Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 28 december 2024 kl. 22:45:39Skoge Lövgren:
Göran Gillinger
Olle Sarri
Edvin Törnblom

Butch:
Claes Ljungmark
Johan Jern

Åskvigg:
Christer Fant
Andreas Rothlin Svensson
Peter Magnusson
Fråga: hur kom du på alla dessa?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 december 2024 kl. 22:59:07Fråga: hur kom du på alla dessa?
Originalröster. 

Skoge Lövgren är Peter Sohn, som också är Emile, Kladdis och Sox.

Butch är Sam Elliott. Claes Ljungmark dubbade honom i Bondgården och Johan Jern gjorde det i Lady och Lufsen (2019).

Och Åskvigg är Steve Zahn. Både Christer Fant och Andreas Rothlin Svensson är Monty från Stuart Little och dess uppföljare och Peter Magnusson är Plutten från Lilla Kycklingen.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2024 kl. 12:24:31Karaktärer från en Disney-film med antropomorfiska djur i en modern och civilicerad värld (som också är en av mina favoritfilmer), nämligen;

Zootropolis (2016) + Zootopia Crime Files (2016-2017) & Zootropolis+ (2022) samt en del böcker och borttagna karaktärer

(Zootropolis 2 (2025) har inte kommit ännu)

(jag har delat upp det i 3 delar)

(ni som undrar vilka alla diverse karaktärer är får söka upp dem på Google)

Del 1;

Judy Hopps;
- Sandra Caménisch

Nick Wilde;
- Niclas Wahlgren
- Alex Hermansson

Polischef Bogo;
- Rolf Lassgård
- Torsten Wahlund
- Johan Hedenberg

Clawhauser;
- Ola Forssmed

Bellwether;
- Ayla Kabaca
- Ylva Hällen
- Sara Edwardsson
- Nina Hjelmkvist
- Philoméne Grandin
- Doreen Månsson
- Yamineth Dyall

Bonnie Hopps;
- Sharon Dyall

Stu Hopps;
- Fredrik Dolk

Yax;
- Steve Kratz

Emmitt Otterton (om karaktären hade talat);
- Andreas Nilsson

Fru Otterton;
- Lizette Pålsson

Otterton-ungarna;
- ?

Lionheart;
- Stephan Karlsén
- Johan Hedenberg
- Torsten Wahlund

Duke Weaselton;
- Andreas Nilsson
- Anders Öjebo
- Steve Kratz
- Ulf Peder Johansson
- Stefan Frelander

Gazelle;
- Sanna Nielsen

Flash;
- Steve Kratz

Priscilla;
- Maria Weisby

Mr Big;
- Johan Hedenberg

Fru Fru;
- Linda Åslund Blomgren

Kozlov (om karaktären hade talat);
- Jan Åström
- Adam Fietz
- Fredrik Hiller

Raymond (om karaktären hade talat);
- ?

Kevin (om karaktären hade talat);
- ?

Finnick;
- Anders Öjebo

Manchas;
- Johan Hedenberg

Doug;
- Steve Kratz

Woolter;
- ?

Jesse;
- Steve Kratz

Larry;
- ?

Gary;
- ?

Peter Moosebridge;
- ?

Fabienne Growley;
- ?

Florist-Grisen;
- ?

Stephanie Stalkinew (om karaktären hade talat);
- Yamineth Dyall

Barry DiCaprio (om karaktären hade talat);
- Jan Åström

Sharla;
- ?

Gareth;
- ?

Jaguar;
- ?

Bobby Catmull (om karaktären hade talat);
- ?

Major Friedkin;
- ?

Cotton Hopps;
- ?

Konstapel McHorn;
- Jan Åström

Konstapel Francine Pennington;
- Jennie Jahns

Konstapel Higgins;
- Steve Kratz

Konstapel Bob Trumpet;
- Björn Gedda

Konstapel Grizzoli (Varg);
- Andreas Nilsson

Konstapel Fangmeyer;
- Fredrik Hiller

Konstapel Delgato;
- Allan Svensson

Konstapel Jackson;
- Adam Fietz

Konstapel Bob Johnson;
- Anders Öjebo

Konstapel Andersen;
- ?

