Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 februari 2025 kl. 09:28:42Dexter rankad!

https://www.youtube.com/watch?v=zjYFCsiYcWM
Ironiskt att det brukar inte gå som det ska för honom, men outrot säger ju även själv: "Trots att han är klok går allt på tok" så det förklarar ju det hela... Yeah, tror att han också är inåtriktad, då han brukar mest vara i sitt laboratorium och hålla på med vetenskap. När hans pappa vill spela sport med honom så verkar han inte bra på det, och i avsnittet där han cyklar efter Dee Dee så var han först för rädd för att cykla. (Denna avsnittet är uppenbarligen en referens till Gråben och Hjulben, Dee Dee även räckte ut tungan och sa: "Meep! Meep!" när Dexter föll i avloppet.) Och i ett annat avsnitt så låtsas han att vara en "vanlig kille", fast har rosa på sig, av någon anledning, så... 

De manliga rösterna är uppenbarligen längst ner, är mer van vid att kvinnor spelar honom, såklart. (Och ja, jag menade att de lät maskulina, inte direkt "pojkaktiga" som jag sa förut...) Tydligen så är Lena Meieran en vanlig norsk dubbare, hon verkar mycket bra, även här. :) Avsnittet som ljudet kommer ifrån har lite snuskiga scener.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 februari 2025 kl. 22:03:05Ironiskt att det brukar inte gå som det ska för honom, men outrot säger ju även själv: "Trots att han är klok går allt på tok" så det förklarar ju det hela... Yeah, tror att han också är inåtriktad, då han brukar mest vara i sitt laboratorium och hålla på med vetenskap. När hans pappa vill spela sport med honom så verkar han inte bra på det, och i avsnittet där han cyklar efter Dee Dee så var han först för rädd för att cykla. (Denna avsnittet är uppenbarligen en referens till Gråben och Hjulben, Dee Dee även räckte ut tungan och sa: "Meep! Meep!" när Dexter föll i avloppet.) Och i ett annat avsnitt så låtsas han att vara en "vanlig kille", fast har rosa på sig, av någon anledning, så...

De manliga rösterna är uppenbarligen längst ner, är mer van vid att kvinnor spelar honom, såklart. (Och ja, jag menade att de lät maskulina, inte direkt "pojkaktiga" som jag sa förut...) Tydligen så är Lena Meieran en vanlig norsk dubbare, hon verkar mycket bra, även här. :) Avsnittet som ljudet kommer ifrån har lite snuskiga scener.
Dexter är naken LoL

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 februari 2025 kl. 09:20:38Den mest irriterande rankingen är här:

https://www.youtube.com/watch?v=MR7xsam9Yec
Vilken beskrivning, lol.

Undrar varför en ankare syns vid Thai delen?... Tänkte faktiskt på delen där hon sjunger i videon som ett annat alternativ när jag skulle komma på repliker, plus att hon brukar säga: "Vad gör den här knappen, då?" som jag borde nog ha tagit upp, men i de random avsnitten som jag hittade så var väl detta inte med, så...

Nåja, det fanns ju tillfällen där de samarbetar. Till exempel när Dee Dee är utkläd till en sjöjungfru men sedan blir kidnappad utav pirater, sen så kommer Dexter för att rädda henne. Eller när Dexter var i rymden där han är i fängelse med en utomjording som såg honom som mat som sedan tänkte äta upp honom så kom ju hon där för att rädda honom, bara för att hon sedan gjorde så att Dexter hamnade tillbaka till rymden i slutet av avsnittet... Eller när Mandark, av någon anledning, verkar ha makt över dom så att han tvingade Dee Dee att ge honom en kyss, bara för henne att slå honom i ansiktet efteråt.

Så hon har bara en replik i... Vad jag tror är långfilmen? Plus ett språk som du glömde i multilanguage videon är nu med här, hm?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 februari 2025 kl. 21:02:47Vilken beskrivning, lol.

