Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Det var en gång en filmstudio (Once Upon a Studio, 2023)

Startat av gstone, 12 juni 2023 kl. 00:00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

På en något relaterad not,

Tror nu vi kommer få se några av dessa klassiska karaktärer i animation igen ?

Typ Merlin och Flora och Magdalena ?

Kanske i den kommande spin offen till Sofia den första ????
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet  4 december 2024 kl. 19:20:50eftersom ni inte vill ta emot min hjälp avstår från att lägga mig i detta :(

Jag tänker inte kasta pärlor åt svin
Åh! Vilket Svin!

Disneyfantasten

På Disney Bluray 3D reklamen så har Bolt en replik som verkar komma från Roffe och repliken lyder "det här är maxat", ordet "maxat" verkar låta exakt som den som Roffe säger i denna kortfilm, jag gissar att repliken gissningsvis är hämtad därifrån...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 december 2024 kl. 21:28:27På Disney Bluray 3D reklamen så har Bolt en replik som verkar komma från Roffe och repliken lyder "det här är maxat", ordet "maxat" verkar låta exakt som den som Roffe säger i denna kortfilm, jag gissar att repliken gissningsvis är hämtad därifrån...
Vilken film pratar vi om nu? Jag minns ingen Roffe...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 december 2024 kl. 13:47:07Vilken film pratar vi om nu? Jag minns ingen Roffe...
Den är hamstern i Bolt, han medverkar även i denna kortfilm.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 december 2024 kl. 13:48:27Den är hamstern i Bolt, han medverkar även i denna kortfilm.
Okej, den filmen hade jag totalt glömt bort... Men då är det alltså Fredde Granberg som gör hans röst även i kortfilmen...?

Disneyfantasten

Jag måste förresten medge att det inte bara var Joakim Jennefors som var bra imitatör i denna kortfilm (i detta fallet imitatör för Tommy Körberg), detsamma verkar även gälla flera andra personer som medverkade här;

- Sebastian Karlsson verkar vara bra på att imitera Peter Jöback (behöver jag ens förklara?)

- Yamineth Dyall verkar vara bra på att imitera Amy Diamond när hon gjorde Intern, alltså den mörkhyade kvinnan i filmens början (då jag tyckte att Amy var den röst som var allra mest lik bland de som stod i listan)

- Amy Diamond verkar vara bra på att imitera Marsha Songcome när hon gjorde Pocahontas (då jag tyckte att Marsha Songcome lät allra mest lik bland de som stod i listan när jag jämförde med live-action Jasmine)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 december 2024 kl. 13:49:33Okej, den filmen hade jag totalt glömt bort... Men då är det alltså Fredde Granberg som gör hans röst även i kortfilmen...?
Antagligen arkivljud, precis som med Rafiki, antagligen samma sak med Kuzco.

Som jag sagt tidigare är dock Louis trumpetande och Splat 100% samma som originalet, det vill säga M&E

Disneyfantasten

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 december 2024 kl. 10:52:12Såg att creditlistan äntligen hade uppdaterats.  :)
Ja, jag satt uppe i natt med att få den och flera andra creditlistor klara.

Dock hann jag inte med den norska creditlistan av Det var en gång en filmstudio, och det är även flertalet andra norska creditlistor (bl.a. Wicked) som borde läggas in i Norske stemmer og credits som jag inte hunnit med - det får jag försöka göra en extra uppdatering för. :)

MOA

Jätten Willie skulle medverka i filmen men medverkade inte på grund av sin storlek

gstone

Man kan ju undra om Flora och Magdalena kommer ha dessa svenska röste i uppföljare serien till Sofia den första också 

TonyTonka

Jag hittar inte Judy Hopps på creditslistan för filmen på dubbningshemsidan, har jag missat henne, eller minns jag fel så att hon inte har några repliker i kortfilmen?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 12 februari 2025 kl. 09:05:30Jag hittar inte Judy Hopps på creditslistan för filmen på dubbningshemsidan, har jag missat henne, eller minns jag fel så att hon inte har några repliker i kortfilmen?  ???
Du måste nog ha missat henne för hon står visst med i rollistan och hon är med i kortfilmen och har en replik.