Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

- what.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 december 2024 kl. 22:49:07Ursäkta sent svar...

Joakim och Anders för att de dubbat liknande karaktärer? (och Anders för att han liksom Andreas är bra på röster)

Malin Olsson för att jag hade med Linda Olsson och båda delar efternamn?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Jan Modin var för att han var den svenska rösten till Wolverine, i den animerade "X-Men" serien, som Hugh Jackman spelar i filmerna.

(på tal om det så tror jag att Joakim hade passat utmärkt som Wolverine)

Linus och Dick för att även de har dubbat liknade karaktärer (och Linus kan sjunga)

Sharon var insperad från Jenny, dom andra för att de har liknande röster.

Robert Gustafsson som Sid, behöver jag ens förklara  ;) och Lasse för att hans röst hade passat.

Stephan som Paddan var för att jag först trodde att det var han som gjorde rösten.

Johan Hedenberg för att han dubbade Andy Serkis i "Tintins Äventyr: Enhörningens Hemlighet" och de andra för att de låter lika Ola Forssmed.

Albino för att dom har dubbat Bill Nighy, förutom Anders fast han hade funkat.

Kom på en karaktär vi inte hade med.

Roddys ägare (kommer inte ihåg vad hon heter);
- Amanda Jennefors.
- what.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 september 2024 kl. 10:45:47Karaktärer från en DreamWorks-film, nämligen;

De Fem Legenderna (2012)

Jack Frost;
- Sebastian Karlsson

Tandis;
- Annika Herlitz

Harry;
- David Hellenius

Nordan;
- Urban Wrethagen
- Gunnar Ernblad

Jamie;
- Adrian Macéus

Beck;
- Figge Norling

Några fler förslag?
Jack Frost:
Anton Olofson Raeder 

Tandis:
Claudia Galli 

Harry:
Fredde Granberg 

Nordan:
Roger Storm 

Jamie:
Leon Pålsson Sälling 

Beck:
Jamil Drissi

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 december 2024 kl. 21:18:34Jack Frost:
Anton Olofson Raeder

Tandis:
Claudia Galli

Harry:
Fredde Granberg

Nordan:
Roger Storm

Jamie:
Leon Pålsson Sälling

Beck:
Jamil Drissi
Får se nu...

Anton Olofsson Raeder och Leon Pålsson Sälling för att de dubbat liknande karaktärer? Undrar om det kan ha varit mina eller någon annans förslag eller om det kan ha att göra med originalröst?

Sen, när det gäller resten, kan några av dem ha varit mina förslag? Handlar det om originalröst?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 december 2024 kl. 21:34:08Får se nu...

Anton Olofsson Raeder och Leon Pålsson Sälling för att de dubbat liknande karaktärer? Undrar om det kan ha varit mina eller någon annans förslag eller om det kan ha att göra med originalröst?

Sen, när det gäller resten, kan några av dem ha varit mina förslag? Handlar det om originalröst?
Anton Olofsson Raeder dubbade Chris Pine, och jag tyckte förstås att Leon Pålsson Sälling var det närmaste som jag kunde komma på. 

Men, ja, det är väl på grund utav originalröster. Claudia Galli dubbade Isla Fisher både i Horton och i Rango. Fredde Granberg dubbade Hugh Jackman i Bortspolad. Roger Storm dubbade Alec Baldwin i Katten (2003). Och Jamil Drissi dubbade Jude Law i Peter Pan och Lena.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2024 kl. 12:15:07Karaktärer från en Disney-film som utspelar sig i spelhallens värld, nämligen;

Röjar-Ralf (2012) + Röjar-Ralf Kraschar Internet (2018 )

(jag har redan tagit upp Snövit, Askungen, Törnrosa, Ariel, Belle, Jasmine, Pocahontas, Mulan, Tiana, Rapunzel, Merida, Butter och Ior tidigare, Anna, Elsa och Vaiana kommer jag ta upp senare och när det gäller karaktärer från Sonic och Super Mario så är jag osäker på huruvida jag tagit upp dem tidigare eller inte, hursomhelst så kommer jag att ta upp dem senare om det inte är så att de redan finns med i tråden)

Röjar-Ralf;
- Björn Bengtsson

Vanilja Von Sockertopp;
- ?

Fixar-Felix Jr;
- Christian Hedlund

Sergeant Calhoun;
- Angelika Prick
- Petrina Solange

Kung Candy/Turbo;
- Andreas Nilsson
- Figge Norling

Sure Bill;
- Olof Wretling

Tryffelina Kolaström;
- Anna Isbäck

Wynnchel;
- Olof Wretling

Duncan;
- Andreas Rothlin Svensson

Tapper;
- Olof Wretling

Zangief;
- Jan Åström

Clyde;
- Andreas Nilsson
- Anders Öjebo

Beard Papa;
- ?

