som Ior, djupare röst än så får man leta efter...