Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 30 november 2024 kl. 21:54:42För ditt andra inlägg får jag nog vara brutalt ärlig... längden på den gör att det känns för tungt att börja skriva åsikter om varje exempel. Inget illa menat förstås.
Ingen fara, det är ju förståeligt med tanke på så många antagonister som finns.  :)

Men, om vi bara tar ett exempel, hur tycker till du att jag beskrivit Drottning Grimhilde?  :) (då jag minns att den filmen tillhör dina favoritfilmer, intressant nog så kollar jag faktiskt på den filmen just nu)

Jag tror att @TonyTonka är den bästa att säga hur min beskrivning till Gaston är samt att @Simon Axelsson är den bästa att säga hur min beskrivning till Mor Gothel är.  :)

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2024 kl. 20:53:35Ingen fara, det är ju förståeligt med tanke på så många antagonister som finns.  :)

Men, om vi bara tar ett exempel, hur tycker till du att jag beskrivit Drottning Grimhilde?  :) (då jag minns att den filmen tillhör dina favoritfilmer, intressant nog så kollar jag faktiskt på den filmen just nu)
Överlag sett är den spot-on, plus att hon motiveras av svartsjuka och självcentrering.

Exemplet med dvärgarna på klippan skulle jag dock personligen inte klassa som härskarteknik, utan det är mer ett desperat försök att ta kål på hennes förföljare (som misslyckas tack vare naturens krafter).
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Har ni något som ni älskar lika mycket som jag älskar Metroid?

MB

Citat från: gstone skrivet  6 december 2024 kl. 19:08:13Hur begår man själv mord ?
Om det här är ett av dina skämt... Så skärp dig man skämtar inte om sånt! Om du är allvarlig så är det absolut inte värt det snälla sök hjälp...

Disneyfantasten

gstone

Citat från: MB skrivet  6 december 2024 kl. 19:10:08Om det här är ett av dina skämt... Så skärp dig man skämtar inte om sånt! Om du är allvarlig så är det absolut inte värt det snälla sök hjälp...
min syster var elak , bättre nu
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Tror ni den här filmen kommer dubbas till svenska ?

MOA

Citat från: gstone skrivet  7 december 2024 kl. 20:39:21Tror ni den här filmen kommer dubbas till svenska ?
Hoppas svenska Snövit har mycket mer respekt än Rachel Zegler, sämsta personen i Hollywood nu

gstone

Citat från: MOA skrivet  7 december 2024 kl. 21:12:56Hoppas svenska Snövit har mycket mer respekt än Rachel Zegler, sämsta personen i Hollywood nu
lite onödigt att säga ::)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 december 2024 kl. 20:39:21Tror ni den här filmen kommer dubbas till svenska ?
Med tanke på att det är en spelfilms-adaption från Disney och flera tidigare sådana dubbats till svenska plus att det också är en musikal så tror jag att vi nog kan förutsätta att den kommer att få svensk dubbning.

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet  7 december 2024 kl. 21:12:56Hoppas svenska Snövit har mycket mer respekt än Rachel Zegler, sämsta personen i Hollywood nu
Det är hon verkligen inte. Det finns våldtäktmän och diverse misshandlare bland annat som fortfarande är aktiva i Hollywood. Tjejen som anser att Snövit är en förlegad berättelse är långt ifrån den sämsta personen i Hollywood. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Will Siv

Citat från: Simon Axelsson skrivet  7 december 2024 kl. 22:02:54Det är hon verkligen inte. Det finns våldtäktmän och diverse misshandlare bland annat som fortfarande är aktiva i Hollywood. Tjejen som anser att Snövit är en förlegad berättelse är långt ifrån den sämsta personen i Hollywood.
Precis  :-\
- what.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  7 december 2024 kl. 22:02:54Det är hon verkligen inte. Det finns våldtäktmän och diverse misshandlare bland annat som fortfarande är aktiva i Hollywood. Tjejen som anser att Snövit är en förlegad berättelse är långt ifrån den sämsta personen i Hollywood.
du är uppfriskande vettig

gstone

hattet mot Regler handlar inte om hennes åskiter om snövit i verkligen

Kiera Knightley: "I would never show my daughter Cinderella or The Little Mermaid because I don't want my kids to grow up to be fragile little China dolls." Not Canceled

Kristen Bell: "Disney Princesses teach kids that you don't need to ask for consent." Not Canceled

Emma Watson: "Belle was the first Disney Princess not to be a wuss." Not Canceled

Rachel Zegler: "Yeah, what they said." Hardcore Canceled

Folk använder det som Rachel sagt om snövit som ursäkt att rikta en hatt kampanj mot henne , det som det faktiskt handlar om fast ingen av dessa mobbar skulle erkänna det är att hon är POC som spelar snövit, jag kan se igenom nättrollens tunna ursäkter

Detta ogrundad hatt mot Rachel Zegler har egentligen en mycket djupare mer elak bakgrund,.

Själv tycker jag hon är prefekt val för rollen och är enormt hypade att se henne spela Snövit :D

gstone

Citat från: gstone skrivet  7 december 2024 kl. 22:32:03hattet mot Regler handlar inte om hennes åskiter om snövit i verkligen

Kiera Knightley: "I would never show my daughter Cinderella or The Little Mermaid because I don't want my kids to grow up to be fragile little China dolls." Not Canceled

Kristen Bell: "Disney Princesses teach kids that you don't need to ask for consent." Not Canceled

Emma Watson: "Belle was the first Disney Princess not to be a wuss." Not Canceled

Rachel Zegler: "Yeah, what they said." Hardcore Canceled

Folk använder det som Rachel sagt om snövit som ursäkt att rikta en hatt kampanj mot henne , det som det faktiskt handlar om fast ingen av dessa mobbar skulle erkänna det är att hon är POC som spelar snövit, jag kan se igenom nättrollens tunna ursäkter

Detta ogrundad hatt mot Rachel Zegler har egentligen en mycket djupare mer elak bakgrund,.

Själv tycker jag hon är prefekt val för rollen och är enormt hypade att se henne spela Snövit :D
Säger inte att MOA är rasistiskt ,det tror jag inte ;D :) , men hon har helt enkelt fallet för propaganda spred av trångsynt rasister