Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Skokaka och 4 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Niklas Engdahl hade passat till följande karaktärer;

- Akela = Djungelboken (2016)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Johan Lajdemyr;

- Stitch (ni vet säkert redan varför)

Disneyfantasten

Amadeus (Carolas son);

(beroende på eventuella tillfällen)

- Tuff = De 101 Dalmatinerna

- Arthur/Pysen = Svärdet i Stenen

- Michael Banks = Mary Poppins

- Christoffer Robin = Nalle Puh

- Mowgli = Djungelboken

- Toulouse = Aristocats

- Hoppsan = Robin Hood

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Mauro Scocco hade passat till följande karaktärer;

- Kung Magnifico = Önskan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Kalle Brunelius hade passat till följande karaktärer;

- Flaps = Djungelboken

- Hit-Hat = Aristocats

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Valle Westesson hade passat tillfallande karaktärer;

(kommer tyvärr inte på)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2025 kl. 15:37:54Valle Westesson hade passat tillfallande karaktärer;

(kommer tyvärr inte på)
meninglöst att ens skriva detta inlägg då ::)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 januari 2025 kl. 17:07:04meninglöst att ens skriva detta inlägg då ::)
Var snäll nu, jag funderade men det var svårt att komma på, jag sov för lite i natt då jag var uppe en bra bit efter midnatt i och med nyår, dessutom såhär jag tvättat mina madrasser (vilket jag gör en gång varje halvår enligt rekommendationen) men trots att jag även hade på tork-tid så var de ändå fuktiga efter tvättningen (vilket inte alls är första gången heller då det hänt de allra flesta gånger jag tvättat trots att jag satt på torktid) så jag har sovit lite dåligt inatt och är lite tröttare än vanligt.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 oktober 2024 kl. 19:30:02Karaktärer från en Disney-film med hav och öar, nämligen;

Vaiana (2016)

(Vaiana 2 (2024) har inte kommit ännu)

Vaiana Vaialiki;
- Ida On
- Carro Hermansson-Persson
- Linda Åslund Blomgren
- Molly Sandén
- Mimmi Sandén
- Frida Sandén
- Dominique Pålsson Wiklund
- Emelie Clausen
- Amy Diamond Deasismont

Maui;
- Magnus Roosmann
- Leif Andrée

Hövding Tui;
- Jan Johansen

Sina;
- Jennie Jahns

Farmor Tala;
- Irene Lindh
- Astrid Assefa
- Ewa Fröling
- Barbro "Lill-Babs" Svensson

Tamatoa;
- Ulf Isenborg

Man med läckande tak;
- ?

Kvinnlig Bonde;
- ?

Undrande Man;
- Gunnar Ernblad
- Hans Lindgren
- Charlie Elvegård
- Stig Grybe
- Guy De La Berg

Lasalo;
- ?

Några fler förslag?
Maui:
Fredde Granberg 

Farmor Tala:
Maria Möller 

Tamatoa:
Claes Ljungmark

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  1 januari 2025 kl. 20:37:59Maui:
Fredde Granberg

Farmor Tala:
Maria Möller

Tamatoa:
Claes Ljungmark
Jag börjar med Farmor Tala, du nämnde förut att hon har samma röst i original som Terry i Själen därav ditt val.

Ditt val med Fredde Granberg som Maui är antagligen inspirerat från stenålders-mannen i Gronkarna?

Då återstår Tamatoa, jag gissar att du kanske utgick ifrån någon originalröst som du brukar?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2025 kl. 12:52:23Får se nu...

Banzai och Tito för att jag hade med Ramone från Bilar och alla tre gjordes av Cheech Marin?

Sally Carrera för att jag hade med Rosie och båda gjordes av Bonnie Hunt?

Tiger för att jag hade med Jeremy och båda gjordes av Dom DeLouise?

Gubben-i-Lådan för att jag hade med Farquaad och båda har typ samma ansiktsdrag?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Vem är förresten Whiplash?

Vidare är jag nyfiken: vilken Marina syftar du på? Hon från Pingvinen och Lyckostenen eller hon från Sinbad?
Japp.

David Batra som Tranan: Eftersom han dubbade Hejduk från Megamind, och båda utav dom spelades utav David Cross.

Kringlan Svensson som Kung Neptunus: Eftersom du hade bara med Stornäsa som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Jeffrey Tambor.

Rijal Mbamba som Professor Marmelad: Eftersom jag minns att du hade med honom hos Johan Glans, och båda utav dessa personerna är skånska.

Farzad som Whiplash: Jag syftar förresten på han från Turbo. Jag tog med honom eftersom du hade bara med Wasabi, och båda utav dom dubbades utav Ison Glasgow.

Olle Sarri som Emile: Eftersom han dubbade Kladdis, och båda utav dom spelades utav Peter Sohn.

Och Andrea Hökerberg som Marina: Jag syftar förresten på hon från Pingvinen och lyckostenen. Jag tog med henne eftersom båda utav dina förslag är Don Bluth karaktärer.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2025 kl. 20:41:08Jag börjar med Farmor Tala, du nämnde förut att hon har samma röst i original som Terry i Själen därav ditt val.

Ditt val med Fredde Granberg som Maui är antagligen inspirerat från stenålders-mannen i Gronkarna?

Då återstår Tamatoa, jag gissar att du kanske utgick ifrån någon originalröst som du brukar?
Det första är åtminstone rätt. Dock så hade jag med Fredde Granberg hos Maui eftersom han dubbade Dwayna Johnson i DC League of Super-Pets. Och ja, Tamatoa är Jemaine Clement, som också spelade Nigel från Rio.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  1 januari 2025 kl. 20:50:33Det första är åtminstone rätt. Dock så hade jag med Fredde Granberg hos Maui eftersom han dubbade Dwayna Johnson i DC League of Super-Pets. Och ja, Tamatoa är Jemaine Clement, som också spelade Nigel från Rio.
Både Tamatoa och Nigel är t.o.m. djur-skurkar.

Skokaka

Anders Hansen:
Héctor från Coco

Louise Hoffsten:
tant Taqqiq

Michael Wållgren:
Hoppsan

Niklas Engdahl:
Batman

Magnus Veigas:
Demon OC

Johan Lajdemyr: