Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 december 2024 kl. 11:07:06Känns som om alla hade den klasskompisen i skolan, tur att du inte träffat honom sedan dess. Svampbob blir stryptagen? LoL, man borde inte lägga sig i saker men inte har det minsta med att göra. Bästa är att ignorera, det där sista var nog inget som vi ville läsa
Och ja, man kan väl säga att han själv var en riktig gnällspik... :-\

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 december 2024 kl. 19:53:00Och ja, man kan väl säga att han själv var en riktig gnällspik... :-\
Ja ja men er bekantskap är över nu

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 december 2024 kl. 20:32:13Ja ja men er bekantskap är över nu
Ja, är väl glad för det. :)

MOA

Disneyfantasten

Idag när jag var påväg hem så träffade jag på några stolliga typer som frågade om jag ville ha en cigg, då blev jag irriterad och skrek ut min vrede, och förklarade att sånt där trams sysslar jag inte med, de sa att jag får ha respekt och jag frågade hur ska jag kunna respektera rökning och så sa de att det är bra att röka, varpå jag förklarade att rökning är dåligt för hälsan, lungorna, åldrandet och massa annat, men de verkar inte ha tagit det på allvar, tidigare har folk ibland även frågat om efter cigarretter och/eller tändare.

Det är illa nog att folk envisas med att röka, men många gånger värre när folk frågar efter cigarretter, erbjuder cigaretter eller rentav näbbar sig mot en när man påpekar att rökning är dåligt.

En annan sak som jag irriterar mig på är när man överhuvudtaget näbbar sig mot mig när jag förklarar det där med att värna om naturen, förklarar att man ska hålla för med vänstra armvecket när man hostar/nyser, ect.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2024 kl. 21:30:25Idag när jag var påväg hem så träffade jag på några stolliga typer som frågade om jag ville ha en cigg, då blev jag irriterad och skrek ut min vrede, och förklarade att sånt där trams sysslar jag inte med, de sa att jag får ha respekt och jag frågade hur ska jag kunna respektera rökning och så sa de att det är bra att röka, varpå jag förklarade att rökning är dåligt för hälsan, lungorna, åldrandet och massa annat, men de verkar inte ha tagit det på allvar, tidigare har folk ibland även frågat om efter cigarretter och/eller tändare.

Det är illa nog att folk envisas med att röka, men många gånger värre när folk frågar efter cigarretter, erbjuder cigaretter eller rentav näbbar sig mot en när man påpekar att rökning är dåligt.

En annan sak som jag irriterar mig på är när man överhuvudtaget näbbar sig mot mig när jag förklarar det där med att värna om naturen, förklarar att man ska hålla för med vänstra armvecket när man hostar/nyser, ect.
Vilka idioter, babblar bara bullshit som ingen lyssnar på, tur att jag inte träffat några. Kommer aldrig röka när som helst, aldrig

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 11 december 2024 kl. 21:33:11Vilka idioter, babblar bara bullshit som ingen lyssnar på, tur att jag inte träffat några. Kommer aldrig röka när som helst, aldrig
Jag kommer heller aldrig röka.

Henrik Karlsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2024 kl. 21:30:25Idag när jag var påväg hem så träffade jag på några stolliga typer som frågade om jag ville ha en cigg, då blev jag irriterad och skrek ut min vrede, och förklarade att sånt där trams sysslar jag inte med, de sa att jag får ha respekt och jag frågade hur ska jag kunna respektera rökning och så sa de att det är bra att röka, varpå jag förklarade att rökning är dåligt för hälsan, lungorna, åldrandet och massa annat, men de verkar inte ha tagit det på allvar, tidigare har folk ibland även frågat om efter cigarretter och/eller tändare.

De försöker få folk att röka, du försöker hjälpa folk genom att förklara varför man inte bör göra det. Det är uppenbarligen de som har fel och jag är väldigt tacksam för att du inte ger upp. Du lyckades ju faktiskt få mig att sluta röka.

MOA

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 11 december 2024 kl. 23:35:18De försöker få folk att röka, du försöker hjälpa folk genom att förklara varför man inte bör göra det. Det är uppenbarligen de som har fel och jag är väldigt tacksam för att du inte ger upp. Du lyckades ju faktiskt få mig att sluta röka.
Nu blev Disneyfantasten en förebild, fortsätt att se upp till honom

Fred

Jag tar inte illa upp om folk frågar efter cigg, om det är deras val att förstöra sin kropp så får de göra det. Om det försöker pressa mig att börja röka så att det fel dock. Samma sak med snus, blev retad för att jag inte ville ha snus när jag blev erbjuden i nionde klass.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2024 kl. 21:30:25Det är illa nog att folk envisas med att röka, men många gånger värre när folk frågar efter cigarretter, erbjuder cigaretter eller rentav näbbar sig mot en när man påpekar att rökning är dåligt.
Att folk som faktiskt röker frågar efter cigaretter tycker jag inte är så anmärkningsvärt - de kan ju ha abstinensbesvär, och behöva få tag i det nu. Att däremot erbjuda någon annan är en helt annan femma, för då påverkar de inte längre bara sig själv utan riskerar att få folk som inte röker att börja röka; vilket vore väldigt illa.

