Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2024 kl. 21:30:25Idag när jag var påväg hem så träffade jag på några stolliga typer som frågade om jag ville ha en cigg, då blev jag irriterad och skrek ut min vrede, och förklarade att sånt där trams sysslar jag inte med, de sa att jag får ha respekt och jag frågade hur ska jag kunna respektera rökning och så sa de att det är bra att röka, varpå jag förklarade att rökning är dåligt för hälsan, lungorna, åldrandet och massa annat, men de verkar inte ha tagit det på allvar, tidigare har folk ibland även frågat om efter cigarretter och/eller tändare.

Det är illa nog att folk envisas med att röka, men många gånger värre när folk frågar efter cigarretter, erbjuder cigaretter eller rentav näbbar sig mot en när man påpekar att rökning är dåligt.

En annan sak som jag irriterar mig på är när man överhuvudtaget näbbar sig mot mig när jag förklarar det där med att värna om naturen, förklarar att man ska hålla för med vänstra armvecket när man hostar/nyser, ect.
Alla borde bli som du, rökning är mycket dåligt. 

Jag brukade tänka på att röka förut, men bara för att jag VET att det är dåligt, eller farligt, som ett försök så att jag dör. 

Men ja, det är inget att prova. :( Jag vill egentligen inte röka och kommer nog aldrig att göra det, heller.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 december 2024 kl. 22:18:27Alla borde bli som du, rökning är mycket dåligt.

Jag brukade tänka på att röka förut, men bara för att jag VET att det är dåligt, eller farligt, som ett försök så att jag dör.

Men ja, det är inget att prova. :( Jag vill egentligen inte röka och kommer nog aldrig att göra det, heller.
Smart Skokaka, rökning kan utveckla lungcancer & är därmed självmordsförsök, kommer göra allt för att leva

gstone

dem här askungen rip offen ser dålig ut
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 18 december 2024 kl. 11:12:14dem här askungen rip offen ser dålig ut
Ser ut som att det är GoodTimes/Jetlags version, då är det nog svårt att säga med säkerhet. Deras produktioner var knappast några med hög budget, men ett par av deras filmer (som deras version av Rödluvan och Happy: Den lilla kaninen) är ändå helt ok och sevärda.

Om just deras version av Askungen är det eller inte får du avgöra själv.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 18 december 2024 kl. 12:51:46Ser ut som att det är GoodTimes/Jetlags version, då är det nog svårt att säga med säkerhet. Deras produktioner var knappast några med hög budget, men ett par av deras filmer (som deras version av Rödluvan och Happy: Den lilla kaninen) är ändå helt ok och sevärda.

Om just deras version av Askungen är det eller inte får du avgöra själv.
jag minns deras Rödluvan där alla djur ser realistiska ut utom vargen som är antropomorfisk och liknar Tax Avery vargen en smula

Will Siv

Måste säga att det blir väldigt svårt att se kalendern om nästan alla i den måste skrika  :-\
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 21 december 2024 kl. 19:00:08Måste säga att det blir väldigt svårt att se kalendern om nästan alla i den måste skrika  :-\
Vad skriker dom för? Är alla arga eller?

gstone

Kommer Wicked Blu Rayn ha den svenska dubbningen !!!!!!!!!!!!!!!???? :'( :'(

https://www.ginza.se/product/wicked/10066/#lg=1&slide=0

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 december 2024 kl. 19:51:48Kommer Wicked Blu Rayn ha den svenska dubbningen !!!!!!!!!!!!!!!???? :'( :'(

https://www.ginza.se/product/wicked/10066/#lg=1&slide=0
Det är det väl ingen som kan svara på än, men med tanke på att det mig veterligen bara är Sonic the Hedgehog 2 där en biovisad dubbning inte har funnits med, så lär väl oddsen vara ganska goda för att alla de nordiska dubbningarna finns med.

Men visst, teoretiskt skulle det kunna vara så att distributören väljer att hoppa över nordiska ljudspår i en taktik att få fler att köpa filmen digitalt istället för fysiskt - om folk inte köper en film fysiskt på grund av avsaknad av dubbade ljudspår så kan distributören säga "Tydligen är intresset för fysiska filmer så dåligt, så att vi lika gärna kan hoppa över fysiska releaser framöver"... Det känns väl lite väl cyniskt att dra den slutsatsen efter bara en enda film, men jag kan inte utesluta teorin till 100%.

gstone

Min syster respekterar inte att jag gillar dubbning.

MOA

Citat från: gstone skrivet 25 december 2024 kl. 10:43:44Min syster respekterar inte att jag gillar dubbning.
Kommer aldrig prata med en dubbningshatare

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 december 2024 kl. 03:58:55Det är det väl ingen som kan svara på än, men med tanke på att det mig veterligen bara är Sonic the Hedgehog 2 där en biovisad dubbning inte har funnits med, så lär väl oddsen vara ganska goda för att alla de nordiska dubbningarna finns med.
vi får verkligen hoppas att detta bar var en en gångs grej

det är ju inte direkt jobbigare att ta med en svensk dubb på skivan med ::)

Skokaka

Suck, tydligen så verkar jag fortfarande vara dålig på grammatik. Typ om det ska vara stora eller små bokstäver när man nämner familjemedlemmar eller språk och länder, ja... :-\

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 29 december 2024 kl. 22:18:59Suck, tydligen så verkar jag fortfarande vara dålig på grammatik. Typ om det ska vara stora eller små bokstäver när man nämner familjemedlemmar eller språk och länder, ja... :-\
det är jag med var inte ledsen

du är ju en snäll kille i allmänhet