Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röstidentifiering

Startat av Anders, 19 oktober 2010 kl. 21:17:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka är dom svenska rösterna till Demeter och Philles mamma ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Vem är svensk röst till Kung Arismap ?

Steffan Rudvall

gstone

gstone

gstone

Citat från: gstone skrivet  7 februari 2025 kl. 22:11:27Vilka är dom svenska rösterna till Demeter och Philles mamma ?
Hör någon ?

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  7 februari 2025 kl. 23:04:40Hör någon ?
Demeter dubbas av Towa Carson och Philles mamma av Isabelle Moreau.

gstone

gstone

Vem spelar Cassandras farfar på svenksa ?

Fred

Kan någon hjälpa mig att identifiera dessa röster?
Från Golden Films Herkules (1996). På filen som heter Tyke menar jag hon som börjar med att säga "Jag är här."

Erika

Citat från: Fred skrivet  5 april 2025 kl. 01:17:51Kan någon hjälpa mig att identifiera dessa röster?
Från Golden Films Herkules (1996). På filen som heter Tyke menar jag hon som börjar med att säga "Jag är här."
Tyvärr är inte ljudkvalitén den bästa och det var mycket svårt att höra, men det gick helt klart att höra att det är Maria Weisby som gör Heras röst. Därefter var det inte lika lätt, även jag tycker Zeus röst påminner om Tommy Nilsson. Känner igen både Sofokles och Tykes röster.

Will Siv

Citat från: Fred skrivet  5 april 2025 kl. 01:17:51Kan någon hjälpa mig att identifiera dessa röster?
Citat från: Erika skrivet  5 april 2025 kl. 22:34:55Tyvärr är inte ljudkvalitén den bästa och det var mycket svårt att höra, men det gick helt klart att höra att det är Maria Weisby som gör Heras röst. Därefter var det inte lika lätt, även jag tycker Zeus röst påminner om Tommy Nilsson. Känner igen både Sofokles och Tykes röster.
Sofokles låter som Johan Hedenberg (med lite förställd röst)
- what.

DingoPictures2005

Citat från: Will Siv skrivet  5 april 2025 kl. 22:44:04Sofokles låter som Johan Hedenberg (med lite förställd röst)
⬆️, håller med låter som Johan.
Håller även med Erika om de andra 

Oscar Isaksson

Här är vad jag hör:

Hera - Maria Weisby

Sofokles - Johan Hedenberg

Zeus - Tommy Nilsson

Tyke - Kan det möjligtvis vara Vicki Benckert? Svårt att avgöra, skulle behöva lite längre repliker för kunna svara bättre.