Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: BPS skrivet  5 januari 2025 kl. 01:36:14Serien började tydligen visas I december 2002. https://smdb.kb.se/catalog/id/001586526

Den senaste visningen som går att hitta där från 2007.
K, det förklara varför jag inte kommer ihåg serien, minns inte mycket från 07.....
- what.

Disneyfantasten

Jag minns serien Tracy och att jag såg den på ett Sommarlov-program, nu har jag inte sett serien på år och dar.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 januari 2025 kl. 22:16:20Hej @Daniel Hofverberg såg att denna saknas från Dubbningshemsidan.
Tracey McBean gick på Svt mellan 2001 och 2011.

Tyvärr har jag inget helt avsnitt typ 10 sekunder av ett avsnitt och credits låg på en inspelnings vhs jag hittade resten var överspelat.
Tack för bilderna. Ska man tolka detta som att dubbningen är producerad av Sveriges Television själva, och att de hyrde in sig i Eurotrolls studio...? Kajsa Gyllenberg som regissör tyder ju starkt på det, plus att Eurotroll bara crediterats under "Ljud och mix"...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 januari 2025 kl. 10:47:59Tack för bilderna. Ska man tolka detta som att dubbningen är producerad av Sveriges Television själva, och att de hyrde in sig i Eurotrolls studio...? Kajsa Gyllenberg som regissör tyder ju starkt på det, plus att Eurotroll bara crediterats under "Ljud och mix"...
Fast det verkar ju som att det är Eurotroll som har översatt serien, Anoo Bhagavan jobbade ju som tekniker på Eurotroll då.

gstone

här är credits till Dr Starnge(2007)och Prinsessan av solens rike

Vill du lägga upp credits till dom Daniel ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 januari 2025 kl. 23:00:31här är credits till Dr Starnge(2007)och Prinsessan av solens rike

Vill du lägga upp credits till dom Daniel ?
Dokumentet verkar bara innehålla röster, och inga studiocredits (varken regissör, översättare, tekniker eller studio) - därför vill jag avvakta för att förhoppningsvis få fram studiocredits också.

Vi bör väl kunna förutsätta att det är KM Studio som dubbat dessa...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2025 kl. 01:26:46Dokumentet verkar bara innehålla röster, och inga studiocredits (varken regissör, översättare, tekniker eller studio) -
Förlåt glömde det😓😟😳

Will Siv

Här är credits för säsong 7 av "Totally Spies" från Max.

Som ni kan se har alla röster bytts ut, men här har dom verkligen tänkt till med dom nya  :D

(fast, lite märkligt att det inte är Elina som spelar Mandy.....)

IMG_20250108_174706_HDR.jpg
- what.

gstone

• Hundmannen svenska röster
  • Svenska röster: /
  • David Alvefjord, Neo Gillinger, John Alexander Eriksson, Per Andersson, Tuva B Larsen, Jesper Adefelt, Mikaela Ardai Jennefors, Calle Carlswärd, Tobias Almborg, Katrin Sundberg, Astrid Assefa, Linda Olsson, Fredrik Hiller m

källa

https://www.uip.se/

gstone

Credits till Molly och Pelle på äventyr

gstone

Jag såg på Magi bortom Weverly Place idag och jag var helt inställd och redo att filmen crrdits för hemmasidah 

Men sen bröts programmet direkt när credits skulle varit  :'(

gstone

Här är credits till Magi bortom Waverly Place

gstone

Hundmannen svenska röster

David Alvefjord, Neo Gillinger, John Alexander Eriksson, Per Andersson, Tuva B Larsen, Jesper Adefelt, Mikaela Ardai Jennefors, Calle Carlswärd, Tobias Almborg, Katrin Sundberg, Astrid Assefa, Linda Olsson, Fredrik Hiller, Annica Smedius, Magnus Rongedal, My Bodell, Mikaela Tidermark Nelson, Charlotte Ardai Jennefors, Linda Blomgren

MOA

Citat från: gstone skrivet 13 januari 2025 kl. 22:58:47Hundmannen svenska röster

David Alvefjord, Neo Gillinger, John Alexander Eriksson, Per Andersson, Tuva B Larsen, Jesper Adefelt, Mikaela Ardai Jennefors, Calle Carlswärd, Tobias Almborg, Katrin Sundberg, Astrid Assefa, Linda Olsson, Fredrik Hiller, Annica Smedius, Magnus Rongedal, My Bodell, Mikaela Tidermark Nelson, Charlotte Ardai Jennefors, Linda Blomgren
En dubbning som Tuva B Larsen medverkar i, vem spelar hon?

gstone

Citat från: MOA skrivet 13 januari 2025 kl. 23:31:19En dubbning som Tuva B Larsen medverkar i, vem spelar hon?
Duggar big samma skådis som hon dubbar i Toy Story 4
Melissa Villaseñor