Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Disneyfantasten och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2024 kl. 10:47:12Karaktärer från Sony Pictures Animations första film, nämligen;

Boog och Elliott (2006) + Boog och Elliott 2 (2009) & Boog och Elliott 3 (2010)

Boog;
- Fredrik Hiller

Elliott;
- Figge Norling

Giselle;
- ?

Ursa;
- ?

Några fler förslag?
Boog:
Claes Malmberg 

Elliott:
Jonas Malmsjö 
Robert Gustafsson

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 15 december 2024 kl. 22:01:21Roddy;
- Joakim Jennefors.
- Anders Öjebo.
- Andreas Nilsson spelar tekniskt sett redan Roddy, men bara vid sång, men kan kunde gjort det vid tal.
- Jan Modin.
- Linus Wahlgren.
- Dick Eriksson.

Rita;
- Vanna Rosenberg.
- Sharon Dyall.
- Hannah Hedlund.
- Malin Olsson.
- Christine Meltzer.

Sid;
- Robert Gustafsson.
- Lasse Kronér.

Paddan;
- Stephan Karlsén.

Spike;
- Johan Hedenberg.
- Joakim Jennefors.
- Kim Sulocki.
- Lawrence Macrory.
- Göran Gillinger.

Albino;
- Fred Johanson.
- Nils Eklund.
- Claes Ljungmark.
- Fredrik Hiller.
- Anders Öjebo.
Andreas Nilsson var nog även trailerröst åt Roddy, också.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet 15 december 2024 kl. 22:01:21Roddy;
- Joakim Jennefors.
- Anders Öjebo.
- Andreas Nilsson spelar tekniskt sett redan Roddy, men bara vid sång, men kan kunde gjort det vid tal.
- Jan Modin.
- Linus Wahlgren.
- Dick Eriksson.

Rita;
- Vanna Rosenberg.
- Sharon Dyall.
- Hannah Hedlund.
- Malin Olsson.
- Christine Meltzer.

Sid;
- Robert Gustafsson.
- Lasse Kronér.

Paddan;
- Stephan Karlsén.

Spike;
- Johan Hedenberg.
- Joakim Jennefors.
- Kim Sulocki.
- Lawrence Macrory.
- Göran Gillinger.

Albino;
- Fred Johanson.
- Nils Eklund.
- Claes Ljungmark.
- Fredrik Hiller.
- Anders Öjebo.
En till jag kunde haft med.

Rita;
- Claudia Gail.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 15 december 2024 kl. 22:12:25Kanske Joakim Jennefors, också.

Kommer på lite utav de andra karaktärerna, också...

Larry Daley:
Björn Kjellman
Joakim Jennefors
Måns Zelmerlöw
Fredrik Hiller

Cecil Fredericks:
Hans Wahlgren

Gus:
Tommy Körberg

Jedediah Smith:
Martin Stenmarck
Andreas Rothlin Svensson

Octavius:
Göran Berlander

Don:
Jonas Kruse

Påsköhuvud:
Bengt Skogholt

Amelia Earheart:
Myrra Malmberg

General George A. Custer:
Jesper Salén

Archibald Stanley:
Johan Ulveson
Den förstnämnda vet jag: du tycker att Dan och Joakim har liknande röster vilket du i och för sig förklarat förut.

Jag skulle förutsätta att alla dina val kanske handlar om originalröster?

Vem är förresten Jesper Salén?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 15 december 2024 kl. 22:15:04Boog:
Claes Malmberg

Elliott:
Jonas Malmsjö
Robert Gustafsson
Fråga: hur kom du på dessa?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2024 kl. 22:26:52Den förstnämnda vet jag: du tycker att Dan och Joakim har liknande röster vilket du i och för sig förklarat förut.

Jag skulle förutsätta att alla dina val kanske handlar om originalröster?

Vem är förresten Jesper Salén?
Ja och ja. 

Larry Daley spelades utav Ben Stiller i live-action filmerna, som förstås är också Alex Lejonet som Björn Kjellman och Joakim Jennefors båda dubbade. I den tecknade filmen så är det dock Zachery Levi som både Måns Zelmerlöw (Flynn Rider) och Fredrik Hiller (Rocky Rhodes) dubbade. 

Cecil Fredericks spelades utav Dick Van Dyke, och Hans Wahlgren dubbade honom i Nicke Nyfiken filmen. 

Gus spelades utav Mickey Rooney... Just det, Micke från Micke och Molle, därför tog jag upp Tommy Körberg. (Hm, undrar om Mickes svenska namn är som referens till hans Engelska röst...) 

