Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: MB skrivet  9 december 2024 kl. 14:22:54Klaga på filmbolagen, Eurotroll följer bara kontrakten.
Ibland tycker jag att kontrakt är lite väl kinkiga och överdrivna, dessutom så har både Alexander Lundahl och Oscar Isaksson lyckats förut, jag har länge velat ha utförliga verifierade uppgifter av KM Studio men ändå så får jag ändå inget, dessutom så är verifierade uppgifter det enda man verkligen kan lita på.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  9 december 2024 kl. 15:31:00jag avslutade chatten så då går det väl inte ? ???
Om det inte finns någon historik så nej, lite synd. Du får ursäkta då jag inte använder Instagram själv, och vet knappt hur den tjänsten fungerar.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MB

Citat från: gstone skrivet  9 december 2024 kl. 15:29:31människor har fri vilja
Inte om man är bunden av kontrakt och vill behålla sina jobb...

Fred

Är trött på det här årtiondet. Det är så mycket som har gått fel på 2020-talet och jag har själv tvingats anpassa mig efter det trots att jag inte har gjort något.

gstone

Citat från: MB skrivet  9 december 2024 kl. 15:38:01Inte om man är bunden av kontrakt och vill behålla sina jobb...
det är omoraliskt fel

Vi lever ju inte i putin's Ryssland, folk borde få göra som du vill

vad för fascist stat lever vi i
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 december 2024 kl. 22:59:52det är omoraliskt fel

Vi lever ju inte i putin's Ryssland, folk borde få göra som du vill

vad för fascist stat lever vi i
På fritiden får man göra vad man vill, men när det gäller arbetet är de allra flesta av oss bundna till de anställningsavtal vi skrivit under med våra arbetsgivare samt kontrakt med kunder och liknande. Vad som står i dessa avtal kan vi ju inte veta.

För övrigt vet vi ju inte vem det är som svarat på ditt meddelande, och om svaret är representativt för alla på företaget eller inte. Hittar man åt rätt person är det mycket möjligt att man fortfarande kan få uppgifter, även om det förstås kan vara så att det här är en ny policy som gäller för alla på företaget.

De skrev inte under med något namn?

Citat från: MB skrivet  9 december 2024 kl. 14:22:54Klaga på filmbolagen, Eurotroll följer bara kontrakten.
Dock är vi väl inte säkra än om det här är en ny generell policy, eller om det bara handlar om specifika medarbetare som inte kan/vill/orkar/vågar leta fram uppgifter - utan att veta vem som skrev meddelandet ifråga kan vi ju inte veta med någon form av visshet.

Men jag hade verkligen velat veta vem som är receptionist på Eurotroll nu sedan Emmy Pettersson Parnevik slutade, så hade jag kunnat kontakta hen och se vad jag får för svar; och se om det blir lika för mig eller om jag fortfarande lyckas få ut uppgifter...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2024 kl. 00:49:35På fritiden får man göra vad man vill, men när det gäller arbetet är de allra flesta av oss bundna till de anställningsavtal vi skrivit under med våra arbetsgivare samt kontrakt med kunder och liknande. Vad som står i dessa avtal kan vi ju inte veta.

För övrigt vet vi ju inte vem det är som svarat på ditt meddelande, och om svaret är representativt för alla på företaget eller inte. Hittar man åt rätt person är det mycket möjligt att man fortfarande kan få uppgifter, även om det förstås kan vara så att det här är en ny policy som gäller för alla på företaget.

Dock är vi väl inte säkra än om det här är en ny generell policy, eller om det bara handlar om specifika medarbetare som inte kan/vill/orkar/vågar leta fram uppgifter - utan att veta vem som skrev meddelandet ifråga kan vi ju inte veta med någon form av visshet.

Men jag hade verkligen velat veta vem som är receptionist på Eurotroll nu sedan Emmy Pettersson Parnevik slutade, så hade jag kunnat kontakta hen och se vad jag får för svar; och se om det blir lika för mig eller om jag fortfarande lyckas få ut uppgifter...
Och jag vill verkligen veta vem som var receptionist på KM Studio när jag frågade, för det funkade ju för både Alexander Lundahl och Oscar Isaksson förut, om jag kunde få konkreta verifierade svar från KM Studio angående deras svenska Disney-dubbningar så skulle jag bli gladare än om jag hade hittat en kista full med guldpengar vid regnbågens ände.

gstone

Citat från: MB skrivet  9 december 2024 kl. 15:38:01Inte om man är bunden av kontrakt och vill behålla sina jobb...
om det är jävligt dumma regler behöver man inte följa dom >:(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2024 kl. 00:49:35Dock är vi väl inte säkra än om det här är en ny generell policy, eller om det bara handlar om specifika medarbetare som inte kan/vill/orkar/vågar leta fram uppgifter - utan att veta vem som skrev meddelandet ifråga kan vi ju inte veta med någon form av visshet.

om det är jävligt dumma regler behöver man inte följa dom  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 december 2024 kl. 09:54:26om det är jävligt dumma regler behöver man inte följa dom >:(
Inte säkert att man måste rent juridiskt, men vill man behålla jobbet så måste man det - och de flesta känner nog inte för att bli arbetslösa, allra minst under en ekonomisk kris där ekonomin ännu inte återhämtat sig...

