Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 21 december 2024 kl. 23:35:35Ursäkta att jag frågar men har hon barn?
Nej, hon skaffade aldrig barn, hon var yngre än min mamma dessutom.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 december 2024 kl. 22:28:13Jag står ändå fast vid min egna personliga åsikt att det ska vara mamma och barn, har aldrig tyckt om när det bara är pappa och barn, har själv aldrig känt mig bekväm med för många pojkar/killar/män eller med enbart pojkar/killar/män eller när alla barn i en familj är bröder/söner eller när en familj har bröder/söner istället för systrar/döttrar. (visst får pappor också ta hand om sina barn, det är både frihet och allemansrätt, men personligen så väljer jag att inte skaffa barn)

Jag respekterar givetvis att inte alla håller med mig, men vidhåller ändå min egna personliga åsikt.

Däremot tycker jag det känns fullt rimligt att både män och kvinnor delar på resten av ansvaret i hemmet som t.ex. matlagning, städning, diskning, bäddning, och allt annat.

Tycker det är synd att jag bara har bröder samt att min moster bara har pojkar som barn, visserligen har min morbror flickor som barn men det räcker inte, tycker att min mamma och min moster också kunnat ha flickor som barn, men nej... (sen har jag en till moster som jag tyvärr aldrig fick träffa eftersom hon gick bort innan jag föddes)

Har personligen alltid föredragit min mamma + hennes familj framför min pappa + hans familj, då jag känner mig bekvämare med mamma & hennes familj då jag alltid upplevt att de är mycket vänligare, mer sympatiska, mer positiva, mer respektfulla, mer lyssnande, osv.

Men vi ska absolut inte tro att jag har fördomar om alla pojkar/killar/män, jag själv är av det könet plus att det finns massor av utmärkta personer av kill-kön världen över och även i fiktiva världen (filmer, serier, osv.)

Såhär är det, att i djurens värld så är det i många fall mamman som tar hand om ungarna, det är t.o.m. honan som föder ungarna precis som med människor där kvinnan föder barn, i de fall där djuren lägger ägg är det t.o.m. honan som gör det, det är även honan eller kvinnan som diar/ammar ungen/barnet.

Jag tycker iallafall dessutom att både pojkar/killar/män och flickor/tjejer/kvinnor ska kunna göra massor av gemensamma saker.

(finns definitivt massor av ännu flera saker att förklara men orkar helt enkelt inte just nu)
Jag kan nog förstå vad du menar, men du uttryckte det lite konstigt (fast det är nog inte lätt att förklara.....)

Men jag undrar, hur är det med "samkönade" par, tycker du att det är bättre om två kvinnor har barn jämfört mot två män  ???
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 22 december 2024 kl. 00:31:03Jag kan nog förstå vad du menar, men du uttryckte det lite konstigt (fast det är nog inte lätt att förklara.....)

Men jag undrar, hur är det med "samkönade" par, tycker du att det är bättre om två kvinnor har barn jämfört mot två män  ???
Det gör jag, jag föredrar även homosexuella tjej-par framför homosexuella kill-par, MEN respekterar alla som är homosexuella (oavsett kön), det är ju både frihet och rättvisa.

Och ja, jag vet att jag ibland kan uttrycka mig lite klumpigt, det är inte alltid helt okomplicerat att förklara, och när man är autistisk som jag kan det vara lite extra komplicerat.

Men, man kan skaffa barn på olika sätt, genom den naturliga vägen (behöver jag ens förklara?), genom att motta donationer eller genom att adoptera, de två sistnämnda sakerna kan man göra oavsett om man är man & kvinna eller två kvinnor och den sistnämnda kan man även göra om man är två män.

Men hela min poäng var egentligen att jag som individ inte har några planer på att skaffa egna barn, iallafall inte här i verkligheten.

MOA

Jag har nog hittat en av dom mest udda personerna på internet

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 23 december 2024 kl. 20:54:51MIG ? ;D
Isak Salomonsson, svårt att avgöra om han har en udda personlighet eller funktionsnedsättning

gstone

Citat från: MOA skrivet 23 december 2024 kl. 21:05:30Isak Salomonsson, svårt att avgöra om han har en udda personlighet eller funktionsnedsättn
Jag har en funktionvartion
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Jag kan inte fatta att det blev snö just idag, men inte i Jul... Tydligen så sägs det ha varit snö innan det, denna året, men jag minns inte, förutom lite frost och sånt... 

Skokaka

Okej, men i hela fall... Jag måste erkänna att en sak som jag inte gillar är när man påstår att hjältarna är de riktiga skurkarna... Jag menar, visst, jag kan hålla med om att en del skurkar är också sympatetiska och är nog inte HELT hemska, men, snälla du, lämna huvudkaraktärerna utanför detta! (Förutom om nödvändigt?) 

Ja, detta är en pet peeve för mig... :-\

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 31 december 2024 kl. 18:14:53Okej, men i hela fall... Jag måste erkänna att en sak som jag inte gillar är när man påstår att hjältarna är de riktiga skurkarna... Jag menar, visst, jag kan hålla med om att en del skurkar är också sympatetiska och är nog inte HELT hemska, men, snälla du, lämna huvudkaraktärerna utanför detta! (Förutom om nödvändigt?)

Finns vissa anithjältar så ja, bad borde man säga egentligen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 31 december 2024 kl. 18:12:44Jag kan inte fatta att det blev snö just idag, men inte i Jul... Tydligen så sägs det ha varit snö innan det, denna året, men jag minns inte, förutom lite frost och sånt...
Då antar jag att du bor söderöver...? För här har det varit snö sen början/mitten av november, och väldigt mycket snö sen slutet av november/början av december.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 31 december 2024 kl. 18:14:53Okej, men i hela fall... Jag måste erkänna att en sak som jag inte gillar är när man påstår att hjältarna är de riktiga skurkarna... Jag menar, visst, jag kan hålla med om att en del skurkar är också sympatetiska och är nog inte HELT hemska, men, snälla du, lämna huvudkaraktärerna utanför detta! (Förutom om nödvändigt?)

Då är du inte alls ensam, känns tryggt att veta detta.

Disneyfantasten

Jag kan inte tyda asiatiska bokstäver (t.ex. Arabiska, Kinesiska, Japanska, osv.)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2025 kl. 09:50:06Jag kan inte tyda asiatiska bokstäver (t.ex. Arabiska, Kinesiska, Japanska, osv.)
Det är det nog många här som inte kan, kan bara några ord på japanska
Igår drack jag 2 burkar cider med 7% & var helt borta i 2 timmar