Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 december 2024 kl. 21:25:02Intressant, båda är ju duktiga på röster men det var nytt för mig att båda dessutom är kompisar, å andra sidan har ju ändå båda medverkat i massor av dubbningar genom åren varav massor är samma och jag vet sedan tidigare att båda träffat och känner varandra.
Jag trodde dock att Steve själv nämnde detta, om jag inte är ute och cyklar.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 december 2024 kl. 21:21:52Fråga: hur kom du på dessa?
Originalröster, förstås. Mattias Knave dubbade Nicolas Cage i Myrmobbaren och Charlotte Ardai Jennefors dubbade Leslie Mann i Chihuahuan från Beverly Hills.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 oktober 2024 kl. 12:28:49Karaktärer från en DreamWorks-film med en snabb snigel, nämligen;

Turbo (2013)

Turbo;
- Anton Olofsson Raeder

Chet;
- Kristian Luuk

Några fler förslag?
För några utav de som du inte tog med, åtminstone: 

Whiplash:
Rafael Edholm 
Björn Bengtsson 
Dan Ekborg 
Magnus Roosmann 
Fredrik Hiller 

Flamman:
Jennie Jahns 
Cecilia Wrangel 
Sharon Dyall 
Ayla Kabaca 
Kerstin Gandler 

Guy Gagné:
Björn Bengtsson 
Jesper Salén 
Fredde Granberg 
Sebastian Karlsson 
Per Andersson 
Alex Kantsjö
Steffo Törnquist 
Pontus Gustafsson
Leo Hallerstam 
Jonas Kruse 
Erik Berg 

Paz:
Anja Lundqvist 

Bobby:
Lars Bethke 
Sture Ström

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 december 2024 kl. 20:00:45För några utav de som du inte tog med, åtminstone:

Whiplash:
Rafael Edholm
Björn Bengtsson
Dan Ekborg
Magnus Roosmann
Fredrik Hiller

Flamman:
Jennie Jahns
Cecilia Wrangel
Sharon Dyall
Ayla Kabaca
Kerstin Gandler

Guy Gagné:
Björn Bengtsson
Jesper Salén
Fredde Granberg
Sebastian Karlsson
Per Andersson
Alex Kantsjö
Steffo Törnquist
Pontus Gustafsson
Leo Hallerstam
Jonas Kruse
Erik Berg

Paz:
Anja Lundqvist

Bobby:
Lars Bethke
Sture Ström
Fråga: hur kom du på alla dessa?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2024 kl. 20:12:41Fråga: hur kom du på alla dessa?
Ja, nästan alla är på grund utav originalröster. 

Rösterna hos Whiplash är samma som med mina förslag för Fryzo förut, ja, dessa har dubbat Samuel L. Jackson, som sagt. 

Flamman spelades utav Maya Rudolph. Jennie Jahns dubbade henne i Big Hero 6, Cecilia Wrangel i The Angry Birds Movie, Sharon Dyall i The Emoji Movie, Ayla Kabaca i både Familjen Mitchell mot maskinerna och i Luca och Kerstin Gandler i Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem. Jo, förresten, jag kom på att även Sanna Martin dubbade henne, nämligen i Avförtrollad, så då tar jag också med detta förslaget. Det är förresten även ett sammanträffande att Kayo Shekoni dubbade henne både i denna filmen och i Lego-filmen 2

Guy Gagné spelades utav Bill Hader. Björn Bengtsson dubbade honom i Natt på museet 2 (Har upptäckt i efterhand att han även gör det i Stora vänliga jätten från 2016, förresten...), Jesper Salén i Det regnar köttbullar, Både Fredde Granberg och Sebastian Karlsson i Monsters University (Två olika karaktärer, dock), Per Andersson i Insidan Ut, Alex Kantsjö i The Angry Birds Movie, Steffo Törnquist i Hitta Doris, Pontus Gustafsson i Röjar-Ralf kraschar internet, Leo Hallerstam i Toy Story 4, Jonas Kruse i Familjen Addams 2 och Erik Berg i Lightyear. (Jösses, så många roller...) 

Paz spelades utav Michelle Rodriguez, och Anja Lundqvist dubbade henne i Smurfarna: Den försvunna byn

Och Bobby spelades utav Richard Jenkins, och Lars Bethke dubbade honom i Sagan om Desperaux. Och Sture Ström?... Tja, bara en gammal idé från mig, ja... Den enda som inte har med originalröster att göra här, ja... 