Men visst, självklart finns det alltid en gräns där medarbetare kan känna sig tvingade att bryta mot regler, även om det innebär att förlora jobbet, om reglerna går emot deras etik och moral. Se bara på andra världskriget, där de flesta kan skylla på att de bara följde order... Men nu pratar vi förstås om oerhört mycket värre regler än att inte lämna ut dubbcredits och liknande.

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet  9 december 2024 kl. 15:31:00jag avslutade chatten så då går det väl inte ? ???
Instagram PM:s sparas ju sålänge du själv inte raderar dom. 

Så du bör kunna se meddelandet fortfarande som Eurotroll har skickat.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2024 kl. 00:49:35På fritiden får man göra vad man vill, men när det gäller arbetet är de allra flesta av oss bundna till de anställningsavtal vi skrivit under med våra arbetsgivare samt kontrakt med kunder och liknande. Vad som står i dessa avtal kan vi ju inte veta.

För övrigt vet vi ju inte vem det är som svarat på ditt meddelande, och om svaret är representativt för alla på företaget eller inte. Hittar man åt rätt person är det mycket möjligt att man fortfarande kan få uppgifter, även om det förstås kan vara så att det här är en ny policy som gäller för alla på företaget.

det har blivit annorlunda sedan Lasse Svensson slutade eftersom dom blev uppköpta av franska bolag. förut kunde man få information från eurotroll utan problem.

Skokaka

Jag kommer ihåg att jag hade en skit irriterande klasskamrat när jag gick i skolan. Han var en riktig besserwisser som jämt ska behöva just verklighetschecka folk och blandar sig i. Och han pratar med en pitchad röst. Jag svär till Gud, han låter som om SvampBob har blivit stryptagen! Skillnaden är ju förstås att SvampBobs röst är 100% trevligare att lyssna på! (Tack, Tom Kenny och Kim Sulocki! :)) Men så fort när jag gjorde dumma saker och larvar mig runt så blandar han sig i. Bruh! Vuxna ska säga till, inte klasskamrater! >:( Han är också en hycklare, när någon blandade sig i honom vid något en gång så sa han till att den andra inte ska blanda sig i, men det är ju precis det han gör hela tiden! Vill han bli en lärare när han blir stor, eller? Jag skulle dock inte vara förvånad... Och han säger jämt det uppenbara... Tror han att vi inte vet det? Jag var ju tonåring vid den tiden, inte ett litet barn! >:( 

Han har själv sagt att det inte är kul att vi är i samma klass. Plus så är han väldigt... Öh... Nevermind... Behövde få detta ut ur mig.

Fred

Vissa i min familj/släkt blir så fruktansvärt jobbiga och spydiga när de är fulla och det har till och med gått så långt att de har förolämpat mig verbalt, därför vill jag varken fira jul, nyår, påsk, midsommar eller kräftskiva med dem. Men hur ska jag säga till dem att jag inte vill umgås?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 december 2024 kl. 23:39:40Jag kommer ihåg att jag hade en skit irriterande klasskamrat när jag gick i skolan. Han var en riktig besserwisser som jämt ska behöva just verklighetschecka folk och blandar sig i. Och han pratar med en pitchad röst. Jag svär till Gud, han låter som om SvampBob har blivit stryptagen! Skillnaden är ju förstås att SvampBobs röst är 100% trevligare att lyssna på! (Tack, Tom Kenny och Kim Sulocki! :)) Men så fort när jag gjorde dumma saker och larvar mig runt så blandar han sig i. Bruh! Vuxna ska säga till, inte klasskamrater! >:( Han är också en hycklare, när någon blandade sig i honom vid något en gång så sa han till att den andra inte ska blanda sig i, men det är ju precis det han gör hela tiden! Vill han bli en lärare när han blir stor, eller? Jag skulle dock inte vara förvånad... Och han säger jämt det uppenbara... Tror han att vi inte vet det? Jag var ju tonåring vid den tiden, inte ett litet barn! >:(

Han har själv sagt att det inte är kul att vi är i samma klass. Plus så är han väldigt... Öh... Nevermind... Behövde få detta ut ur mig.
Känns som om alla hade den klasskompisen i skolan, tur att du inte träffat honom sedan dess. Svampbob blir stryptagen? LoL, man borde inte lägga sig i saker men inte har det minsta med att göra. Bästa är att ignorera, det där sista var nog inget som vi ville läsa