Undrar varför en ankare syns vid Thai delen?... Tänkte faktiskt på delen där hon sjunger i videon som ett annat alternativ när jag skulle komma på repliker, plus att hon brukar säga: "Vad gör den här knappen, då?" som jag borde nog ha tagit upp, men i de random avsnitten som jag hittade så var väl detta inte med, så...

Nåja, det fanns ju tillfällen där de samarbetar. Till exempel när Dee Dee är utkläd till en sjöjungfru men sedan blir kidnappad utav pirater, sen så kommer Dexter för att rädda henne. Eller när Dexter var i rymden där han är i fängelse med en utomjording som såg honom som mat som sedan tänkte äta upp honom så kom ju hon där för att rädda honom, bara för att hon sedan gjorde så att Dexter hamnade tillbaka till rymden i slutet av avsnittet... Eller när Mandark, av någon anledning, verkar ha makt över dom så att han tvingade Dee Dee att ge honom en kyss, bara för henne att slå honom i ansiktet efteråt.

Så hon har bara en replik i... Vad jag tror är långfilmen? Plus ett språk som du glömde i multilanguage videon är nu med här, hm?
Såg inte det misstaget & Powerpuffpinglorna kommer om några dagar

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 februari 2025 kl. 21:32:49Såg inte det misstaget & Powerpuffpinglorna kommer om några dagar
Ä' nog även meningen att hon ska förresten låta irriterande, plus så är jag osäker varför den ljudeffekten används när hon går hela tiden. Började även att kalla Dexters dator för Karin av någon anledning. 

Just det, plus så är hon rival till Mandarks lillasyster, vilket ä' passande då Mandark är ju Dexters rival. Nåja. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 februari 2025 kl. 22:59:20Ä' nog även meningen att hon ska förresten låta irriterande, plus så är jag osäker varför den ljudeffekten används när hon går hela tiden. Började även att kalla Dexters dator för Karin av någon anledning.

Just det, plus så är hon rival till Mandarks lillasyster, vilket ä' passande då Mandark är ju Dexters rival. Nåja. ;)
Karin? Är inte det Svampbob?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 februari 2025 kl. 23:37:19Karin? Är inte det Svampbob?
Jo, skämtet är väl när Dexter tävlar mot Dee Dee i Twister (eller något liknande) så såg datorn ut som Karin i den delen.

MOA

Hoppas Blomman får mer blommande kärlek nu

https://www.youtube.com/watch?v=eK-segRCKT4

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 13 februari 2025 kl. 23:40:20Jo, skämtet är väl när Dexter tävlar mot Dee Dee i Twister (eller något liknande) så såg datorn ut som Karin i den delen.
Kom att tänka på detta... Dexter är ju ett litet geni, precis som Plankton, och även Stewie Griffin. Skillnaderna är ju dock förstås att Plankton är en skurk, Stewie är en anti-hjälte och Dexter är en hjälte. (Även om Plankton verkar numera mer utav en anti-hjälte samt kommer att få sin egna film i denna året, Stewie har blivit mindre elak i senare avsnitt och Dexter har haft antagonistiska roller ibland...)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 februari 2025 kl. 09:42:58Hoppas Blomman får mer blommande kärlek nu
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?action=post;topic=16351.720;last_msg=219077
Detta leder bara till att kommentera. Såg dock den på YouTube. Undrar varför serien inte behöll sitt gamla namn, dock?...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 februari 2025 kl. 22:17:45Detta leder bara till att kommentera. Såg dock den på YouTube. Undrar varför serien inte behöll sitt gamla namn, dock?...
Oj oj oj! Hur har detta gått till? Länken ändras omedelbart

MOA

Italien har också fått sin tionde vinst nu, fler vinster kommer nog innan året är slut

MOA

Jorunn var originellt den första norska vinnaren som inte är Jan Erik Aune

https://www.youtube.com/watch?v=ppBtRxAc57w