Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Allan Svensson (1951-2024)

Startat av Beck, 17 november 2024 kl. 21:26:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 18 november 2024 kl. 19:49:14Han kände jag inte till men hoppas han är en bra ersättare till Allan
Citat från: Erika skrivet 18 november 2024 kl. 20:21:27Han är riktigt bra som Obelix och skulle även passa göra rösten i de animerade filmerna.
Tro mig, det är han. ☺️

Så här låter han som Obelix, om någon undrar. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Citat från: E skrivet 17 november 2024 kl. 22:07:51Verkligen tråkigt, hans röst förgyllde min barndom. Lite läskigt också att detta händer efter att dom avslöjat att Supherhjältarna 3 är påväg.

Vila i frid

Som ersättare så hade jag nog valt Göran Berlander då han var Mr Incredible i både trailern och i spelet. Han gjorde en helt okej insats i båda
Klokt val, Göran Berlander spelade ju Pacha i Kejsarens nya skola, så han har ju beviserligen erfarenhet av att ta över för Allan Svensson.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Får säga att Andreas Rothlin Svensson känns som en bra ersättare för Obelix.

Då är jag fortfarande nyfiken på Asterix nya röst, det kan vi dock ta i en annan tråd...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 22:29:32Får säga att Andreas Rothlin Svensson känns som en bra ersättare för Obelix.

Då är jag fortfarande nyfiken på Asterix nya röst, det kan vi dock ta i en annan tråd...
Bert-Åke Vargs bortgång

Tintin

Väldigt tråkigt.

Förutom alla minnesvärda roller, så såhär strax före jul kommer jag också att tänka på Den magiska maskinen. En animerad ljusshow som visades på Örebro slott 2017 där Allan Svensson är berättarröst och läser Viktor Rydbergs Tomten. 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ar-berattarrost-for-den-magiska-maskinen

Vid ca 3.29

https://www.youtube.com/watch?v=kbMGIc2w748

Elios

Såg honom också live en gång på teatern i Kristianstad där jag bor. Så spelade han en smålänning från förr ihop med både Jakob Stadell och Sanna Ekman. Plus säkert en till men kommer inte ihåg vad pjäsen hette dock!?  :(

Skokaka

Citat från: TonyTonka skrivet 18 november 2024 kl. 20:41:51Så här låter han som Obelix, om någon undrar. ^^
Han låter ju bra. 

Förresten, bara jag som tycker att Andreas Rothlin Svensson låter lik Hasse Jonsson? Kan vara som så att i de media där jag hörde honom så brukade jag tro att det var Hasse, innan jag upptäckte vem det egentligen var. :o

MOA

Kommer alltid minnas honom som Tomten i Önskejakten som jag spelade mycket när jag var barn, R.I.P

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 22:29:32Får säga att Andreas Rothlin Svensson känns som en bra ersättare för Obelix.

Asterixs nya röst hörs i den nya trailern till den serien som ska komma snart.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2025 kl. 21:53:35Asterixs nya röst hörs i den nya trailern till den serien som ska komma snart.
Hör du vem det är? Vågar som sagt inte titta

MB

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2025 kl. 22:02:13Hör du vem det är? Vågar som sagt inte titta
Kim Sulocki som i senaste filmen.

Skokaka

Citat från: MB skrivet  6 mars 2025 kl. 22:06:10Kim Sulocki som i senaste filmen.
Hans röst var inte så svårt för mig att lista ut, heller.