Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Animén Dancougar (1987) på SVENSKA

Startat av Pangea, 23 januari 2025 kl. 18:43:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pangea

Vem är det nu igen som lagt röst på Sara Yuki? Känner du igen dubbaren?
Varsegod lyssna på ljudfilen :-)

Oscar Isaksson

Citat från: Pangea skrivet 23 januari 2025 kl. 18:43:20Vem är det nu igen som lagt röst på Sara Yuki? Känner du igen dubbaren?
Rösten till Sara Yuki är Beatrice Järås.

MOA

Citat från: Pangea skrivet 23 januari 2025 kl. 18:43:20Vem är det nu igen som lagt röst på Sara Yuki? Känner du igen dubbaren?
Mörkare Louise Raeder är Beatrice Järås

Will Siv

Låter även som att Gunnar Ernblad säger "hallå!"

EDIT: var kanske "vadå!"
- what.

Pangea

Tack Oskar!

Vi tar en kvinnlig röst till, vem är det som gör Sayuri Donaga då? Låter som två olika dubbare? Eller?

Oscar Isaksson

Citat från: Pangea skrivet 23 januari 2025 kl. 19:34:23Tack Oskar!

Vi tar en kvinnlig röst till, vem är det som gör Sayuri Donaga då? Låter som två olika dubbare? Eller?
Det är oxå Beatrice Järås. ;D

Citat från: Will Siv skrivet 23 januari 2025 kl. 19:14:09Låter även som att Gunnar Ernblad säger "hallå!"
Jag hör bara Bert-Åke Varg.

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 23 januari 2025 kl. 20:00:00Det är oxå Beatrice Järås. ;D

Jag hör bara Bert-Åke Varg.
Inte Louise Raeder om ni trodde det
Är nog också Bert-Åke Varg som hörs i första ljudklippet

Daniel Hofverberg

Pangea

Ja, hallå-mannen är Bert-Åke Varg som huhvudrollen, Shinobu.

Men karaktären Masato... vem är dubbaren? Ta gärna en lyssning på ljudfilen här!

MOA

Citat från: Pangea skrivet 24 januari 2025 kl. 12:16:35Ja, hallå-mannen är Bert-Åke Varg som huhvudrollen, Shinobu.

Men karaktären Masato... vem är dubbaren? Ta gärna en lyssning på ljudfilen här!
Håll käften! Kan troligen vara Tomas Bolme men är långt ifrån säker

Erika

Citat från: Pangea skrivet 24 januari 2025 kl. 12:16:35Ja, hallå-mannen är Bert-Åke Varg som huhvudrollen, Shinobu.

Enligt Svensk Mediedatabas medverkar operasångaren Carl Henrik Qvarfordt (1947-2019) i Dancougar, skulle det kunna vara honom? Jag har visserligen sett ett par andra dubbningar där han var med i, men så var länge sedan att jag inte längre minns hur han lät... :-[

Svensk Mediedatabas listar även en Staffan Hillerstam, men det måste väl vara Staffan Hallerstam man åsyftar på...?

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 24 januari 2025 kl. 14:29:02Svensk Mediedatabas listar även en Staffan Hillerstam, men det måste väl vara Staffan Hallerstam man åsyftar på...?
Med all säkerhet. De har ju också listat en "Gunnar Ernbald" som översättare, och någon med det namnet finns knappast...

MOA

Citat från: Erika skrivet 24 januari 2025 kl. 14:29:02Enligt Svensk Mediedatabas medverkar operasångaren Carl Henrik Qvarfordt (1947-2019) i Dancougar, skulle det kunna vara honom? Jag har visserligen sett ett par andra dubbningar där han var med i, men så var länge sedan att jag inte längre minns hur han lät... :-[

Svensk Mediedatabas listar även en Staffan Hillerstam, men det måste väl vara Staffan Hallerstam man åsyftar på...?
Det där är inte Staffan Hallerstam, det är jag helt säker på

Pangea

Alla är alltså överens om att detta inte är Staffan Hallerstam? Lyssna på filen nedan :-)

Steffan Rudvall

Citat från: Pangea skrivet  7 februari 2025 kl. 19:04:07Alla är alltså överens om att detta inte är Staffan Hallerstam? Lyssna på filen nedan :-)
Staffan Hallerstam är det inte men frågan är ju vem det faktiskt är.