Jedediah Smith spelades utav Owen Wilson, som är förstås också Blixten McQueen. Förmodligen därför du hade med Jakob Stadell hos den karaktärer, då det är annars han som dubbade Jedediah. I den tecknade filmen så spelades han dock utav Steve Zahn, och ja, jag tänkte på att Andreas dubbade honom i Stuart Little 2. Därför hade jag med båda valen.

Octavius spelades utav Steve Coogan, och Göran Berlander dubbade honom i Husdjurens hemliga liv.

Don spelades utav Paul Rudd, och Jonas Kruse dubbade honom i Monsters vs Aliens.

Påsköhuvudet är Brad Garrett, som också har spelat I-or, därför hade jag med Bengt Skogholt.

Amelia Earheart spelades utav Amy Adams, och Myrra Malmberg dubbade henne i Underdog: Superhunden.

Jesper Salén är förresten han som dubbade Flint Lockwood från Det regnar köttbullar, både han och Generalen spelades utav Bill Hader, därav mitt val.

Och Johan Ulveson som Archibald Stanley? Ja... han är Matt Frewer, som förstås också är Panik från Herkules, så det var en ganska lätt val.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2024 kl. 22:27:12Fråga: hur kom du på dessa?
Jag tänkte nog på hur deras Engelska röster låter. Boog låter lite som Bill Murray, så jag inspirerades förstås utav Katten Gustaf. Och Elliott låter lite som Eddie Murphy, så jag inspirerades utav Åsnan. Och Robert Gustafsson är nog för att han brukar vara komiska karaktärer, också att jag kan ha inspirerats utav Sengångaren Sid.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 15 december 2024 kl. 23:58:16Ja och ja.

Larry Daley spelades utav Ben Stiller i live-action filmerna, som förstås är också Alex Lejonet som Björn Kjellman och Joakim Jennefors båda dubbade. I den tecknade filmen så är det dock Zachery Levi som både Måns Zelmerlöw (Flynn Rider) och Fredrik Hiller (Rocky Rhodes) dubbade.

Cecil Fredericks spelades utav Dick Van Dyke, och Hans Wahlgren dubbade honom i Nicke Nyfiken filmen.

Gus spelades utav Mickey Rooney... Just det, Micke från Micke och Molle, därför tog jag upp Tommy Körberg. (Hm, undrar om Mickes svenska namn är som referens till hans Engelska röst...)

Jedediah Smith spelades utav Owen Wilson, som är förstås också Blixten McQueen. Förmodligen därför du hade med Jakob Stadell hos den karaktärer, då det är annars han som dubbade Jedediah. I den tecknade filmen så spelades han dock utav Steve Zahn, och ja, jag tänkte på att Andreas dubbade honom i Stuart Little 2. Därför hade jag med båda valen.

Octavius spelades utav Steve Coogan, och Göran Berlander dubbade honom i Husdjurens hemliga liv.

Don spelades utav Paul Rudd, och Jonas Kruse dubbade honom i Monsters vs Aliens.

Påsköhuvudet är Brad Garrett, som också har spelat I-or, därför hade jag med Bengt Skogholt.

Amelia Earheart spelades utav Amy Adams, och Myrra Malmberg dubbade henne i Underdog: Superhunden.

Jesper Salén är förresten han som dubbade Flint Lockwood från Det regnar köttbullar, både han och Generalen spelades utav Bill Hader, därav mitt val.

Och Johan Ulveson som Archibald Stanley? Ja... han är Matt Frewer, som förstås också är Panik från Herkules, så det var en ganska lätt val.
Egentligen hade jag faktiskt ingen aning alls om det, utan jag tog Jakob mest för att jag tyckte att rösten passade, men annars låter ditt resonemang som ännu en bra anledning.

Jaså, då kan jag väl passa på att slänga med Mikaela Tidermark Nelson som Amy Adams karaktär också utav samma orsak.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 september 2024 kl. 13:25:17Karaktärer från en Disney-film som blandar både spelfilm och tecknad film på ett alldeles speciellt sätt och som inspirerats från tidigare Disneyklassiker, nämligen;

Förtrollad (2007) + Avförtrollad (2022)

Giselle;
- Lizette Pålsson
- Myrra Malmberg
- Sandra Caménisch
- Hilda Henze
- Anna Isbäck
- Pernilla Wahlgren
- Carola
- Ellen Bergström

Prins Edward;
- Jakob Stadell
- Niclas Wahlgren

Pip;
- Andreas Nilsson

Robert Phillip;
- Reuben Sallmander

Morgan Phillip;
- Molly Sylsjö
- Norea Sjöquist
- Amanda Jennefors

Drottning Narissa;
- Ayla Kabaca
- Sara Edwardsson
- My Holmsten
- Sharon Dyall
- Anneli Berg Bhagavan
- Maria Rydberg
- Annica Smedius