Överspänningsskydd;
- Kjell Bergqvist
- Henrik Hjelt

Shank;
- Ayla Kabaca

Jaaa;
- Pernilla Wahlgren
- Vanna Rosenberg
- Angelika Prick

VetMer;
- Jan Modin

Spamley;
- Robert Gustafsson
- Per Andersson

Dubbel-Dan;
- Anders Öjebo

Kanske;
- Dan Ekborg

Slaktarn;
- Jan Åström

Pyro;
- Jesper Adefelt

Felony;
- Ester Sjögren

Lille Debbie;
- Jessica Andersson (f. 1988)

Några fler förslag?
Röjar-Ralf:
Björn Granath 

Fixar-Felix Jr:
Jakob Stadell 

Sergeant Calhoun:
Ewa Fröling 

Sure Bill:
Mattias Knave

VetMer:
Claes Månsson 

Dubbel-Dan:
Torsten Wahlund

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 22 december 2024 kl. 20:39:40Röjar-Ralf:
Björn Granath

Fixar-Felix Jr:
Jakob Stadell

Sergeant Calhoun:
Ewa Fröling

Sure Bill:
Mattias Knave

VetMer:
Claes Månsson

Dubbel-Dan:
Torsten Wahlund
Jakob Stadell som Felix kanske var antingen från mig eller någon annan?

Mattias Knave som Sure Bill för att han dubbade Rich Moore i en av mina favoritfilmer Zootropolis?

Claes Månsson som VetMer för att han liksom Kung Candy också gjordes av Alan Tudyk?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2024 kl. 20:58:57Jakob Stadell som Felix kanske var antingen från mig eller någon annan?

Mattias Knave som Sure Bill för att han dubbade Rich Moore i en av mina favoritfilmer Zootropolis?

Claes Månsson som VetMer för att han liksom Kung Candy också gjordes av Alan Tudyk?

Ja, plus så ha Jakob dubbat Jack McBrayer, och ironiskt att Alan Tudyk är en annan karaktär i uppföljaren. (Också så är Claes även Hertigen från Frost, ironiskt nog.) 

Jag tyckte nog att John C. Reilly och Ray Romano har liknande röster, och han är ju Mammuten Manfred/Manny. (Tog jag upp Magnus Roosmann hos honom förut? Tja, jag vet inte om jag har, men då gör jag väl det nu då på grund utav samma anledning.)

Ewa Fröling dubbade Jane Lynch i Shrek - Nu och för alltid

Och Torsten Wahlund dubbade Alfred Molina i Monsters University.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 september 2024 kl. 13:33:14Karaktärer från en DreamWorks-film som utspelar sig på stenåldern, nämligen;

Croodarna (2013) + Croodarna 2 En Ny Tid (2020)

Ip Crood;
- Ida On
- Carro Hermansson-Persson
- Dominique Pålsson Wiklund
- Mimmi Sandén
- Molly Sandén
- Wiktoria Johansson
- Amy Diamond Deasismont
- Clara Henry
- Emelie Clausen

Grabb;
- Alex Hermansson
- Nick Atkinson

Grugg Crood;
- Anders Byström
- Björn Bengtsson

Ugga Crood;
- Anna-Lotta Larsson
- Birgitta Larsson

Thunk Crood;
- ?

Mormor Crood;
- Ewa Fröling
- Siw Malmkvist
- Barbro "Lill-Babs" Svensson

Sol Betterman;
- Ellen Bergström

Fille Betterman;
- ?

Hope Betterman;
- Ayla Kabaca
- Sara Edwardsson
- Ylva Hällen
- Nina Hjelmkvist
- Linda Ihreskog
- Philoméne Grandin
- Doreen Månsson
- Myrra Malmberg
- Sandra Caménisch

Några fler förslag?
Grugg Crood:
Mattias Knave 

Hope Betterman:
Charlotte Ardai Jennefors

Skokaka

Då jag fick veta att Andreas Nilsson och Steve Kratz är kompisar så vore det också mycket passande om de var Timon och Pumbaa på samma gång. (Såklart, dessa förslagen har ju redan nämnts i tråden, men då så borde de nog kunna spela in replikerna tillsammans, tycker jag. ;))

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 23 december 2024 kl. 20:29:37Grugg Crood:
Mattias Knave

Hope Betterman:
Charlotte Ardai Jennefors
Fråga: hur kom du på dessa?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 23 december 2024 kl. 21:16:20Då jag fick veta att Andreas Nilsson och Steve Kratz är kompisar så vore det också mycket passande om de var Timon och Pumbaa på samma gång. (Såklart, dessa förslagen har ju redan nämnts i tråden, men då så borde de nog kunna spela in replikerna tillsammans, tycker jag. ;))
Intressant, båda är ju duktiga på röster men det var nytt för mig att båda dessutom är kompisar, å andra sidan har ju ändå båda medverkat i massor av dubbningar genom åren varav massor är samma och jag vet sedan tidigare att båda träffat och känner varandra.