Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2025 kl. 21:01:00Herr Varg:
Petter Isaksson
Jakob Stadell

Herr Orm:
Johan Hedenberg
Anders Beckman
Bengt Järnblad

Herr Piraya:
Alex D'rosso
Anders Öjebo
Vem är Petter Isaksson nu igen?

Jakob Stadell är väl inspirerat från Nick Wilde då båda är lurendrejare som senare rättar sig?

Dina val hos Herr Orm, Johan Hedenberg är antagligen @gstone s förslag?

Vem är förresten Alex D'rosso?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2025 kl. 21:33:05Ursäkta mig, jag skulle ha svarat igår men glömde bort det...

Hursomhelst...

Jakob Stadell som Joe för att hans röst passar?

Vem är Caroline Söderström nu igen?

Gunvor Pontén som Terry för att hon delar originalröst med Farmor Tala vilket du nämnde förut?

Då återstår Kim Sulocki hos Jerry B, jag gissar att det handlar om originalröst?
Åh, okej, så... 

Jakob Stadell dubbade Jamie Foxx i Rio.

Caroline Söderström är hon som dubbade Roxanne Ritchi i Megamind. Och ja, både hon och 22 spelades utav Tina Fey.

Och ja, just därför jag hade med Gunvor Pontén. ;)

Och såklart, Richard Ayoade är både Jerry B och Professor Marmelad. (Och sammanträffande nog så har du även med Andreas Nilsson hos denna karaktären.)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2025 kl. 21:34:03I båda fallen handlar det om originalröst, Matilda Smedius har dubbat Stephanie Beatriz *minns inte var) och Robert Gustafsson dubbade Sid som delar originalröst med Bruno.
Exakt. Matilda Smedius dubbade förresten Stephanie Beatriz i Lego-filmen 2.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2025 kl. 21:36:04Vem är Petter Isaksson nu igen?

Jakob Stadell är väl inspirerat från Nick Wilde då båda är lurendrejare som senare rättar sig?

Dina val hos Herr Orm, Johan Hedenberg är antagligen @gstone s förslag?

Vem är förresten Alex D'rosso?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Först och främst: Både Petter Isaksson och Alex D'rosso är med i Trolls 2: Världsturnén. Och ja, Sam Rockwell och Anthony Ramos spelar karaktärerna som de dubbade, därav mitt val. (Värt att nämna att Petter är också till exempel Donkey Kong i Super Mario Bros. Filmen, kom jag på...) 

Ja, jag tycker, mycket riktigt, att Herr Varg är lik Nick Wilde med sin liknande roll. Undrar om han och Fink verkligen är inspirerade utav honom. Plus så har ju båda också en liknande retsam min. 

Johan Hedenberg som Herr Orm har gstone nog säkert tagit upp förut, men det är nog förstås för att han dubbade Marc Maron i DC League of Super-Pets. Att han tog upp Anders Beckman och Bengt Järnblad i en annan tråd minns jag, vilket är förstås vart jag fick idéen ifrån. 

Och ja, då återstår Anders Öjebo som Herr Piraya. Det är för att Pablo Cepeda dubbar honom, och Anders kan också låta som en spanjor, om man tänker på hur han låter som Tito och Banzai.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 november 2024 kl. 19:28:54Karaktärer från en Pixar-film baserad på en viss rymdjägare som i den här versionen är en riktig människa, nämligen;

Lightyear (2022)

Buzz Lightyear;
- ?

Izzy Hawthorne;
- Leila Trulsen

Sox;
- Kim Sulocki

Mo Morrison;
- ?

Darby Steel;
- Astrid Assefa

Zurg/Gamle Buzz;
- Jonas Bergström

Alisha Hawthorne;
- Maria Möller

I.V.A.N.;
- Annelie Berg Bhagavan
- Maria Rydberg

Kommendör Burnside;
- ?

Eric/Deric;
- ?

Featheringhamstan;
- ?

Flygare Diaz;
- Karl Dyall

Några fler förslag?
Izzy Hawthorne:
Mikaela Ardai Jennefors 

Sox:
Göran Gillinger 

Featheringhamstan:
Jonas Kruse

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 13 januari 2025 kl. 19:36:28Izzy Hawthorne:
Mikaela Ardai Jennefors

Sox:
Göran Gillinger

Featheringhamstan:
Jonas Kruse
Fråga: hur kom du på alla dessa?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 september 2024 kl. 13:33:14Karaktärer från en DreamWorks-film som utspelar sig på stenåldern, nämligen;

Croodarna (2013) + Croodarna 2 En Ny Tid (2020)

Ip Crood;
- Ida On
- Carro Hermansson-Persson
- Dominique Pålsson Wiklund
- Mimmi Sandén
- Molly Sandén
- Wiktoria Johansson
- Amy Diamond Deasismont
- Clara Henry
- Emelie Clausen

Grabb;
- Alex Hermansson
- Nick Atkinson

Grugg Crood;
- Anders Byström
- Björn Bengtsson

Ugga Crood;
- Anna-Lotta Larsson
- Birgitta Larsson

Thunk Crood;
- ?