Nathaniel;
- Ole Ornered
- Magnus Härenstam

Nancy Tremaine;
- Annika Herlitz
- Sanna Ekman

Sam;
- Myrra Malmberg
- Gunilla Backman
- Maria Rydberg
- Pernilla Wahlgren
- Lizette Pålsson

Mary Ilene Caselotti;
- Gunilla Backman
- Sara Edwardsson

Bussföraren;
- Babben Larsson
- Petrina Solange
- Angelika Prick

Trollet;
- Jan Åström
- Gunnar Ernblad
- Fredrik Hiller
- Johan Hedenberg
- Urban Wrethagen

Berättaren;
- Irene Lindh
- Margaretha Byström

Malvina Monroe;
- Eva Röse

Några fler förslag?
Giselle:
Sofia Ledarp 

Prins Edward:
Daniel Sjöberg 

Pip:
Roger Storm 
Kim Sulocki 

Nathaniel:
Lars Dejert 

Malvina Monroe:
Jennie Jahns

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 september 2024 kl. 13:25:17Karaktärer från en Disney-film som blandar både spelfilm och tecknad film på ett alldeles speciellt sätt och som inspirerats från tidigare Disneyklassiker, nämligen;

Förtrollad (2007) + Avförtrollad (2022)

Giselle;
- Lizette Pålsson
- Myrra Malmberg
- Sandra Caménisch
- Hilda Henze
- Anna Isbäck
- Pernilla Wahlgren
- Carola
- Ellen Bergström

Prins Edward;
- Jakob Stadell
- Niclas Wahlgren

Pip;
- Andreas Nilsson

Robert Phillip;
- Reuben Sallmander

Morgan Phillip;
- Molly Sylsjö
- Norea Sjöquist
- Amanda Jennefors

Drottning Narissa;
- Ayla Kabaca
- Sara Edwardsson
- My Holmsten
- Sharon Dyall
- Anneli Berg Bhagavan
- Maria Rydberg
- Annica Smedius

Nathaniel;
- Ole Ornered
- Magnus Härenstam

Nancy Tremaine;
- Annika Herlitz
- Sanna Ekman

Sam;
- Myrra Malmberg
- Gunilla Backman
- Maria Rydberg
- Pernilla Wahlgren
- Lizette Pålsson

Mary Ilene Caselotti;
- Gunilla Backman
- Sara Edwardsson

Bussföraren;
- Babben Larsson
- Petrina Solange
- Angelika Prick

Trollet;
- Jan Åström
- Gunnar Ernblad
- Fredrik Hiller
- Johan Hedenberg
- Urban Wrethagen

Berättaren;
- Irene Lindh
- Margaretha Byström

Malvina Monroe;
- Eva Röse

Några fler förslag?

Giselle;
- Dominique Pålsson Wiklund

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 december 2024 kl. 22:23:30Giselle;
- Dominique Pålsson Wiklund
För att hennes röstläge kommit närmare hennes mammas?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 16 december 2024 kl. 22:20:02Giselle:
Sofia Ledarp

Prins Edward:
Daniel Sjöberg

Pip:
Roger Storm
Kim Sulocki

Nathaniel:
Lars Dejert

Malvina Monroe:
Jennie Jahns
Sofia Ledarp som Giselle för att Amy Adams dubbade karaktären?

Daniel Sjöberg som Prins Edward för att jag kom på det en gång?

Kim Sulocki som Pip för att hans röst passar?

Lars Dejert som Nathaniel gissar jag är för att forumsmedlemmen Eriksson kom på Magnus Härenstam och båda har dubbat Tantor?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

gstone

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 december 2024 kl. 22:28:33Sofia Ledarp som Giselle för att Amy Adams dubbade karaktären?

Daniel Sjöberg som Prins Edward för att jag kom på det en gång?

Kim Sulocki som Pip för att hans röst passar?

Lars Dejert som Nathaniel gissar jag är för att forumsmedlemmen Eriksson kom på Magnus Härenstam och båda har dubbat Tantor?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Ja. Tänkte nog dock också för att gstone tyckte att Christian Hedlund som Pip låter som SvampBob. Sammanträffande nog så kom jag även på Christian som SvampBob, så han kanske kan ha samma röstläge som Pip. (Och kom att tänka på det i efterhand, Kim dubbar även Simon i Alvin och gänget, som också är en jordekorre...) Och Lars Dejert dubbade Timothy Spall i Harry Potter

Både Pip och Lester från Janne Långben - The Movie spelades utav Kevin Lima. (Är ju också passande dock att Andreas Nilsson dubbade Jeff Bennett, som spelar Pip när han är animerad...) Och både Malvina och Moster Kate spelades utav Maya Rudolph.