Konstapel Snarlof;
- ?

Konstapel Wolford;
- Fredrik Hiller

Konstapel Rhinowitz;
- Stephan Karlsén

Konstapel Krumpanski;
- Gunnar Ernblad

Konstapel Grizzoli (Isbjörn);
- Anders Byström

Konstapel Trunkaby;
- Jennie Jahns

Konstapel Simmers;
- ?

Konstapel Stevens;
- ?

Konstapel Summers;
- ?

Konstapel Sportwood;
- ?

Konstapel Felinski;
- ?

Konstapel Leopold;
- ?

Swinton (plockades ur filmen);
- Elin Bemark

Warren (plockades ur filmen);
- ?

Gory (plockades ur filmen);
- ?

Woody (plockades ur filmen);
- ?

Sally (plockades ur filmen);
- ?

Dharma Armadillo;
- Astrid Assefa

Bucky Pryx-Antlerson;
- ?

Pronk Oryx-Antlerson;
- ?

Nangi;
- Charlotta Björck

Dr Madge Honungsgrävling;
- ?

Jerry Jumbeaux Jr;
- Göran Berlander

Bat Eyewitness;
- Anders Öjebo

Säkerhets-Ekorren;
- Andreas Nilsson

Dr Bälta (plockades ur filmen);
- Bengt Järnblad
- Per Sandborgh

Byggarmus;
- Nick Atkinson

2 Ökenråttorna;
- Anders Öjebo

Elit-truppen (plockades ur filmen);
- ?

Bäverreporter;
- ?

Grisreporter;
- ?

Antilopreporter;
- ?

Kaninreporter;
- ?

Gideon Grey;
- ?

Travis;
- ?

Woolly (plockades ur filmen);
- Dan Ekborg

Morris (plockades ur filmen);
- ?

Nicks mamma;
- Sharon Dyall

Mabel (plockades ur filmen);
- Marianne Mörck

Jeremy;
- Joakim Jennefors

2 Får-poliser;
- Robert Gustafsson & Johan Ulveson

Jerry Sork;
- ?

Quilda;
- ?

Gris-fängelsevakt;
- ?

Brun/Grizzlybjörn 2 (Missing Mammal);
- ?

Snöleopard (Missing Mammal);
- ?

Puma (Missing Mammal);
- ?

Tiger 1 (Missing Mammal);
- ?

Tiger 2 (Missing Mammal);
- ?

Varg 1 (Missing Mammal);
- ?

Varg 2 (Missing Mammal);
- ?

Svartbjörn (Missing Mammal);
- ?

Isbjörn 1 (Missing Mammal);
- ?

Isbjörn 2 (Missing Mammal);
- ?

Panter (Missing Mammal);
- ?

Isbjörn 3;
- ?

Tiger-dansarna;
- ?

Fru-Frus make;
- ?

Kriminella Musen;
- Fredrik Hiller

Några fler förslag?
Judy Hopps:
Suzanna Dilber 

Nick Wilde:
Björn Bengtsson 
Linus Wahlgren 

Polischef Bogo:
Björn Starrin 
Adam Fietz 

Clawhauser:
Lawrence Mackrory 
Patrik Almkvist 
Göran Gillinger 

Bellwether:
Nour El Refai 
Sarah Dawn Finer 
Mikaela Ardai Jennefors 
Ester Sjögren 
Charlotte Ardai Jennefors 

Bonnie Hopps:
Gunilla Orvelius 
Isabelle Moreau 
Malin Berghagen
Jennie Jahns
Jessica Liedberg 
Elin Bemark 
Annica Smedius 

Stu Hopps:
Per Sandborgh 

Lionheart:
Steve Kratz 

Duke Weaselton:
Claes Månsson 

Priscilla:
Mimmi Sandén 

Mr Big:
Gunnar Ernblad

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 29 december 2024 kl. 22:50:02Judy Hopps:
Suzanna Dilber