Kan vara att jag har missat mer exempel som dessa dubbarna har dubbat dessa originalrösterna, men det är så här långt som jag kunde hitta dessa exempel...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 oktober 2024 kl. 09:36:23Karaktärer från en Disney-film som slog igenom ordentligt när den kom och som för ovanlighetens skull utspelar sig i Skandinavien, nämligen;

Frost (2013) + Frostfeber (2015), Olofs Frostiga Äventyr (2017) & Frost 2 (2019)

(Frost 3 (2027) & Frost 4 (TBA) har inte kommit ännu)

Anna;
- Ida On
- Carro Hermansson-Persson
- Molly Sandén
- Frida Sandén
- Sanna Nielsen
- Dominique Pålsson Wiklund
- Wiktoria Johansson
- Amy Diamond Deasismont
- Linda Åslund Blomgren
- Linn Ehrner

Elsa;
- Malin Olsson

Kristoffer;
- Alex Hermansson

Olof;
- Fredde Granberg

Hans;
- ?

Östen;
- Andreas Nilsson
- Anders Öjebo
- Steve Kratz

Trollkungen Pappsen;
- Gunnar Ernblad
- Johan Hedenberg

Hertigen av Vässleby;
- Andreas Nilsson

Drottning Iduna;
- Ayla Kabaca
- Nina Hjelmkvist
- Sara Edwardsson
- Ylva Hällen

Kung Ragnar;
- ?

Kvinnotrollet Hulda;
- Kayo Shekoni

Prästtrollet Gothi;
- ?

Kaj;
- Claes Ljungmark

Gerda;
- Birgitta Larsson

Mashmallow;
- Gunnar Ernblad

Månskära;
- Laura Ukaj

Reidar;
- Göran Gillinger

Yelanda;
- Irene Lindh

Löjtnant Mattias;
- ?

Kung Runar;
- Göran Berlander

Några fler förslag?
Det är väl ett sammanträffande att jag tar upp detta just nu, mycket passande. 

Anna:
Jennie Jahns 
Mikaela Ardai Jennefors 

Elsa:
Anette Belander 

Olof:
Kim Sulocki 
Robert Gustafsson

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 25 december 2024 kl. 21:57:55Det är väl ett sammanträffande att jag tar upp detta just nu, mycket passande.

Anna:
Jennie Jahns
Mikaela Ardai Jennefors

Elsa:
Anette Belander

Olof:
Kim Sulocki
Robert Gustafsson
Jag är bara 100% säker på varför du valde personerna du valde hos de två första karaktärerna;

- Anna: den förstnämnda för att hon dubbade Kirsten Bell i Zootropolis och den andrenämnda för att hon och Mimmi Sandén har liknande röster

- Elsa: hon dubbade Idina Menzel i Förtrollad

Den när det gäller dina val för Olof, jag vill minnas att du förklarade det tidigare i tråden?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 december 2024 kl. 22:09:21- Elsa: hon dubbade Idina Menzel i Förtrollad
sådan tur var blev det dock Annika Herlitz som dubbade henne i Wicked :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 december 2024 kl. 22:09:21- Elsa: hon dubbade Idina Menzel i Förtrollad
och Mariam Wallentin dubbade henne i Herkules TV serien :D

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 december 2024 kl. 22:09:21Jag är bara 100% säker på varför du valde personerna du valde hos de två första karaktärerna;

- Anna: den förstnämnda för att hon dubbade Kirsten Bell i Zootropolis och den andrenämnda för att hon och Mimmi Sandén har liknande röster

- Elsa: hon dubbade Idina Menzel i Förtrollad

Den när det gäller dina val för Olof, jag vill minnas att du förklarade det tidigare i tråden?
Mycket riktigt. Och såklart, mina förslag för Olof är ju förstås för att han påminner mig om SvampBob och Sid.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 25 december 2024 kl. 22:17:46Mycket riktigt. Och såklart, mina förslag för Olof är ju förstås för att han påminner mig om SvampBob och Sid.
sid låter dock jobbigare ;D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 december 2024 kl. 22:13:41och Mariam Wallentin dubbade henne i Herkules TV serien :D
Jaså, var hon aktiv redan då?

Den dubbningen plus Doug och Dougs Första Film blev väl förresten hennes sista dubbningar, efter det verkar hon helt och hållet ha lagt av med dubbandet...

gstone

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 december 2024 kl. 22:32:36Den dubbningen plus Doug och Dougs Första Film blev väl förresten hennes sista dubbningar, efter det verkar hon helt och hållet ha lagt av med dubbandet...
Karolina Khatib-Nia en annan km dubbar av små flickor är fortfarande aktive men under sitt artistnamn kankse samma med  Mariam ? ??? 

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 oktober 2024 kl. 10:19:06Karaktärer från en Disney-film adapterad efter Marvel, nämligen;

Big Hero 6 (2014)+ Big Hero 6 TV-serien (2018-2021) & Baymax (2022)

Hiro Hamada;
- Nick Atkinson
- Daniel Melén

Baymax;
- Jan Modin

Honey Lemon;
- Ida On
- Carro Hermansson-Persson
- Mikaela Ardai Jennefors
- Linda Åslund-Blomgren
- Emelie Clausen
- Dominique Pålsson Wiklund