Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Erika skrivet  7 januari 2025 kl. 21:48:04Tyvärr var det svårt att hitta åt när Winx Club hade svensk premiär, när jag sökte på Winx Club via KB:s tidningstjänst kom det upp resultat från bl. a. italienska tv-tablåer... Dock vill jag minnas Winx Club började sändas antingen sensommaren eller tidiga hösten 2005 på Nickelodeon. Gick inte den senare även på TV3? Tror också någon spin-off sändes på TV4 i början av 2010-talet...
"Pop Pixie" (som handlar om dom små älvorna som dök upp i säsong 2 tillsammans med Layla) visades på Nick 2011/2012.
- what.

gstone

jag har väldigt ofta humörsvängningar :-\

betyder det att jag är bipolär ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  9 januari 2025 kl. 18:04:37jag har väldigt ofta humörsvängningar :-\

betyder det att jag är bipolär ?
Det kan vara ett tecken, men du kan bara få det bekräftat av någon inom sjukvården.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Är det bättre att säga att någon stulit eller vunnit mitt hjärta?

Skokaka

Ä' det dåligt att jag har druckit varmt vatten?

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2025 kl. 21:32:22Ä' det dåligt att jag har druckit varmt vatten?
Det beror på mängden.
Men det är helt okej.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2025 kl. 21:32:22Ä' det dåligt att jag har druckit varmt vatten?
Tror inte spelar någon roll om det är varmt eller kallt, sätter varmt stort tryck på blåsan?

gstone

det är ditt liv, mest smakar äckligt, inte dåligt för hälsan

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet 12 januari 2025 kl. 21:43:02Det beror på mängden.
Jag har hört att varmt vatten är smutsigt, så... 

Men det var ju då när jag hade sömnproblem, förstås. Jag har hört att varm mjölk ska hjälpa att få någon att komma till sömns, så jag blandade mjölk med varmt vatten, och det var i en hel stor kopp... Jag vet inte hur man värmer mjölk, då mjölk är ju för övrigt kallt... 

Jag kände mig konstig och varm, som om jag hade feber och var sjuk, jag sov nog, men, ändå... Åtminstone så verkade det bara i en natt och sedan i morgonen så blev det som vanligt igen. Jag fick väl åtminstone lite sömn...

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2025 kl. 22:49:04Jag har hört att varmt vatten är smutsigt, så...

Men det var ju då när jag hade sömnproblem, förstås. Jag har hört att varm mjölk ska hjälpa att få någon att komma till sömns, så jag blandade mjölk med varmt vatten, och det var i en hel stor kopp... Jag vet inte hur man värmer mjölk, då mjölk är ju för övrigt kallt...

Jag kände mig konstig och varm, som om jag hade feber och var sjuk, jag sov nog, men, ändå... Åtminstone så verkade det bara i en natt och sedan i morgonen så blev det som vanligt igen. Jag fick väl åtminstone lite sömn...
Har du en micro? Det vore i så fall bäst att köra mjölken i den i en kopp på en minut, så blir den varm och redo att drickas.
Men det är helt okej.

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet 12 januari 2025 kl. 22:51:30Har du en micro? Det vore i så fall bäst att köra mjölken i den i en kopp på en minut, så blir den varm och redo att drickas.
Åh... Hade inte tänkt på det, men ja, det har jag.😅

gstone

MOA

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2025 kl. 23:28:25Vad är kummin kakor ?
Ser ut som vanliga kakor vid sökning, smakar säkert gött

gstone

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2025 kl. 23:36:22Ser ut som vanliga kakor vid sökning, smakar säkert gött
biblo gjord dom i Bilbo en hibbits äventyr

gstone

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2025 kl. 23:36:22Ser ut som vanliga kakor vid sökning, smakar säkert gött
Är du från Göteborg ?

Du ersätter O med Ö.