Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 januari 2025 kl. 20:26:09Ja, om datorn går igång rent fysiskt då är det säkerligen Windows som har blivit korrupt på något sätt. Går det inte alls att boota från Windows, och datorn inte går igång i Felsäkert läge, kan man i så fall behöva lägga Windows på ett USB-minne eller en skiva och sen boota från den för att kunna installera om Windows.
USB var det vi använde & använd absolut en extern hårddisk för att föra över alla filer men det finns ändå saker som jag förlorat

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 januari 2025 kl. 08:30:51Att inte Ginza har med en DVD är inga bevis för att den faktiskt inte har släppts - det kan ju vara så att Ginza har valt att inte ta in filmen, eller att de inte har fått in den än. Eller att utgåvan är försenad...

Molly & Pelle på äventyr verkar i alla fall ha släppts på DVD i Danmark idag:
https://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=5944565341164342

Den danska utgåvan verkar ha ett heldanskt omslag (fram- och baksida), men har svenskt, norskt, danskt och finskt tal och text.
Hur importerar jag den ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Mathilda Gustafsson

Goda nyheter, den funkar nu han tog sig en till titt och det var tydligen någonting med lödningen så han fixade den och nu är den som ny och jag har lyckats få ner filmerna. Jag använde ett program som heter Streamfab och blev chockad för det som jag fick ut en MP4 fil med flera ljudspår som jag trodde att MP4 inte kunde ha.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 januari 2025 kl. 18:10:33Goda nyheter, den funkar nu han tog sig en till titt och det var tydligen någonting med lödningen så han fixade den och nu är den som ny och jag har lyckats få ner filmerna. Jag använde ett program som heter Streamfab och blev chockad för det som jag fick ut en MP4 fil med flera ljudspår som jag trodde att MP4 inte kunde ha.
Bra att han kunde löda ihop det, hoppas att problemet aldrig inträffar igen

gstone

Skokaka

Kloka råd: Köp inte datorer som kommer från Taiwan, de är bara rena rama smörjan.

MOA

Citat från: gstone skrivet 29 januari 2025 kl. 19:41:54IPTV borde stoppas detta är fel >:(

https://www.moviezine.se/nyheter/over-700-000-svenska-hushall-anvander-illegal-iptv-visar-rapport
Jag tillhör inte dom hushållen längre :D
Citat från: Skokaka skrivet 29 januari 2025 kl. 19:57:18Kloka råd: Köp inte datorer som kommer från Taiwan, de är bara rena rama smörjan.

Köp inte hörlurar från Kina, det blir bara earrape i öronen med en kärring som skriker. Våra hörlurar slutade också funka efter att vi bytte telefoner & det ångrar vi inte

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet 29 januari 2025 kl. 19:57:18Kloka råd: Köp inte datorer som kommer från Taiwan, de är bara rena rama smörjan.
Vet inte var den kommer ifrån men det är en Lenovo köpt på Elgiganten 2023.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 januari 2025 kl. 20:53:04Vet inte var den kommer ifrån men det är en Lenovo köpt på Elgiganten 2023.
Min bärbara Samus är också en Lenovo som jag beställde från Dustin tror jag, mitt bästa köp, det bästa jag äger

gstone

Ska tänka på det 

gstone

MOA

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 31 januari 2025 kl. 11:03:02Jag också & Gunilla Persson
Vad har Gunilla Persson gjort för hemska saker?

Men jag håller med Gstone, jag gillar inte heller Donald Trump, och inte Vladimir Putin heller, den förstnämnda struntar i hoten mot planeten och är racistisk mot vissa folkgrupper och den andrenämnda är orsaken till att medborgarna i Ukraina har det svårt och går t.o.m. så långt som att starta krig, en annan person jag inte gillar är Adolf Hitler, som försökte ta över Tyskland, men han besegrades tack och lov och det tillhör ju ändå det förgångna nu.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 januari 2025 kl. 11:50:24Vad har Gunilla Persson gjort för hemska saker?

Men jag håller med Gstone, jag gillar inte heller Donald Trump, och inte Vladimir Putin heller, den förstnämnda struntar i hoten mot planeten och är racistisk mot vissa folkgrupper och den andrenämnda är orsaken till att medborgarna i Ukraina har det svårt och går t.o.m. så långt som att starta krig, en annan person jag inte gillar är Adolf Hitler, som försökte ta över Tyskland, men han besegrades tack och lov och det tillhör ju ändå det förgångna nu.
Finns nog ingen som gillar dom gubbarna, ingen gillar krig & hoppas kriget tar slut snart

gstone

Att Disney fortsätter att vilja att inte dubba sångerna i det som dom klassar som Disney Chanel orginal filmer har ju blev allt mer problematiskt, då i fallet med Descendants: The Rise of Red sångerna är så passa viktigt för handlingen och fastslår så stor del av karaktärs motivationerna att jag ärligt talat inte fattar hur barn som inte kan engelska än kan hänga med😕