Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vem är bäst som Shaggy?

Startat av TonyTonka, 29 juli 2008 kl. 10:46:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Shaggy? - 2012 Version

Peter Harryson (Mediadubb International, Kanal 10 samt SF/Transfers dubb)
13 (61.9%)
Thomas Engelbrektson (SunStudio Köpenhamn)
3 (14.3%)
Bobo Eriksson (Sun Studio 2002-2009)
2 (9.5%)
Kristian Ståhlgren (Då BoBo inte hade tid under 2002-2008 samt Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Jesper Adefeldt (Sedan 2009)
1 (4.8%)
Johan Hedenberg (Valpen Scooby-Doo)
0 (0%)
Fredrik Dolk (Videobolaget)
0 (0%)
Mats Qviström (Salut Videos specialdubb som förekommer på videofilmen Scooby-Doo på Nya Äventyr
0 (0%)
Annan
2 (9.5%)

Antal personer som röstat: 21

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  7 januari 2025 kl. 23:48:11Absolut minst passande tycker jag dock Stig Engström var. Han låter på tok för gammal (som att Shaggy skulle vara i 70-årsåldern), rösten är alldeles för mörk utan ett dyft av röstkaraktären och han är inte det minsta lik originalrösten. Han är säkert en duktig skådespelare, men i denna roll passade han tyvärr lika bra som ketchup på pannkakor.
Ketchup på pannkakor LoL
Likadant med glass med ketchup, lika malplacerat

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet  7 januari 2025 kl. 23:48:11Absolut minst passande tycker jag dock Stig Engström var. Han låter på tok för gammal (som att Shaggy skulle vara i 70-årsåldern), rösten är alldeles för mörk utan ett dyft av röstkaraktären och han är inte det minsta lik originalrösten. Han är säkert en duktig skådespelare, men i denna roll passade han tyvärr lika bra som ketchup på pannkakor.
Jag håller med att Stig Engström verkligen inte var lyckad som Shaggy. Resten av Musikservice ensemble var i mina ögon åtminstone good enough, men Stig passade inte för fem öre. Jag skulle verkligen vilja veta hur dubbningsstudion (*) resonerade där, men jag antar att vi aldrig lär få klarhet i det...

(*): Jag har alltid misstänkt att Musikservice dubbningar gjordes av Kit & Co. och Videobolaget, men mig veterligen har det väl aldrig bekräftats.