Nick Wilde:
Björn Bengtsson
Linus Wahlgren

Polischef Bogo:
Björn Starrin
Adam Fietz

Clawhauser:
Lawrence Mackrory
Patrik Almkvist
Göran Gillinger

Bellwether:
Nour El Refai
Sarah Dawn Finer
Mikaela Ardai Jennefors
Ester Sjögren
Charlotte Ardai Jennefors

Bonnie Hopps:
Gunilla Orvelius
Isabelle Moreau
Malin Berghagen
Jennie Jahns
Jessica Liedberg
Elin Bemark
Annica Smedius

Stu Hopps:
Per Sandborgh

Lionheart:
Steve Kratz

Duke Weaselton:
Claes Månsson

Priscilla:
Mimmi Sandén

Mr Big:
Gunnar Ernblad
Då ska vi se...

Först, vilka är Björn Starrin och Patrik Almkvist?

Gällande resten;

- Suzanna Dilber som Judy Hopps är väl antagligen inspirerat från Lola Kanin?

- Adam Fietz som Polischef Bogo är väl antagligen inspirerat från att han dubbade Idris Elba i någon av Sonic-filmerna?

- Lawrence Mackrory och Göran Gillinger som Clawhauser är antagligen inspirerat från Po från Kung Fu Panda respektive Emile från Råttatouille?

- dina val för Bonnie Hopps är antagligen för att de dubbat Bonnie Hunt? (Gunilla Orvelius i Ett Småkryps Liv, Isabelle Moreau i Monsters Inc, Malin Berghagen i Bilar 1 & 2, Jennie Jahns i Bilar 3, Jessica Liedberg i Toy Story 3, men resten: var?)

- Claes Månsson som Duke Weselton för att han dubbade Alan Tudyk i Röjar-Ralf och Frost?

- Mimmi Sandén som Priscilla för att hon dubbade Kirsten Bell i Frost?

(fun fact: Kirsten Bell är så förtjust i sengångare, det var därför hon blev castad som Priscilla)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 december 2024 kl. 23:04:51Då ska vi se...

Först, vilka är Björn Starrin och Patrik Almkvist?

Gällande resten;

- Suzanna Dilber som Judy Hopps är väl antagligen inspirerat från Lola Kanin?

- Adam Fietz som Polischef Bogo är väl antagligen inspirerat från att han dubbade Idris Elba i någon av Sonic-filmerna?

- Lawrence Mackrory och Göran Gillinger som Clawhauser är antagligen inspirerat från Po från Kung Fu Panda respektive Emile från Råttatouille?

- dina val för Bonnie Hopps är antagligen för att de dubbat Bonnie Hunt? (Gunilla Orvelius i Ett Småkryps Liv, Isabelle Moreau i Monsters Inc, Malin Berghagen i Bilar 1 & 2, Jennie Jahns i Bilar 3, Jessica Liedberg i Toy Story 3, men resten: var?)

- Claes Månsson som Duke Weselton för att han dubbade Alan Tudyk i Röjar-Ralf och Frost?

- Mimmi Sandén som Priscilla för att hon dubbade Kirsten Bell i Frost?

(fun fact: Kirsten Bell är så förtjust i sengångare, det var därför hon blev castad som Priscilla)

Björn Starrin är ju han som dubbade Flax i Hitta Doris. (Jag tog med honom på grund utav Idris Elba, förstås.) Och Patrik Almkvist har tydligen dubbat Nate Torrence (Clawhausers originalröst) i serien Ester mot mörkrets makter.

Men ja, Adam Fietz är Idris Elba i den andra Sonic filmen, och var även återkommande i den tredje som kom ut denna månaden, inte så länge sedan. Samma karaktärsroll. Och jag tycker, mycket riktigt, att Clawhauser är väldigt lik Po, han påminde mig om pandan direkt, faktiskt. (Båda är överviktiga, älskar att äta, vill bli vänner med alla de träffar, är håriga och ser även kramgoa ut, för att nämna några exempel.) Men jag tyckte nog att Göran Gillinger för övrigt hade en röst som skulle passa som geparden.

