Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  8 januari 2025 kl. 18:00:08Här är credits för säsong 7 av "Totally Spies" från Max.

Som ni kan se har alla röster bytts ut, men här har dom verkligen tänkt till med dom nya  :D

(fast, lite märkligt att det inte är Elina som spelar Mandy.....)

IMG_20250108_174706_HDR.jpg
Du verkar ha någon hemlig magiskt sätt att få crefots för Warner Brotherss serier 

jag är imponerad 😦👏👏👏
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2025 kl. 17:55:57Du verkar ha någon hemlig magiskt sätt att få crefots för Warner Brotherss serier

jag är imponerad 😦👏👏👏
Det är från Max.

Behövde fota av den på en annan skärm.
- what.

gstone

Credits till nya Care Bears serien 

gstone

Credits till Barny's World 

MOA

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2025 kl. 18:40:21Credits till Barny's World
Första gången som Barney dubbas? Inte för att jag bryr mig

gstone

Citat från: MOA skrivet 31 januari 2025 kl. 23:30:40Första gången som Barney dubbas?
andra efter bio långfilmen som på vhs dubbade i sverige

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2025 kl. 18:39:21Credits till nya Care Bears serien
Vilken ny Care Bears-serie då? Jag har inte hört talats om någon ny Krambjörnarna - vad heter serien, och var finns den?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2025 kl. 02:31:58Vilken ny Care Bears-serie då? Jag har inte hört talats om någon ny Krambjörnarna - vad heter serien, och var finns den?
Den kom just på Max :D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2025 kl. 02:31:58Vilken ny Care Bears-serie då? Jag har inte hört talats om någon ny Krambjörnarna - vad heter serien, och var finns den?
Care Bears: Unlock the Magic

flnns på Max

DingoPictures2005

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 februari 2025 kl. 11:17:29https://m.imdb.com/title/tt7111066/fullcredits/cast?ref_=m_ttfc_3
@Daniel Hofverberg kan du lägga in credits till denna?
Dubbcredits finns på IMDb av någon anledning.
Sigurd Fafnersbane har jag faktiskt inspelad från SVT, men jag undrar var rollistan på IMDb kommer ifrån...? Kommer det från röstidentifiering eller från verifierade uppgifter? Inte lätt att veta...

På SVT stod nämligen rösterna bara utsatta i grupp, och eftersom dubben verkar vara producerad in-house av Sveriges Television (Doreen Denning som regissör tyder ju på det) borde den ju inte ha använts någon annanstans. Svensk Mediedatabas verkar heller inte göra gällande att filmen visats någon annanstans än på SVT 1982.
(Som parentes kan man tycka att filmen borde ha hetat Sigurd Fafnesbane, för det är ju namnet personen är känd som från nordisk mytologi, men den officiella svenska titeln är med R...)

MOA

Citat från: gstone skrivet  1 februari 2025 kl. 00:36:17andra efter bio långfilmen som på vhs dubbade i sverige
Några credits publicerade?

gstone

A

Citat från: gstone skrivet  1 februari 2025 kl. 00:36:17andra efter bio långfilmen som på vhs dubbade i sverige
Finns det ens en svensk utgåva? Hittar bara att den gått på TV i Sverige

gstone

Citat från: A skrivet  1 februari 2025 kl. 23:41:46Finns det ens en svensk utgåva? Hittar bara att den gått på TV i Sverige
Her sett på tradera någon gång