Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Blir så j@vla förbannad på endel människor.
Förstår inte vad denna människa tror? 

Jag har börjat samla på mig inspelade band då jag framförallt försöker bevara tecknat, men jag bevarar även annat smått och gott som jag vill ska kunna glädja andra.

Och vad är det som är otydligt med denna förklaringen jag gav?

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 januari 2025 kl. 00:40:34Blir så j@vla förbannad på endel människor.

Jag har börjat samla på mig inspelade band då jag framförallt försöker bevara tecknat, men jag bevarar även annat smått och gott som jag vill ska kunna glädja andra.

Jag förstår inte "Du måste bestämma dig" Vadå bestämma? Du kan ju inte ha allt som någonsin har visats och du säger ju att du inte har den det är väl bara att acceptera.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  1 januari 2025 kl. 00:49:38Jag förstår inte "Du måste bestämma dig" Vadå bestämma? Du kan ju inte ha allt som någonsin har visats och du säger ju att du inte har den det är väl bara att acceptera.
Yes förstår ingenting.
Han verkar tro att allt som någonsin visats finns på min hårddisk eller något sådant.

Jag har sagt att jag lägger ut de guldkorn jag hittar, som jag vet får ligga på yt.

Sådant jag vet riskerar nedtagning på yt har skickat över till dig.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 januari 2025 kl. 00:40:34Blir så j@vla förbannad på endel människor.

Du har redan bestämt dig så varför skrev han det där? Fattar ingenting

Lillefot

Rant om en aspekt kring en Blu-Ray utgåva till en film jag såg för inte så länge sen:

Kapten Sabeltand och skatten i Lama Rama må vara en rejält påkostad film, och jag skulle påstå att det är den bästa riktiga filmatiseringen i serien än så länge (med 2003 års film i mitten och Den magiska diamanten på sista plats). Men de svenska utgåvorna har några av de absolut sämsta dubbcredits jag har stött på, på väldigt länge:

• Först och främst lagras de som undertexter. Det är inte ens nödvändigtvis dåligt eller det största problemet, men är något av det konstigaste jag har varit med om.
  • Skådespelarna står endast i grupp, och ändå saknas flertalet av de medverkande. Jan Åström, Andreas Rothlin Svensson och Göran Gillinger kunde jag utan alltför stora problem identifiera till rollerna, men utöver det kände jag även igen Mattias Knave, Daniel Sjöberg och Christian Fex för att nämna några som inte stod med. Ska skådespelare endast skrivas ut i grupp kan de väl åtminstone skriva ut alla, och inte exkludera någon.
  • Slutligen finns inte ett enda ord om vare sig regissör, översättare, dubbningsstudio och så vidare.

Det enda positiva är att dem var fria från felstavningar. Men som helhet kände jag att det var helt respektlöst åt dem som jobbade med dubbningen. :(

(Sen var det också lite udda att även det svenska ljudspåret återanvände norskans Jeg kommer alltid tillbake under eftertexterna. Inte för att det gör så mycket dock eftersom Terje Formoes sångröst är riktigt bra.)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

MOA har fel
CitatÖveranvänd kändiscasting
det är inte " Överanvänd " >:( det helt underbart och superbra :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2025 kl. 16:41:58MOA har feldet är inte " Överanvänd " >:( det helt underbart och superbra :D
Filmer behöver inte ha kändisröster för att vara bra, varken i dubbning eller original

Skokaka

MOA

Disneyfantasten

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2025 kl. 22:06:29Skjut mig nu. Skjut mig nu.
Något dåligt som har inträffat igen?
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2025 kl. 23:04:40Jobbar arslet av mig.😓
Låt inte jobbet stressa livet av dig Skokaka, bäst att prata om det för stressigt

Oskar

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2025 kl. 16:41:58MOA har feldet är inte " Överanvänd " >:( det helt underbart och superbra :D
det är bättre att använda kändisar på dubbning framför allt biofilm där kändisar lockar till filmen och det beror på budget för filmen och tv serier om man vill har kändisar eller inte.

Skokaka

Jag kunde inte sova i natt. Några tips på hur man blir sömnig? Eller kanske jag kan slå mig själv i huvudet med en hammare, det vore susen.