Och ja, det gjorde dom. Elin Bemark dubbade Bonnie Hunt i Monsters University och Annica Smedius dubbade Sally i Bilar spelet. (Osäker på om Bonnie Hunt var Sally även här, men åtminstone så är det ju en Bonnie Hunt karaktär, så...)

Så, ja. Det är precis så jag tänkte med det flesta som du frågade efter.

Björn Bengtsson som Nick Wilde är inspiration från Herr Varg. (Då jag tycker att de har likheter med varandra, jag skulle inte bli förvånad om han är inspirerad utav Nick.) Och Linus Wahlgren är förstås för att du hade med Niclas Wahlgren som ett förslag. (Förresten, jag har för mig att innan Zootropolis kom ut så chansade du vilka som borde dubba Judy och Nick, men tyvärr så kan jag inte hitta det inlägget, så...)

Mina val för Bellwether har alla dubbat Jenny Slate. Nour El Rafai i Alvin och gänget 3, Sarah Dawn Finer i Lorax, Mikaela Ardai Jennefors i Husdjurens hemliga liv, Ester Sjögren i The Lego Batman Movie och Charlotte Ardai Jennefors i Dumma mej 3. (Och förresten, ja, det är väl ändå bara ett sammanträffande att jag tog med Sarah Dawn Finer, då Bellwether heter ju Dawn i förnamn, så, ja...)

Per Sandborgh som Stu Hopps är som inspiration utav Lolas farsa från The Looney Tunes Show. (Och vem som än dubbade hennes morsa borde väl nog också vara passande som Bonnie, förutom om det redan är någon utav våran förslag, ja...)

Steve Kratz som Lionheart är för att både han och Kai från Kung Fu Panda 3 spelades utav J.K. Simmons.

Och Gunnar Ernblad som Mr Big är för att både han och Hjärnan från Pinky och Hjärnan spelades utav Maurice LaMarche. (Och ja, näbbmöss är förresten inte alls gnagare eller möss i överhuvudtaget, utan snarare släkt med igelkottar och mullvadar, från vad jag har läst och hört. Men, nåja, med tanke på att båda karaktärerna är smådjur och har liknande roller också så kom då detta också i tanken.)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 30 december 2024 kl. 00:21:39Björn Starrin är ju han som dubbade Flax i Hitta Doris. (Jag tog med honom på grund utav Idris Elba, förstås.) Och Patrik Almkvist har tydligen dubbat Nate Torrence (Clawhausers originalröst) i serien Ester mot mörkrets makter.

Men ja, Adam Fietz är Idris Elba i den andra Sonic filmen, och var även återkommande i den tredje som kom ut denna månaden, inte så länge sedan. Samma karaktärsroll. Och jag tycker, mycket riktigt, att Clawhauser är väldigt lik Po, han påminde mig om pandan direkt, faktiskt. (Båda är överviktiga, älskar att äta, vill bli vänner med alla de träffar, är håriga och ser även kramgoa ut, för att nämna några exempel.) Men jag tyckte nog att Göran Gillinger för övrigt hade en röst som skulle passa som geparden.

Och ja, det gjorde dom. Elin Bemark dubbade Bonnie Hunt i Monsters University och Annica Smedius dubbade Sally i Bilar spelet. (Osäker på om Bonnie Hunt var Sally även här, men åtminstone så är det ju en Bonnie Hunt karaktär, så...)

Så, ja. Det är precis så jag tänkte med det flesta som du frågade efter.

Björn Bengtsson som Nick Wilde är inspiration från Herr Varg. (Då jag tycker att de har likheter med varandra, jag skulle inte bli förvånad om han är inspirerad utav Nick.) Och Linus Wahlgren är förstås för att du hade med Niclas Wahlgren som ett förslag. (Förresten, jag har för mig att innan Zootropolis kom ut så chansade du vilka som borde dubba Judy och Nick, men tyvärr så kan jag inte hitta det inlägget, så...)

