Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Har alla en trevlig vecka innan jul ? :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

MOA

Nu till en annan fråga: Vi hade en skiva när jag gick lågstadiet & på den skivan fanns det en låt som hette Ni Ska Inte Viska som killarna skulle spela hela tiden. Har någon hört den?

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 18 december 2024 kl. 11:04:28Har alla en trevlig vecka innan jul ? :)
Bortsett från en lätt förkylning och att min morfar har varit på sitt vanliga "irriterade" humor, så är det ok.

Plus att jag har redan köpt alla julklappar som jag har tänkt att ge i år.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 18 december 2024 kl. 12:54:08Bortsett från en lätt förkylning och att min morfar har varit på sitt vanliga "irriterade" humor, så är det ok.
min morfar är allvarligt sjuk :'(

senil av ålder gör konstiga saker när han blir förivrad :'( :'(

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 18 december 2024 kl. 13:35:05min morfar är allvarligt sjuk :'(

Det är tråkigt att få höra, förhoppningsvis kan han få hjälp.
Men det är helt okej.

MOA

Citat från: gstone skrivet 18 december 2024 kl. 13:35:05min morfar är allvarligt sjuk :'(

Hur gammal är han? Åldersdemens kommer nog när man är över 90 tror jag

moviefan

Vilket gillar ni mest, de animerade disneyfilmerna eller dessa live action remakes ? 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 18 december 2024 kl. 14:54:00Vilket gillar ni mest, de animerade disneyfilmerna eller dessa live action remakes ?
De animerade Disney-filmerna, utan tvekan.

Lillefot

Citat från: moviefan skrivet 18 december 2024 kl. 14:54:00Vilket gillar ni mest, de animerade disneyfilmerna eller dessa live action remakes ?
De animerade är betydligt jämnare när det kommer till kvalitet.

Några av nyinspelningarna är sevärda, men de flesta skulle jag påstå är sömnpiller.
Men det är helt okej.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 18 december 2024 kl. 15:31:00De animerade är betydligt jämnare när det kommer till kvalitet.

Några av nyinspelningarna är sevärda, men de flesta skulle jag påstå är sömnpiller.
Snövit kommer säkert döda live action remakes

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 18 december 2024 kl. 15:31:00De animerade är betydligt jämnare när det kommer till kvalitet.

Framförallt är Pinocchio rent ut sagt bedrövlig, med sin omåttligt barnsliga ton.

Däremot tycker jag bra om de två Dalmatiner-filmerna med Glenn Close.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 18 december 2024 kl. 16:03:05Snövit kommer säkert döda live action remakes
Det återstår att se, filmen kommer inte förräns i mars nästa år, ungefär tre månader alltså.

gstone

det bror på vilken av dom du menar.

I vissa fall gillar jag live action versionen mer, men i dom flesta fall gillar den animerad mer :)

det är likesom olika för dom olika filmerna