Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dog Man ( Hundmannen)

Startat av gstone, 18 september 2024 kl. 01:06:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Tror ni att den animerad filmen Dog Man kommer till Sverige och dubbas ?

Den verkar mycket lovande, jag hoppas kunna ses den på bio

https://www.nbc.com/nbc-insider/dog-man-captain-underpants-spinoff-debuts-first-trailer-watch-now
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Har det blivit bestämt ännu vilka som kommer göra de svenska rösterna till kommande Dreamworks filmen Dog Man som kommer upp på biograferna nu i januari?  ::)

gstone

Här är en svensk dubbade trailern till filmen

Elios

gstone

här dom svenska rösterna

CitatDavid Alvefjord, Neo Gillinger, John Alexander Eriksson, Per Andersson, Tuva B Larsen, Jesper Adefelt, Mikaela Ardai Jennefors, Calle Carlswärd, Tobias Almborg, Katrin Sundberg, Astrid Assefa, Linda Olsson, Fredrik Hiller

gstone

Ricky Gravis spelar den onda fisken 

Han är hysteriskt 😂😂🤩❤️👏

Disneyfantasten

När jag såg Kronprinsen och Tyrannens Återkomst på bio idag så såg jag bland annat trailer till Hundmannen som förspel.

Och, utifrån trailern har jag personligen ingen lust att se just denna film på bio, tycker animationen är förskräcklig och jag distraherades av animationen, vilket inte är ett plus i sådana här sammanhang.

Har fortfarande inte sett varesig Babybossen-filmerna, Kapten Kalsong, Ruby Havsmonstret eller Orion och Mörkret, men tycker i ärlighetens namn att DreamWorks Animations storfilmer sedan 2017 pendlat en del i kvalitet* och att döma av det jag sett är jag heller inte särskilt imponerad utav dessa heller, å andra sidan får jag ändå medge att samtliga filmer nämnda i detta stycke verkar mycket bättre än Hundmannen.

*Det vill säga, det har pendlat mellan väldigt bra, ganska bra, mediokra eller mindre bra, fast flera tycker jag var väldigt bra, t.ex. Trolls 2 Världsturnén, Croodarna 2 En Ny Tid, Spirit Vild och Fri, Tuffa Gänget, Trolls 3 (bortsett från de två antagonisterna), Kung Fu Panda 4 och Den Vilda Roboten, men sen när det gäller Mästerkatten 2 så tycker jag att den mest är ganska bra (överlag en välgjord och sevärd film, men det är flera aspekter som gör att jag inte finner den lika spektakulär som många andra anser).

Sen medger jag att bland filmer som gjorts innan dess att Hajar som Hajar inte heller var något så stort mästerverk då man i den satt skådespelarnas ansikten på karaktärerna och pop-culture skämten är malplacerade och även stora delar av storyn känns ojämna och filmen är stundtals ganska svår att hänga med i, dock har den filmen en riktigt välgjord svensk dubbning som gör den lättare att se/höra.

gstone

på en trevligare not...

jag kan fota credits för denna film nästa sönda :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 22:04:38på en trevligare not...

jag kan fota credits för denna film nästa sönda :D
Tack på förhand, jag hoppas att din mobil är ordentligt laddad den här gången, om du lyckas fota creditsen så kommer det att bli en enkel sak för Daniel att lägga upp den på credit-sidan, för övrigt så hoppas jag att du får ett fint biobesök.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2025 kl. 22:07:22Tack på förhand
lte förivrad varför du tackar när det är unte filmeb du inte bry dig om, men varsågod :D

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2025 kl. 22:07:22för övrigt så hoppas jag att du får ett fint biobesök.
Tack vad snäll du är :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 23:07:37lte förivrad varför du tackar när det är unte filmeb du inte bry dig om, men varsågod :D
Det är mest för hemsidans skull, oavsett vad man som individ tycker om en film/serie så hör allting som är dubbat till svenska hemma på hemsidan (pun intended), det är alltid bra om svenska rollistor finns lättillgängliga för folk som är nyfikna.  :)

Daniel Hofverberg

Jag tycker att Hundmannen verkar lovande, så jag ska försöka gå och se den till helgen.

Dessutom är det väldigt intressant ur ett dubbningsperspektiv, då det är den första biofilmen som nya TransPerfect Media har dubbat. :)

Daniel Hofverberg

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2025 kl. 01:48:16Här kommer creditlistan till Hundmannen:)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/hundmannen/
Alla karaktärerna har svenska namn, utan att ha sett filmen är det lite svårt att veta vem som är vem  ;)