Mina val för Bellwether har alla dubbat Jenny Slate. Nour El Rafai i Alvin och gänget 3, Sarah Dawn Finer i Lorax, Mikaela Ardai Jennefors i Husdjurens hemliga liv, Ester Sjögren i The Lego Batman Movie och Charlotte Ardai Jennefors i Dumma mej 3. (Och förresten, ja, det är väl ändå bara ett sammanträffande att jag tog med Sarah Dawn Finer, då Bellwether heter ju Dawn i förnamn, så, ja...)

Per Sandborgh som Stu Hopps är som inspiration utav Lolas farsa från The Looney Tunes Show. (Och vem som än dubbade hennes morsa borde väl nog också vara passande som Bonnie, förutom om det redan är någon utav våran förslag, ja...)

Steve Kratz som Lionheart är för att både han och Kai från Kung Fu Panda 3 spelades utav J.K. Simmons.

Och Gunnar Ernblad som Mr Big är för att både han och Hjärnan från Pinky och Hjärnan spelades utav Maurice LaMarche. (Och ja, näbbmöss är förresten inte alls gnagare eller möss i överhuvudtaget, utan snarare släkt med igelkottar och mullvadar, från vad jag har läst och hört. Men, nåja, med tanke på att båda karaktärerna är smådjur och har liknande roller också så kom då detta också i tanken.)
Jag visste inte att Bonnie Hunt också var med i Monsters University och så hade jag nog glömt att Annica Smedius faktiskt var Sulley i Bilar-spelet.

Jag trodde inte att Jenny Slate hade gjort några andra röstroller än Zootropolis eller att Nate Torrance varit andra röstroller i Zootropolis.

Att Mr Big och Lionheart hade samma originalröster som Hjärnan och Kai var nytt för mig...

Det var längesedan jag såg Looney Tunes Show så jag minns inte exakta detaljer om vem som var vem...

Men, det är ju ändå Björn Ling som dubbar Flax i Hitta Doris?  ??? (att Idris Elba var båda visste jag dock)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2024 kl. 08:49:01Jag visste inte att Bonnie Hunt också var med i Monsters University och så hade jag nog glömt att Annica Smedius faktiskt var Sulley i Bilar-spelet.

Jag trodde inte att Jenny Slate hade gjort några andra röstroller än Zootropolis eller att Nate Torrance varit andra röstroller i Zootropolis.

Att Mr Big och Lionheart hade samma originalröster som Hjärnan och Kai var nytt för mig...

Det var längesedan jag såg Looney Tunes Show så jag minns inte exakta detaljer om vem som var vem...

Men, det är ju ändå Björn Ling som dubbar Flax i Hitta Doris?  ??? (att Idris Elba var båda visste jag dock)
Jag kollade upp det för säkerhetens skull, och tydligen så hette han "Starrin" i en period, så han och Björn Ling är samma person.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2024 kl. 09:55:04Karaktärer från en Disney-spelfilm (eller egentligen mestadels fotorealistisk) baserad både på en tecknad Disneyklassiker och Rudyard Kiplings böcker, nämligen;

Djungelboken (2016)

Mowgli;
- Hjalmar Lundblad Karlsson

Baloo;
- Joakim Jennefors

Bagheera;
- Björn Granath

Rakscha;
- Sanna Nielsen

Akela;
- Johan Hedenberg

Gråbroder;
- ?

Shere Khan;
- Johan Schinkler
- Felix Engström

Kung Louie;
- Jakob Stadell
- Ulf Isenborg

Kaa;
- Annika Herlitz

Dvärgsvinet;
- Steve Kratz

Jätteekorren;
- Andreas Nilsson

Myrkotten;
- ?

Rocky;
- Ole Ornered

Rakel;
- ?

Ikki;
- ?