Citat från: Fred skrivet 12 december 2024 kl. 06:45:25Jag tar inte illa upp om folk frågar efter cigg, om det är deras val att förstöra sin kropp så får de göra det. Om det försöker pressa mig att börja röka så att det fel dock. Samma sak med snus, blev retad för att jag inte ville ha snus när jag blev erbjuden i nionde klass.
Jag känner likadant. Att börja pressa eller övertala någon annan att röka är väldigt illa, men vill de skada sig själva så är det upp till dem.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 december 2024 kl. 08:29:13Att folk som faktiskt röker frågar efter cigaretter tycker jag inte är så anmärkningsvärt - de kan ju ha abstinensbesvär, och behöva få tag i det nu. Att däremot erbjuda någon annan är en helt annan femma, för då påverkar de inte längre bara sig själv utan riskerar att få folk som inte röker att börja röka; vilket vore väldigt illa.
Jag känner likadant. Att börja pressa eller övertala någon annan att röka är väldigt illa, men vill de skada sig själva så är det upp till dem.
En annan sak som är dåligt med rökning är ekonomin, det finns oändligt mycket bättre saker att lägga sina slantar på.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 december 2024 kl. 08:29:13Att folk som faktiskt röker frågar efter cigaretter tycker jag inte är så anmärkningsvärt - de kan ju ha abstinensbesvär, och behöva få tag i det nu.
Där har vi ännu en anledning till att man aldrig någonsin bör börja röka.

Min storebror har tyvärr rökt i flera år (och vad värre är, förr brukade han även "låna" pengar ur min plånbok utan lov, en gång hittade han t.o.m. plånboken TROTS att jag hade gömt den, jag hatar när man ÖVERHUVUDTAGET LÅNAR pengar av mig, FRAMFÖRALLT om det är utan lov eller om det är för cigaretter), jag skäms för honom, och det hjälper inte att han näbbar sig mot mig när jag förmanar honom...

(visst, det finns massor av saker i världen jag har respekt för och respekt är synnerligen viktigt, men det finns inte alls på kartan att jag någonsin ska respektera rökning, droger, onödiga flygresor, dieselbilar, tjuvjakt, "hämnd-jakt" (alltså när människor jagar vilda djur bara för att skydda deras tamdjur, odlingar eller familjemedlemmar), regnskogsskövling, undanröjning eller förstörelse av natur, förgiftningar, orättvisor, otryggheter, ofriheter, ekonomiska svårigheter, för höga priser/skatter, farsotor, mobbning, våld, krig, respektlöshet, trakasserier, konflikter, o-ordning, ofredanden, ohälsa, ohygien, ovårdat språk, pessimistisitet, kränkningar, ect.)

Min pappa slutade iallafall röka 2015 och min mamma röker inte heller längre tack och lov...

(och min mamma går med i rebell-mammorna)

Dessutom, självaste Walt Disney gick bort vid 65-års ålder vid lungcancer efter en livstid av kraftig kedjerökning, och bara det är bevis nog att rökning dödar, faktum är att sista gången han var Musse Pigg så lät han helt klart hesare och darrigare. och bara det är bevis nog att man gör allra klokast i att aldrig någonsin börja röka.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2024 kl. 09:39:39Där har vi ännu en anledning till att man aldrig någonsin bör börja röka.

Min storebror har tyvärr rökt i flera år (och vad värre är, förr brukade han även "låna" pengar ur min plånbok utan lov, en gång hittade han t.o.m. plånboken TROTS att jag hade gömt den, jag hatar när man ÖVERHUVUDTAGET LÅNAR pengar av mig, FRAMFÖRALLT om det är utan lov eller om det är för cigaretter), jag skäms för honom, och det hjälper inte att han näbbar sig mot mig när jag förmanar honom...

(visst, det finns massor av saker i världen jag har respekt för och respekt är synnerligen viktigt, men det finns inte alls på kartan att jag någonsin ska respektera rökning, droger, onödiga flygresor, dieselbilar, tjuvjakt, "hämnd-jakt" (alltså när människor jagar vilda djur bara för att skydda deras tamdjur, odlingar eller familjemedlemmar), regnskogsskövling, undanröjning eller förstörelse av natur, förgiftningar, orättvisor, otryggheter, ofriheter, ekonomiska svårigheter, för höga priser/skatter, farsotor, mobbning, våld, krig, respektlöshet, ect.)

Min pappa slutade iallafall röka 2015 och min mamma röker inte heller längre tack och lov...

(och min mamma går med i rebell-mammorna)
Farsan slutade röka 1993 & alla i familjen rökte utom farfar. Nu röker ingen i min släkt & det är tur. Hade min brorsa gjort så mot mig hade jag också blivit förbannad

Fred

Stör mig på att det överhuvudtaget finns något som heter majestätsbrott. Även hädelse borde vara lagligt överallt i världen.