Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Vilka var dom svenska rösterna i Nickeldons Djungel-George ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  5 januari 2025 kl. 00:05:13Vilka var dom svenska rösterna i Nickeldons Djungel-George ?
Från vad jag minns spelade Linus Wahlgren Djungel-George, och Tommy Nilsson Apa.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Will Siv

Citat från: Lillefot skrivet  5 januari 2025 kl. 00:13:04Från vad jag minns spelade Linus Wahlgren Djungel-George, och Tommy Nilsson Apa.
Mikaela Tidermark Nelson var Ursula och Elina Raeder var Mangnolia, berättarrösten var Ola Forssmed.

Anders Öjebo och Roger Storm var övriga röster.
- what.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  5 januari 2025 kl. 00:13:04Från vad jag minns spelade Linus Wahlgren Djungel-George, och Tommy Nilsson Apa.
Tack

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i denna film ?

Hör Håkan Mohede och Gizzla Rash, men tror det är två dubbar till med 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2025 kl. 18:55:35Vilka är dom svenska rösterna i denna film ?

Jag kan fråga Håkan Mohede. :)

Oskar

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2025 kl. 18:55:35Vilka är dom svenska rösterna i denna film ?

Kenneth milldoff är också med.

gstone

gstone

Citat från: Oskar skrivet  6 januari 2025 kl. 19:32:39Kenneth milldoff är också med.
Han och Håkan var lite av ett radarpar  :D

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2025 kl. 20:02:33Han och Håkan var lite av ett radarpar  :D
Ja i många dubbningar, både vänner & fiender

gstone

vilka är dom svenska rösterna i denna film

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2025 kl. 20:47:16vilka är dom svenska rösterna i denna film
När jag startade mitt första ämne för 5 år sedan nu kände jag igen Håkan Mohede. Har inte sett filmen sedan dess

gstone

Hur ser det ut med credits till Disney Aladdin serien ?

Vilka spelar diverse biroller ?

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  8 januari 2025 kl. 12:12:05Hur ser det ut med credits till Disney Aladdin serien ?

Vilka spelar diverse biroller ?
Jag har identifierat att Per Sandborgh och Annelie Bhagavan spelar endel biroller.
Även Dick Eriksson som Daniel kommer lägga till vid nästa uppdatering.
Stig Grybe ska också spela någon biroll men vet inte vilken, personligen så har jag inte kunnat höra hans röst i något avsnitt.
Dock ej säker på om jag skulle koppla hans röst, mest känd är Stig Grybe som Shadow för mig.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 januari 2025 kl. 12:29:55Jag har identifierat att Per Sandborgh och Annelie Bhagavan spelar endel biroller.
Även Dick Eriksson som Daniel kommer lägga till vid nästa uppdatering.
Stig Grybe ska också spela någon biroll men vet inte vilken, personligen så har jag inte kunnat höra hans röst i något avsnitt.
Dock ej säker på om jag skulle koppla hans röst, mest känd är Stig Grybe som Shadow för mig.
Yes var också en tjej i ett avsnitt som jag tycker lät som Mia Kihl, men Oscar Isaksson sa att det inte var Mia