Några fler förslag?
Baloo:
Claes Malmberg 

Bagheera:
Björn Gedda 
Steve Kratz 

Rakscha:
Liv Mjönes 

Shere Khan:
Fredrik Hiller 
John Alexander Eriksson 
Björn Ling  

Kaa:
Mimmi Sandén 

Dvärgsvinet:
Janne Westerlund 

Ikki:
Martin Timell

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 30 december 2024 kl. 22:41:26Baloo:
Claes Malmberg

Bagheera:
Björn Gedda
Steve Kratz

Rakscha:
Liv Mjönes

Shere Khan:
Fredrik Hiller
John Alexander Eriksson
Björn Ling 

Kaa:
Mimmi Sandén

Dvärgsvinet:
Janne Westerlund

Ikki:
Martin Timell
Claes Malmberg för att han dubbade Bill Murray i Gustaf 1 & 2?

Björn Gedda för att jag hade med Björn Granath och båda dubbade Ilska?

Fredrik Hiller som Shere Khan var mitt förslag och Björn Ling dubbade Idris Elba i Hitta Doris?

Mimmi Sandén för att hon dubbade Scarlett Johansson i Sing?

(intressant nog så fick jag faktiskt idén med Steve Kratz som tecknade Bagheera idag när jag såg denna;

https://www.youtube.com/watch?v=XX-pAkPE2ZE&t=2310s )

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2024 kl. 22:50:54(intressant nog så fick jag faktiskt idén med Steve Kratz som tecknade Bagheera idag när jag såg denna;

Han är ju bra på att imitera Olof Thunberg det gör han ju som Skalman så han skulle väl passa som Shere Khan också.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2024 kl. 22:50:54Claes Malmberg för att han dubbade Bill Murray i Gustaf 1 & 2?

Björn Gedda för att jag hade med Björn Granath och båda dubbade Ilska?

Fredrik Hiller som Shere Khan var mitt förslag och Björn Ling dubbade Idris Elba i Hitta Doris?

Mimmi Sandén för att hon dubbade Scarlett Johansson i Sing?

(intressant nog så fick jag faktiskt idén med Steve Kratz som tecknade Bagheera idag när jag såg denna;

Ja, exakt så. (Och på grund utav videons thumbnail och titel, vad bra, nu så vet jag vem som var Sonic karaktären Shadows första svenska röst, som nog var först okänd. ;D)

Steve Kratz dubbade Ben Kingsley i Natt på museet: Gravkammarens hemlighet.

Liv Mjönes dubbade... Hm, okej, jag vet inte om hon dubbade originalrösten eller inte, hur jag nu än kom på denna idén till att börja med har jag nog tyvärr glömt, då detta var ju en gammal idé, så...

Jag har hört att John Alexander Eriksson ska också ha dubbat Idris Elba förut...

Janne Westerlund som Dvärgsvinet är för att han dubbade Jon Favreau i G-Force.

Och Martin Timell som Ikki är för att både han och Verne från På andra sidan häcken spelades utav Garry Shandling.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 oktober 2024 kl. 14:56:10Karaktärer från en av Illuminations filmer, nämligen;

Sing (2016) + Sing 2 (2021)

Buster Moon;
- ?

Eddie Noodleman;
- Anton Olofsson Raeder

Miss Crawly;
- Eva Funck

Mina;
- Mikaela Tidermark Nelson
- Anna Isbäck

Rosita;
- Lina Hedlund

Norman;
- David Sundin

Gunther;
- ?

Johnny;
- Nick Atkinson

Big Daddy;
- ?

Minas Mamma;
- Angelika Prick

Minas Morfar;
- Andreas Nilsson

Ash;
- Ida On
- Carro Hermansson-Persson
- Linda Åslund Blomgren
- Emelie Clausen
- Dominique Pålsson Wiklund
- Mikaela Ardai Jennefors

Nana Noodleman;
- Astrid Assefa

Clay Calloway;
- Gunnar Ernblad

Jimmy Crystal;
- ?

Porsha Crystal;
- Happy Jankell

Nooshy;
- Clara Henry

Jerry;
- Leif Andrée

Klaus Kickenklober;
- ?

Alfonso;
- ?

Darius;
- ?

