Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: gstone skrivet 11 december 2024 kl. 15:05:34Credits till Dom två första avsnitten av Dröm Produktioner
Del 2
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag sicktar på att leverera credits till Mufasa:Lejonkungen till hemsidan 22:e December 

DingoPictures2005

Kan du lägga in credits till Olle Ek?
Creditlista bifogad nedan.

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 december 2024 kl. 11:12:29Kan du lägga in credits till Olle Ek?
Creditlista bifogad nedan.
Den serien känner jag faktiskt inte till - vilken är originaltiteln, och när producerades den?

RC

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2024 kl. 14:14:26Den serien känner jag faktiskt inte till - vilken är originaltiteln, och när producerades den?
Det är en brittisk dockserie från 1995 originaltiteln är Oakie Doke. Den är också speciell eftersom att det är Mediadubb International som har dubbat den fast den gått på SVT.

DingoPictures2005

Citat från: RC skrivet 15 december 2024 kl. 14:22:56Det är en brittisk dockserie från 1995 originaltiteln är Oakie Doke. Den är också speciell eftersom att det är Mediadubb International som har dubbat den fast den gått på SVT.
☝️

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2024 kl. 14:14:26Den serien känner jag faktiskt inte till - vilken är originaltiteln, och när producerades den?
Citat från: RC skrivet 15 december 2024 kl. 14:22:56Det är en brittisk dockserie från 1995 originaltiteln är Oakie Doke. Den är också speciell eftersom att det är Mediadubb International som har dubbat den fast den gått på SVT.
Den verkar även ha sänts (under originaltiteln) på TV1000 1996. Antar att det är samma dubbning som även använts på SVT?

BPS

Citat från: Erika skrivet 15 december 2024 kl. 15:40:00Den verkar även ha sänts (under originaltiteln) på TV1000 1996. Antar att det är samma dubbning som även använts på SVT?
Antagligen är dubbningen gjord för TV1000 och licensierad av SVT...

DingoPictures2005

Citat från: Erika skrivet 15 december 2024 kl. 15:40:00Den verkar även ha sänts (under originaltiteln) på TV1000 1996. Antar att det är samma dubbning som även använts på SVT?
@Anders M Olsson  spelades visa masterband in i Longplay? Det står VHS LP TVS97-05776--05778
i exemplar grejen.

Isåfall varför gjordes detta?, Longplay är hemskt kvalitetsmässigt......
Sedan så går det inte att snabbspola och pausa och se en bild om man använder skiten.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 december 2024 kl. 15:59:01@Anders M Olsson  spelades visa masterband in i Longplay? Det står VHS LP TVS97-05776--05778
i exemplar grejen.

Isåfall varför gjordes detta?, Longplay är hemskt kvalitetsmässigt......
Sedan så går det inte att snabbspola och pausa och se en bild om man använder skiten.
Det är ju inte masterbanden man skickar in till KB...

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 15 december 2024 kl. 16:01:47Det är ju inte masterbanden man skickar in till KB...
Varför refernsbandade TV1000 saker i Longplay? Om LP står för Longplay (som jag gissar på)
Longplay suger ju för bevarande syften, och är bandet inspelat med linjärt ljud så blir de i princip oslyssnigsbart i LP.

https://youtu.be/VOB_11bA4k4
Band jag digitaliserat som var inspelat i Longplay dock hade detta band hifi ljud och därför är inte ljudkvaliten olyssnigsbar.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 december 2024 kl. 16:06:44Varför refernsbandade TV1000 saker i Longplay? Om LP står för Longplay (som jag gissar på)
Longplay suger ju för bevarande syften, och är bandet inspelat med linjärt ljud så blir de i princip oslyssnigsbart i LP.

Band jag digitaliserat som var inspelat i Longplay dock hade detta band hifi ljud och därför är inte ljudkvaliten olyssnigsbar.
Sedan så finns det spelare som min JVC-HR7200 och Esselte Moviebox som inte kan spela upp longplay.....
Vilket också gör de väldigt dåligt...... Då de finns ett fåtal äldre spelare som inte kan spela longplay.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 december 2024 kl. 16:09:25Sedan så finns det spelare som min JVC-HR7200 och Esselte Moviebox som inte kan spela upp longplay.....
Vilket också gör de väldigt dåligt...... Då de finns ett fåtal äldre spelare som inte kan spela longplay.
och innan någon skriver, yes det fanns ett fåtal budget köp vhs utgivningar från mindre filmbolag som var inspelade i Longplay men dessa var skräp grejer som typ såldes på Coop's rea hylla och liknande och 99% av köpfilmer är i SP.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 december 2024 kl. 16:06:44Varför refernsbandade TV1000 saker i Longplay? Om LP står för Longplay (som jag gissar på)

Det är ju väldigt dåligt kvalitet det har jag för mig att Daniel har nämnt, men det var ju inte heller meningen att någon skulle titta på det utan det skulle bara finnas.