Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 januari 2025 kl. 14:57:46Någon som känner sig manad att gå igenom Longplay inspelningar? Från min vhs låda?
Är någon form av mögel eller liknande skit på banden, och den halvtrasiga skräp spelaren jag använt för att digitalisera sp banden med har ett trasigt 19u LP huvud men vill av troligen förståliga skäll inte kontaminera mina bra spelare med mögel och annan skit som tar massa tid att rengöra.
Hur menar du med "gå igenom"?

Tänker du då att du ska skicka banden till användare härifrån, eller hur har du tänkt?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 januari 2025 kl. 15:32:20Jag har frågat honom angående inspelningar men han vill inte dela med sig till mig. Då han vill har credit för det, och vill inte dela med sig.

Har du lyckats få tillräckligt tillit från honom så han ger dig inspelningar?
Det är ju en princip sak att kreditera.
Sedan finns det också idioter som Mikael och SweNostalgiKanalen som bara kopierar saker från andra utan att tänka på den ursprungliga uppladdaren.
I fallet med Mikael användaren så sa han också till en person jag känner till som frågade om han hade tecknat "Det har jag utan vattenstämpel" detta då han var förbannad på att han ej kunde sno hans videos som var vattenstämplade.

Allt på min yt kanal kommer dock från min egna band, med undantag för den norska LP dubben av Djungelboken men där står digitaliseraren krediterad.

För Räddningspatrullen så har jag salles tillåtelse att sprida det.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 januari 2025 kl. 15:34:18Hur menar du med "gå igenom"?

Tänker du då att du ska skicka banden till användare härifrån, eller hur har du tänkt?
Antingen skicka eller hämta 

DingoPictures2005

Har lyckats göra en bytesdeal med RosaMannen vill dock gärna att någon tar sig an Longplay banden med mögel för att kolla så att inget tecknat finns på banden.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 januari 2025 kl. 15:46:24Det är ju en princip sak att kreditera.
Sedan finns det också idioter som Mikael och SweNostalgiKanalen som bara kopierar saker från andra utan att tänka på den ursprungliga uppladdaren.
I fallet med Mikael användaren så sa han också till en person jag känner till som frågade om han hade tecknat "Det har jag utan vattenstämpel" detta då han var förbannad på att han ej kunde sno hans videos som var vattenstämplade.

Allt på min yt kanal kommer dock från min egna band, med undantag för den norska LP dubben av Djungelboken men där står digitaliseraren krediterad.

För Räddningspatrullen så har jag salles tillåtelse att sprida det.
Jo jag har varit tydlig med Jabberjaw att jag kommer ge han credit för videorna och att det är privat syfte (alltså inte dela det för alla) jag vill ha dom, utan vattenstämpel. Men han svarar mig inte.

Finns personer som inte svarar mig, som jag tycker är jobbigt. Förstår inte vad jag gör för fel då.

Om du har lyckats få bättre kontakt med honom, så be honom ge dig tv-inspelningar, då det bör bevaras utan vattenstämpel. Så som den gick på tv:en.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 januari 2025 kl. 17:44:15Har lyckats göra en bytesdeal med RosaMannen vill dock gärna att någon tar sig an Longplay banden med mögel för att kolla så att inget tecknat finns på banden.
Vad är det för bytesdeal?

Sjukt ändå att han har svarat dig, då han brukar vara ganska dryg.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 januari 2025 kl. 18:07:59Vad är det för bytesdeal?

Sjukt ändå att han har svarat dig, då han brukar vara ganska dryg.
Massa insepnings vhs:er mot inspelnings vhser med tecknat.

A

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 januari 2025 kl. 18:11:39Massa insepnings vhs:er mot inspelnings vhser med tecknat.
Bytte du dina band mot mögliga från honom?

DingoPictures2005

Citat från: A skrivet  6 januari 2025 kl. 18:16:20Bytte du dina band mot mögliga från honom?
Nej har inte byt än.
De mögliga Longplay banden kom från en Falköping.
Vill gärna att någon här ska ta sig an dem.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 januari 2025 kl. 18:24:14Nej har inte byt än.
De mögliga Longplay banden kom från en Falköping.
Vill gärna att någon här ska ta sig an dem.
De jag byter med RosaMannen är sådant jag gått igenom

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 januari 2025 kl. 18:11:39Massa insepnings vhs:er mot inspelnings vhser med tecknat.
Så du ger han vhser som inte är tecknat så ger han dig vhser med tecknat?

DingoPictures2005

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 januari 2025 kl. 18:33:43Yes
Förvånande att han faktiskt har sparat tecknat, då han inte brukar göra det. Hoppas han är en person att lita på.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 januari 2025 kl. 19:54:11Förvånande att han faktiskt har sparat tecknat, då han inte brukar göra det. Hoppas han är en person att lita på.
Det är väl band han inte hunnit slänga (gissar jag)

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 januari 2025 kl. 19:54:11Förvånande att han faktiskt har sparat tecknat, då han inte brukar göra det. Hoppas han är en person att lita på.
RosaMannen kan man verkligen inte lita på, när han gör som han gör blir vi skrämda