Suki Lane;
- Petrina Solange

Några fler förslag?
Buster Moon:
Björn Bengtsson 

Eddie Noodleman:
Magnus Roosmann 
Hasse Jonsson 

Norman:
Ole Ornered 
Magnus Mark 
Jamil Drissi 

Gunther:
Anton Körberg 
Göran Engman 
Erik Johansson 
Kristian Luuk

Ash:
Claudia Galli 

Jimmy Crystal:
Leo Razzak 
Patrik Almkvisth 
Kodjo Akolor 

Darius:
Mattias Knave 
Lucas Krüger

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 31 december 2024 kl. 18:46:32Buster Moon:
Björn Bengtsson

Eddie Noodleman:
Magnus Roosmann
Hasse Jonsson

Norman:
Ole Ornered
Magnus Mark
Jamil Drissi

Gunther:
Anton Körberg
Göran Engman
Erik Johansson
Kristian Luuk

Ash:
Claudia Galli

Jimmy Crystal:
Leo Razzak
Patrik Almkvisth
Kodjo Akolor

Darius:
Mattias Knave
Lucas Krüger
Det enda jag vet med säkerhet är Claudia Galli som Ash: hon dubbade Scarlett Johansson i Svampbob Fyrkant Filmen.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 december 2024 kl. 18:55:18Det enda jag vet med säkerhet är Claudia Galli som Ash: hon dubbade Scarlett Johansson i Svampbob Fyrkant Filmen.

Ja, så... 

Björn Bengtsson dubbade Matthew McConaughey i Kubo och de två strängarna. (Och ja, jag vet att detta är ironiskt, då Björn dubbade Jimmy Crystal, men, i hela fall...) 

Eddie Noodleman spelades utav John C. Reilly, som förstås också är Röjar-Ralf. Och Hasse Jonsson dubbade John C. Reilly i När Marnie var där

Norman ä' Nick Offerman. Ole Ornered dubbade honom i Lego-filmen, Magnus Mark i Hotell Transylvanien 2 och Jamil Drissi i Ice Age 5

Gunther är Nick Kroll. Både Anton Körberg och Göran Engman dubbade honom i Kapten Kalsong: Filmen, Erik Johansson i Husdjurens hemliga liv 2 och Kristian Luuk i Familjen Addams (2019).

Jimmy Crystal är Bobby Cannavale. Leo Razzak dubbade honom i Den stora nötkuppen 2, Patrik Almkvisth i Tjuren Ferdinand (2017) och Kodjo Akolor i Tom & Jerry (2021).

Och Darius är Eric André. Mattias Knave dubbade honom både i Lejonkungen (2019) och i Trolls 3 och Lucas Krüger i Familjen Mitchell mot maskinerna.

Will Siv

Eftersom jag gjorde "Simpsons" kan jag väl även ta dess "syster serie", och som passande nog börjar vid nyårsafton 1999, nämligen:

Futurama.

Fry;
- Kim Sulocki.
- Peter Sjöquist.
- Nick Atkinson.
- Andreas Nilsson (@Ellios förslag)
- Linus Wahlgren.
- Niclas Wahlgren.
- Dick Eriksson.
- Staffan Halletstam.
- Leo Halletstam.

Bender;
- Johan Hedenberg.
- Urban Wrethgarden.
- Mikael Roupé.
- Joakim Jennefors (@Ellios förslag)
- Steve Kratz.
- Oscar Harrysson.
- Anders Öjebo.
- Dan Ekborg.
- Per Johansson (@Skokakas förslag)
- Daniel Bergfalk.

Leela;
- Annelie Bhagavan.
- Annica Smedius.
- Charlotte Ardai Jennefors (@Ellios förslag)
- Sharon Dyall.
- Anna Nordberg.
- Jennie Jahns.

Professor Farnsworth;
- Andreas Nilsson.
- Gunnar Ernblad (@Ellios förslag)
- Nils Eklund.
- Hasse Jonsson.
- Anders Öjebo.
- Povel Ramel.
- Peter Sjöquist.
- Claes Månsson.