Mormor Crood;
- Ewa Fröling
- Siw Malmkvist
- Barbro "Lill-Babs" Svensson

Sol Betterman;
- Ellen Bergström

Fille Betterman;
- ?

Hope Betterman;
- Ayla Kabaca
- Sara Edwardsson
- Ylva Hällen
- Nina Hjelmkvist
- Linda Ihreskog
- Philoméne Grandin
- Doreen Månsson
- Myrra Malmberg
- Sandra Caménisch

Några fler förslag?

Mormor Crood;
-Katrin Sundberg
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2025 kl. 19:37:50Fråga: hur kom du på alla dessa?
Mikaela Ardai Jennefors dubbade Keke Palmer i Ice Age 4, Göran Gillinger dubbade Peter Sohn i Råttatouille och Jonas Kruse dubbade Bill Hader i Familjen Addams 2.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2025 kl. 20:32:00Handlar det om originalröst?
Hon har dubbat person spelar Mormor Crudd Netflix spin off serien 

och verkar som hon kommer dubba henne igen senare i år ( teori) 

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2024 kl. 12:25:13Karaktärer från en animerad film från Warner Bros, nämligen;

DC League Super Pets (2022)

(har fortfarande inte sett filmen ännu, kan tilläggas)

(superhjälte-karaktärerna som Superman, Batman, Wonder Woman, osv. väljer jag att spara till senare, har dock redan tagit upp Batman tidigare)

Krypto;
- ?

Ace;
- ?

Lulu;
- ?

PB;
- Linda Olsson

Merton;
- Charlotte Ardai Jennefors

Chip;
- ?

Lois Lane;
- ?

Lex Luthor;
- ?

Whiskers;
- ?

Mark;
- ?

Keith;
- ?

Mercy Graves;
- Sara Edwardsson

Dog-El;
- ?

Jor-El;
- Björn Bengtsson

Mary Berry;
- ?

Några fler förslag?
Krypto:
Björn Bengtsson 

Ace:
Kodjo Akolor 

Lulu:
Cecilia Wrangel 

Lex Luthor:
Ole Ornered

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 14 januari 2025 kl. 20:06:52Krypto:
Björn Bengtsson

Ace:
Kodjo Akolor

Lulu:
Cecilia Wrangel

Lex Luthor:
Ole Ornered
Jag minns att du nämnde att det handlar om originalröst, gissar att det gäller Krypto och Alex Luthor när det gäller Herr Varg och Herr Orm, båda från Tuffa Gänget.

Då är jag nyfiken: hur kom du på de två andra?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2024 kl. 12:44:33Karaktärer från en Disney-spelfilm adapterad efter en tecknad Disney-film, nämligen;

Peter Pan & Lena (2023)

(har fortfarande inte sett filmen, kan tilläggas)

Peter Pan;
- Vilhelm Widjer

Lena;
- Cherol Palioura

John;
- ?

Michael;
- ?

Tigerlilja;
- Kiana

Kapten Krok;
- ?

Smee;
- ?

Mary;
- ?

George;
- ?

Krullis;
- ?

Nidde;
- ?

Tudde;
- ?

Finken;
- ?

Lillen;
- ?

Bill Urk;
- ?

Några fler förslag?
Kapten Krok:
Emil Almén

Smee:
Dan Ekborg

George:
Claes Månsson

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2025 kl. 20:08:48Jag minns att du nämnde att det handlar om originalröst, gissar att det gäller Krypto och Alex Luthor när det gäller Herr Varg och Herr Orm, båda från Tuffa Gänget.

Då är jag nyfiken: hur kom du på de två andra?
Lex Luthor delar röst med Herr Orm, ja, men Krypto delar faktiskt originalröst med Maui. 

Ace delar originalröst med Snöbollen från Husdjurens hemliga liv och Lulu delar originalröst med Lupe från Tjuren Ferdinand (2017).

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 14 januari 2025 kl. 20:15:12Lex Luthor delar röst med Herr Orm, ja, men Krypto delar faktiskt originalröst med Maui.

Ace delar originalröst med Snöbollen från Husdjurens hemliga liv och Lulu delar originalröst med Lupe från Tjuren Ferdinand (2017).
Måste nog ha förväxlat det...